Ga naar inhoud
  • 0

Brom geluid


ids30postma

Vraag

Gisteren kreeg ik een zwaar brom geluid te horen, net of mijn uitlaat ergens lek is, ik reed gisteren weg uit huizen en ik vergat even terug te schakelen van 3 naar 2 , dus je hoorde de motor een beetje zwaar brommen, maar het geluid bleef ging niet weg, dus ik dacht gelijk "ooo..nee he" , bij optrekken in zijn lage versnelling was het geluid ook feller en bij constante 80 was het brom geluid hetzelfde, eerste instantie dacht ik de versnellingbak, omdat vooral bij lage versnelling het geluid feller was, maar de bak schakelde prima geen problemen mee, bij thuis komst maar eens geluisterd waar het vandaan kwam, motor kap open en geluisterd, niks aan gebrom te horen, het geluid kwam toch meer van achter vandaan, dus bij de eind demper geluisterd daar ook niks te horen, toen maar midden onder de auto, en daar was het brom geluid het beste te horen, zou iemand weten wat het eventueel kunnen zijn, ik denk zelf dat ergens een tussen pakking kapot is maar kan dat zo zware brom geluid maken dat zelfs de auto ligt trilt van het geluid, of kan de middelste uitlaat demper stuk of lek zijn, kan die zoveel herrie maken.

Ik ben blij met alle suggesties.

 

Gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, nou ik reed vandaag nog met 160 van Amersfoort naar Bussum, heb zeker geluk gehad, want er was een bout gebroken en de steun hing nog maar aan één bout, maar die bout zat maar voor de helft erin, dus ik ga mij af vragen of die bout wel goed erin heeft gezeten, maar goed ik heb nu de helft van die ander bout eruit geboord en weer kunnen bevestigen, maar ik moet wel een nieuwe steun halen , omdat de andere gat de schroefdraad een beetje naar de klote is, je kunt wel een bout erin draaien maar niet meer echt goed aan draaien

post-16747-1423829390,867_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou,de laatste keer dat er iemand aa heeft gezeten is de plaatselijke garage , die toen de motor heeft omgewisseld, maar dan praat je alweer over twee jaar geleden, dus ik weet niet of het slecht weer gemonteerd is of dat de bout gewoon is af gebroken en dat de andere bout een tijdje heeft opgevangen, ik zag wel aan de gebroken bout, dat er een beetje roest vorming aan de binnenkant erop zat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Bouten horen met Loctite borgmiddel op nieuwe vast te maken met momentsleutel.

 

Misschien met de ander blok erin zetten vergeten dan kan het wel los getrild zijn ids.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De Bouten horen met Loctite borgmiddel op nieuwe vast te maken met momentsleutel.

 

Misschien met de ander blok erin zetten vergeten dan kan het wel los getrild zijn ids.

 

Gr Fai

Die bouten heb ik nog nooit met loctite en momentsleutel vastgezet, tot nu toe rijden alle auto's nog zonder problemen rond..

 

Ik zou wel een compleet nieuwe steun halen, zowel AAN het blok als die op het chassis komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden