Ga naar inhoud
  • 0

Knakken bij optrekken en afremmen


Fopperr

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Het knakken verschilt per dag. Als ik optrek knakt er linksvoor iets (vermoed toplager) en bij remmen hetzelfde geluid.

 

Dacht eerst aqn homokineet maar daar lijkt het niet op.

 

Iemand anders zelfde ervaring?

 

Heb hetzelfde probleem ook, hoor het echter niet zo heel vaak.

Tijdje terug met Matthijs geprobeerd het geluid naar voren te krijgen, maar niet gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gebroken veer hebben we al naar gekeken. Veer was verder goed. Soms wil een veer ook weleens wat draaien in de schotel maar daar klinkt het te heftig voor.

 

Lijkt wel alsof er speling op de schokbreker zit waardoor dat wat knakt.

 

Is het trouwens verstandig om beide toplagers te vervangen? Of maakt dat niets uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had een febi bilstein setje toplagers en nieuwe stabilisatorstangetjes gekocht bij het plaatsen van mijn schroefset omdat die originele toplagers & stabilisator stangen meer belast worden door het verlagen & omdat ze al wat km's 'ingesleten' zijn op de originele rijhoogte heb ik mij laten wijsmaken..

Deze zitten namelijk per 2(setje) en kosten +-60euries voor een setje van febi/bilstein.

 

Bijna alles van mijn ophanging(geperste rubbers, mounts enz) is bijna vervangen door febi/bilstein, ben er erg tevreden over!

 

Om verder op je vraag te antwoorden denk dat je die best ook samen vervangt voor gelijkmatige slijtage.

 

Even een gokje; zijn je stabilisator stangetjes nog helemaal in orde? Een top lager die versleten is merk je vaak bij het insturen (op een hobbel of ongelijke weg) = een knakkend geluid, soms staat je stuur ook wat scheef bij een toplager die kapot is

 

Krik je wagen eens op en schud eens aan de wielen(links naar rechts, boven naar onder & andersom, etc) om te kijken of je wat hoort of veel speling voelt.

Wil je echt zeker zijn moet ie op de brug bij een garage & de homokineten, fuseekogels, spoorstang laten testen op spelingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na het vervangen van de toplager en stabi-stangetjes bleef het knakken (hoewel de auto echt fijner rijdt...).

 

Dus toch opzoek naar de oorzaak. Vermoedelijk komt het bij het deurscharnier vandaan. Dan niet het scharnier zelf maar dat ding met die wieletjes (zie foto).

 

Maar is zo'n ding te vervangen? Heb m flink ingespoten maar dat maakt geen verschil...

post-10440-1423829490,9082_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden