Ga naar inhoud

VAG techniek tuning


R-line

Aanbevolen berichten

Zou niet weten welke tuner nou de beste is maar 1 ding weet ik wel, een tuner zonder rollenbank of motorentestbank is voor mij geen tuner.

 

Vindt ik een beetje overdreven, je heb echt geen rollenbank nodig om uit te rekenen hoeveel vermogen je bij benadering hebt.

Een rollenbank is ook "bij benadering" .

De zelfde resultaten kun je hier ook mee bereiken: http://www.gtechpro.com/prod.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

op het moment dat je het maximale veilige vermogen wil halen uit een auto moet ie op een bank afgesteld worden, dit om te voorkomen dat je bijv 500+ Nm krijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

op het moment dat je het maximale veilige vermogen wil halen uit een auto moet ie op een bank afgesteld worden, dit om te voorkomen dat je bijv 500+ Nm krijgt

 

Rollenbank is ook "bij benadering", maar als je op het randje gaat zitten met wat "kan" dan hebben we het over heel wat anders dan waarvoor 99% van de tuning klanten bij een tuner komt.

Dus voor "ons", de brave huisvaders die ipv 140 170pk met x Nm willen hebben heb je echt geen rollenbank nodig omdat te verificeren, dat kan je met een G-tech meter net zo goed. Moeder natuur met zijn wetten kun je niet foppen...........

 

Vandaar mijn opmerking dat een echte goede tuner een rollenbank heeft wat ver gezocht is, tenzij je regelmatig echt op het randje gaat zitten en racewagens tuned zoals JD wat overigns een hobby van hem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op het moment dat je het maximale veilige vermogen wil halen uit een auto moet ie op een bank afgesteld worden, dit om te voorkomen dat je bijv 500+ Nm krijgt

 

Rollenbank is ook "bij benadering", maar als je op het randje gaat zitten met wat "kan" dan hebben we het over heel wat anders dan waarvoor 99% van de tuning klanten bij een tuner komt.

Dus voor "ons", de brave huisvaders die ipv 140 170pk met x Nm willen hebben heb je echt geen rollenbank nodig omdat te verificeren, dat kan je met een G-tech meter net zo goed. Moeder natuur met zijn wetten kun je niet foppen...........

 

Vandaar mijn opmerking dat een echte goede tuner een rollenbank heeft wat ver gezocht is, tenzij je regelmatig echt op het randje gaat zitten en racewagens tuned zoals JD wat overigns een hobby van hem is.

Dat klopt toch ook. Als je een standaard chiptuning neemt wordt hij niet op de rollerbank gezet, alleen bij maat werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een alledaagse tuning zijn ook veel parameters nodig om het veilig te houden.

Daarbij geld dan ook meten is weten, dit betekent toch wel dat je eerst moet weten wat je

hebt en waar je met deze setup naar toe kunt, dat is per auto anders en een rollenbank is hierbij een hulpmiddel.

Natuurlijk is een rollenbank bij benadering, maar dan weet je wel waar je start.

Ik wil niemand aanvallen of een rollenbank nodig is of niet, voor mij zoals ik schreef zijn deze wel erg belangrijk

omdat wij wel bezig zijn het maximale vermogen cq koppel te krijgen voor motoren waarvoor ik onderdelen maak,

dit ook om de zaak heel te houden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraagsteller, ik dus, zit de antwoorden te bekijken maar ben er nog niet uit, het wordt JD of VAG techniek, Bij JD kost het 699 en bij VAG 525 en met rollenbank 625.

 

Ik heb VAG gemaild met de vraag waarom ik bij hun zou moeten komen, als ze net zo goed zijn als JD ga ik naar hun maar dat weet je nooit van tevoren natuurlijk.

 

groetjes

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het aan MIJ lag, zou ik dan voor VAGtechniek gaan. Niet zozeer voor 't prijsverschil, maar eerder voor 't verschil in afstand. Nuenen is voor mij 'n uurtje rijden, JD is voor mij ongeveer 'n dikke drie uur onderweg. Ik heb er nog geen nood aan gehad, maar je weet natuurlijk nooit wanneer het nodig zou zijn om ff trug te moeten gaan (bvb: motorsoftware geupdated bij de dealer waardoor de chip is overschreven, het zou de eerste keer niet zijn dat zoiets gebeurt!)

 

Moest het nu gaan om 'n race setup, dan zou ik wel eerder geneigd zijn om naar JD te gaan. Maar voor 'n daily driver ga je toch nooit met extreme tuning beginnen lijkt mij.

 

De extra 100 euro voor de maatchip zou ik wel degelijk aanbevelen: in eerste instantie werd ook de standaard chip op mijn auto gezet om van daaruit verder te werken met het maatwerk. In mijn geval kwam ik maar op iets van 155 pk uit ipv 170 (ja ik heb 'n rare auto), dus die 100 euro extra heeft me quasi 20 PK meer opgeleverd, dusja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In afstand maakt het voor mij niet veel uit, zitten beide op ongeveer 120 km, ik denk inderdaad dat ik voor VAG techniek ga, ik heb ze net om wat meer info gevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het aan MIJ lag, zou ik dan voor VAGtechniek gaan. Niet zozeer voor 't prijsverschil, maar eerder voor 't verschil in afstand. Nuenen is voor mij 'n uurtje rijden, JD is voor mij ongeveer 'n dikke drie uur onderweg. Ik heb er nog geen nood aan gehad, maar je weet natuurlijk nooit wanneer het nodig zou zijn om ff trug te moeten gaan (bvb: motorsoftware geupdated bij de dealer waardoor de chip is overschreven, het zou de eerste keer niet zijn dat zoiets gebeurt!)

 

Moest het nu gaan om 'n race setup, dan zou ik wel eerder geneigd zijn om naar JD te gaan. Maar voor 'n daily driver ga je toch nooit met extreme tuning beginnen lijkt mij.

 

De extra 100 euro voor de maatchip zou ik wel degelijk aanbevelen: in eerste instantie werd ook de standaard chip op mijn auto gezet om van daaruit verder te werken met het maatwerk. In mijn geval kwam ik maar op iets van 155 pk uit ipv 170 (ja ik heb 'n rare auto), dus die 100 euro extra heeft me quasi 20 PK meer opgeleverd, dusja...

 

Vagtechniek is met jouw rijstijl ook 3 uur, JD zelfs 6 uur..

Link naar reactie
Delen op andere sites

en welke wil je tunnen ??? heb zelf 1.4 tsi 122pk dus ik ben erg benieuwd of het de moeite waard is.

 

Ik ga ze beide laten tunen, ik heb net een afspraak gemaakt bij VAG techniek voor 21 juni, hebben het nogal druk daar :D:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kenner gaat ook naar VVT .

Thsautomotive.nl in Den Bosch plaatste ook software van VVT.

 

Van de tdiclub gaat een groot deel naar VVT.

 

Wat is VVT?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden