Ga naar inhoud

chroom overspuiten, waar moet ik op letten?


-=mYst=-

Aanbevolen berichten

Eerst en vooral... ik ben géén grote fan van chroom... op hedendaagse auto's. Er zijn uitzonderingen op de regel, maar over 't algemeen kan ik chroom zo goed als alleen op oldtimers appreciëren. Vraag me niet waarom, het is gewoon zo.

 

Gezien ik met 'n 3C rondtuf, kan je 't probleem al voorstellen... ik vind het 'n heel mooi model van auto, maar die voorkant is echt 'n zware chroom overdosis imho, en die chroom strip op de koffer gaat imho ook compleet nergens over.

 

Op het moment is heel dat spul gewrapt in geborsteld alu folie, maar er zit wat metaal in die folie, en dat stuurt soms mijn parkeersensoren in de war. Vandaar dat ik eraan aan het denken ben, om die hele grill in carrosserie kleur te spuiten met spuitbus. Ik heb mijn vorige moto ook volledig gespoten met spuitbussen, dus dat komt wel goed op zich.

 

Hetgeen is echter: moet dat chroom er volledig afgeschuurd worden? is gewoon licht opschuren genoeg? moet ik 'n speciale primer gebruiken vooraleer ik met kleur begin?

 

Iemand ervaring met het overspuiten van "chroom" stukken? ik hoor het graag :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig ik hou me al bezig met het zelfde project,heb inmiddels het chrome gedeelte verwijderd van het zwarte maar veel verder ben ik nog niet gekomen,wil ook de lamellen hoogglans zwart spuiten... Dus ik lees evt tips mee .

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zogenaamde chroom op de passat is gewoon kunstof, buiten de raamstrips om. Dus gewoon normaal opschuren en dan een goede kunstofprimer erop.

ja ok, dat het kunststof was, wist ik dus wel. Maar ik wist dus niet of ik dat spul op dezelfde manier moest behandelen als gewoon gelakte kunststof.

 

Nu goed, ik heb hier nog wel 'n oude grille liggen om 'n keer op uit te proberen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn wintervelgen gespoten met primer, lak en blanke lak van de Action. Een paar euro per bus. Alles ziet er weer proper uit.

Gewoon een testje doen. Of bijvoorbeeld alleen op je grill. Het ergste wat je kan overkomen is dat het opnieuw moet :mrgreen:

 

Vermoed dat het wel handig is ivm eventuele steenslag af te werken met harde blanke lak laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden