Ga naar inhoud

VAG techniek tuning


R-line

Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zonder onterechte afbreuk te doen aan die ATM tuning, mij is altijd aangeraden om te gaan bij bedrijven die gespecialiseerd zijn in het merk auto dat je wilt tunen. Vandaar ook markvanliempt zijn advies :)

 

Zelf ben ik zeer lovend over VAGtechniek, maar JD/JB zijn ook zondermeer gevestigde waarden op dat vlak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, heeft iemand ervaring met http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=index

 

En met; http://www.atm-chiptuning.com/

 

met betrekking tot tuning?

 

Met vriendelijke groet

 

Theo

 

Mijn maat reed met een Set-Up van ATM. Ging als een kogel maar bij 185 sloeg de motor in noodloop. Iedere keer weer. Uiteindelijk kon hij terug komen met verschillende Set-Ups en bij 1 viel die zelfs bij 125 al in Noodloop. Koppel sloeg ook in als een Bom waarvan we dachten dat dat gewoon bij een tuning hoorde (had 110nm koppel winst)

 

Nadat ATM er niet uit kwam en me maat met de ellende bleef zitten is hij bij VAG-Techniek langs geweest en heeft de auto daar compleet opnieuw op maat laaten chippen.

 

Het verschil in vermogen is nihil maar het rijplezier en comfort is 100x beter.

 

Ga dus voor VAG-Techniek en niet voor ATM die gasten kloten maar wat aan en weten volgens mij niet wat ze aan het doen zijn.

 

Binnenkort als mijn wagen op de bank gaat wordt dat denk ik gewoon VAG-Techniek.

 

Mvg Jordy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, ik zal 'n keer beschrijven wat één van de dingen waren waarbij ik pas écht 'n goed gevoel had bij VAGtechniek:

 

De meerprijs voor 'n chip op maat tov 'n standaard chip kwam bij mij rond de €100 uit. Bij standaard chip stel ik mij voor: computer aan de auto, nieuwe software erop en klaar.

 

bij de maatchip heeft mijn auto 'n halve dag op de rollen gestaan, meerdere softwareversies erop, en meerdere rollenbank runs. In verhouding kostte dat dus héél wat meer dan die € 100 aan prijsverschil. Toen ik de vraag stelde hoe lang zo 'n maatchip erin zetten ongeveer duurde, kreeg ik als antwoord: "net zolang tot wij tevreden zijn van ons werk, want wij willen dat jij OOK tevreden bent van ons werk".

 

Dus 'n halve dag eraan gewerkt, meestal waren ze met twee eraan bezig, met meerdere rollenbankuitdraaien... voor €100 extra, dan wil dat voor mij maar één ding zeggen: klanttevredenheid is topprioriteit. Ik kan je verzekeren dat het in vele bedrijfjes er heel anders aan toe gaat.

 

 

Verder hebben ze ook echt de moeite gedaan om te vragen wat mijn specifieke wensen waren: voorkeur aan koppel onderin ipv PK's aan 'n toerental dat zo hoog is dat ik er toch niks meer aan heb. De schakelmomenten in Sport-stand vervroegd, want ik ergerde mij aan de af-fabrieksetting daarvan (compleet onbruikbaar)

 

Op 'n gegeven moment ondervonden ze dat er ergens wat mis was, en zijn ze onder de motorkap gaan zoeken. Bleek dat ik 'n klein lekje had aan mijn brandstoffilter (omdat één schroef niet voldoende vast zat). Hebben ze ook opgelost zonder meerkost! Hoeveel tuners zullen daar zelfs nog maar aan beginnen?

 

Kortom: VAGtechniek is gewoon 'n aanrader, ervaren mensen die kwaliteit en klanttevredenheid hoog in het vaandel dragen, en dat is veel waard. Ik heb werkelijk nog niet het minste probleem ondervonden dat te maken zou kunnen hebben met de tuning van m'n motor, en mijn verbruik is zeker niet omhoog gegaan, eerder iets gedaald (al zal dat wel vrij miniem zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen woensdag heeft mijn zwager een Volvo v70 d5 opgehaald.

Stukje rijden, ik zeg wat is dat ding sloom. Ff kijken wat hij standaard aan pk's heeft. 130 pk en 280nm.

 

Buurman erbij gehaald, wat hij er mee kon. Vrijdag ochtend zou de Volvo op 160 pk gezet worden, en ongeveer 340 nm koppel.

Dit is uit eindelijk 219 pk geworden met 438 nm koppel. Starten gaat soepeler, en hij loopt als een kogel.

 

Toch handig als de tuner naast je woont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen woensdag heeft mijn zwager een Volvo v70 d5 opgehaald.

Stukje rijden, ik zeg wat is dat ding sloom. Ff kijken wat hij standaard aan pk's heeft. 130 pk en 280nm.

 

Buurman erbij gehaald, wat hij er mee kon. Vrijdag ochtend zou de Volvo op 160 pk gezet worden, en ongeveer 340 nm koppel.

Dit is uit eindelijk 219 pk geworden met 438 nm koppel. Starten gaat soepeler, en hij loopt als een kogel.

 

Toch handig als de tuner naast je woont.

 

219 pk en 460 nm koppel Buurman :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik geen chiptuning maar kan wel zeggen uit ervaring dat VAG techniek goede service heeft en klantvriendelijkheid.

Zij nemen hun werk serieus en zijn niet tevreden met half werk, ze gaan namelijk voor de 100%

Ik rij speciaal van midden BE naar VAG-Tech. omdat hier in BE niets deftigs is of volgens afspraak niet wordt uitgevoerd.

 

JD heeft dezelfde strategie als VAG-techniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen woensdag heeft mijn zwager een Volvo v70 d5 opgehaald.

Stukje rijden, ik zeg wat is dat ding sloom. Ff kijken wat hij standaard aan pk's heeft. 130 pk en 280nm.

 

Buurman erbij gehaald, wat hij er mee kon. Vrijdag ochtend zou de Volvo op 160 pk gezet worden, en ongeveer 340 nm koppel.

Dit is uit eindelijk 219 pk geworden met 438 nm koppel. Starten gaat soepeler, en hij loopt als een kogel.

 

Een standard d5 heeft af fabriek al 163pk met een koppel van 310nm :mrgreen: De huidige d5 gaat over de 200pk.

Ik rij met een Volvo leasebak, persoonlijk vind ik 5 cilinder roffel klinken als muziek, en trekken deze als een beer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, die 130pk is gewoon een softwarematig teruggezette 163pk, net als VW doet met bijv de 2.0TDI in de Transporter T5.5, de 85pk is gelijk aan de 140 en die doet na tuning ook ca 180pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, zijn alleen niet veel die dit weten. Maar toch een 90 pk meer. En hij staat voor 130pk op kenteken.

 

Wat ik mij afvraag, waarom men wil rollen. En of de tuners zelf de software schrijven. Ik vermoed namelijk dat ze alleen de auto uitlezen, en het naar iemand sturen.

Software schrijven duurt namelijk nog geen minuut. Helemaal de mannen die het dagelijks schrijven. Ze weten wat ze schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto is het schoolvoorbeeld waarom n maatchip veel beter is dan standaard tunefile. .. scheelde 20 pk en een berg koppel...

 

Ik denk niet dat jou auto veel anders is dan de auto van iemand anders. Ze hebben je laten betalen om te geloven dat jou software uniek is. Maar goed iedereen heeft zijn eigen waarheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, deze discussie wil ik niet eens aangaan, wetende waar je op aanstuurt. Ligt er nogal dik op imho...

 

Waar stuur ik op aan dan? Want dat is eigenlijk niet de bedoeling.

Wat ik probeer te vertellen, is dat heel veel tuners( ook de grote namen hier in Nederland)

zelf geen software schrijven, ze lezen alleen de software uit, en vervolgens sturen ze het naar iemand die alleen maar software schrijft. Iemand die schrijft, weet wat hij schrijft en is geen dyno nodig.

Ja is leuk voor je familie, en vrienden. Maar de uitdraaien die men krijgt met het gevraagde vermogen, is alleen een curve die mijn zoontje van 3 ook heeft kunnen tekenen.

Ik wil temperaturen zien, Weer invloed. Wat de inlaat temp. is, en wat m'n turbo en interkoeler doen.

Iemand die software schrijft, ook op maat kan dit in een minuut.

Deze mannen hebben zoveel ervaring. Dus 4 uur op een dyno is in mijn ogen toneel spel.

 

Vandaar mijn vraag, wie schrijft er wel zelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur toneel met 2 man personeel voor 100 euro extra... kost rollen niet eens meegerekend. .. ik ben geen econoom... maar voor dat geld deed ik iig de moeite niet om "toneel" te spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, heeft iemand ervaring met http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=index

 

En met; http://www.atm-chiptuning.com/

 

met betrekking tot tuning?

 

Met vriendelijke groet

 

Theo

 

Heren, de vraag van topic starter is of er iemand ervaring heeft met bepaalde tuners.

Heel leuk om te weten hoe het te werk gaat of niet, maar het is niet relevant aan de vraag.

:ontopic:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou niet weten welke tuner nou de beste is maar 1 ding weet ik wel, een tuner zonder rollenbank of motorentestbank is voor mij geen tuner.

Ik ben wel vaker mee geweest naar tuners voor high performance motoren,dit is voor mij altijd super interessant geweest,

vooral als ik weer onderdelen maak voor motoren, of cilinderkoppen moet aanpassen.

Motoren die een aangepaste ecu krijgen zoals een DTA, Haltech of een KMS kan het tunen soms dagen duren om de optimale resultaten te krijgen.

Een chipper die alleen de ecu overschrijft doet dit met een aangepaste map die vaak aangekocht wordt.

Wat er uit een blok gehaalt kan worden is van veel dingen afhankelijk, vooral de conditie van je motor is het belangrijkste.

Hier op het Forum wordt altijd best positief over JD geschreven mbt tuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker, ik heb het met eigen ogen gezien bij JD. Zeker als je de bovengrens van het motorische kunnen wil opzoeken is een rollerbank onmisbaar.

Je probeert wat uit in theorie en test dat op de bank en dan kun je bijstellen. Voor iemand die alle PK's uit zijn blok wil trekken prima.

Ik zit wat veiliger met mijn standaard chippie en dan gaat ie niet op de bank, maar ze lezen hem rijdend uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden