Ga naar inhoud
  • 0

wil nieuwe boxen plaatsen maar welke ?


svenergy

Vraag

hallo zoals de titel het zegt wil ik nieuwe boxen in de deuren van mijn 3C zetten , ben eigelijk opzoek naar een set waar je de originele kapjes van de tweeters en de middentoners gewoon kunt terug plaatsen zonder dat je ziet dat er andere boxen inzitten , wil het zo origineel mogelijk allemaal laten uitzien .

Ander voorwaarde is dat de middentoners en de tweeters actief gefilterd worden , heb zelf al bij hertz liggen zoeken maar lijkt me niet dat ik dan de kappen terug kan plaatsen .

heeft er iemand misschien een idee of heeft het zelf al gedaan bij zijn wagen met welke set boxen ik dit kan verwezelijken ?

Het is me echt te doen om de kwaliteit van middentoners en hoogtoners , de bas intresseert me niet .

Laat jullie horen mede passatvrienden :D

Gr Sven

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij zo'n vraag voel ik toch de behoefte opkomen om te reageren. Ik had min of meer dezelfde wensen, wilde alles in OEM-look hebben en toch een goed geluid. En als je dan over aktief gefilterd begint, dan is mijn reactie helemaal gepast: Ik heb namelijk Dynaudio van VW zelf ingebouwd. De originele optie die je af-fabriek kan bestellen heb ik destijds via ebay aangeschaft.

Ik heb het bij mijn vorige Passat al ingebouwd, en het daarna overgezet in mijn huidige.

 

Bas interesseert je niet zeg je, maar die zal je bij Dynaudio zeker niet tegenvallen. En de middentoner is werkelijk subliem!

Hier is mijn topic van de inbouw in mijn eerste Passat:

viewtopic.php?f=103&t=24767

 

Inmiddels zit het in mij 3AA en het bevalt nog steeds prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
http://www.hifimotive.nl/product/273/gl ... dsprekers/ deze set is een hele leuke optie. Voordeel van de speaker is dat deze een weerstand van 3ohm heeft waardoor je radio meer vermogen gaat sturen naar de speakers. Op 4ohm levert een standaard radio 4x50watt max zal rms ongeveer 25-30watt zijn. Op 3ohm zal de radio ongeveer 50watt rms gaan leveren zonder dat de radio hier stuk van gaat. Op 2ohm word dat moeilijker zonder versterker maar 3ohm is een mooie upgrade. Ik heb zelf ook audio system klinkt super wat ook goed helpt een pakketje isolatie in de deur
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja de bas intresseert me wel maar heb een woofer in de koffer liggen , woofer is bij mij puur en alleen bedoeld als aanvullend basgeluid , dus hij staat totaal niet ingesteld voor de ruiten te laten trillen :D , die ingesteld staat staat met 2 LPF's daarom gaat het me nu alleen puur om midden en hoog tonen .

@bm-er : dynaudio heb ik ook inderdaad al aan gedacht , maar dan heb je een rns of rcd nodig die ik niet heb , had de rcd310 erin zitten toen ik hem kocht 5 jaar geleden en heb die toen vervangen door een pioneer 3200 Bt radio omdat ik vond dat je qua instelmogelijkheden meer kon ermee , dus dynaudio valt spijtig genoeg al weg .

@markvanliempt : thx voor de link ga ik eens even verder naar kijken .

@Wheeler : ik moet toch iets groter en sterkers hebben wil ik men vriendin een beetje onder bedwang houden :D

@passat b6 : ook bedankt voor de link ga ik ook eens even bekijken .

bedankt al allemaal voor de info die jullie me gegeven hebben !

wie nog iets in gedachten mocht hebben laat je horen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb originele speakers en ben hier best gelukkig mee.

Dit komt omdat ik een Alpine headunit heb die met een HPF die de speakers ontziet van laag. Daarnaast zijn de deuren en kofferbak lekker beplakt met bitumen. Een subje zorgt dan voor laag.

 

In mijn vorige auto had ik een complete set gekocht en in stapjes ingebouwd. De composet als laatste. Toen vond ik de investering van composet niet heel nuttig voor de geluidsverbetering. Dus daarom heb ik het mijn de 3C niet meer gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zoek mijn 3C te upgrade met isolatie in de deuren (betere klank) en een actieve pioneer sub onder de passagierszetel of in het koffer.

Als ik het goed begrijp heeft de RNS510 geen line output (cinch).

Waardoor het signaal van de achterste luidsprekers moet afgetakt worden (met behulp van loudspeaker -> line output adapter)?

 

Pioneer TS-WX110A

http://www.avao.nl/wp-content/uploads/Pioneer-TS-WX110A.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden