Ga naar inhoud
  • 0

Fout code....


Dennis C3

Vraag

Hallo,

 

Ik heb sinds kort de volgende fout code.

 

 

 

 

Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CBA.clb

Control Module Part Number: 03L 906 022 QA HW: 03L 907 309

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 3730

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 84224 939 600584

VCID: 74E71B0917FC70BE8FF-8021

1 Fault Found:

 

009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit

P2563 - 000 - Implausible Signal - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 205

Reset counter: 255

Mileage: 127783 km

Time Indication: 0

Date: 2053.14.00

Time: 16:20:39

 

Freeze Frame:

RPM: 782 /min

Speed: 3.0 km/h

Voltage: 13.60 V

Lambda: 83.6 %

Lambda: -17.4 %

Bin. Bits: 00011110

Voltage: 1.824 V

 

Moet ik mij nu direct zorgen maken over turbo?

Kan er mij iemand rad geven welke stappen ik best volg voor bij de dealer te gaan want die vervangen toch maar.

 

Heb wat opzoekingen gedaan en zou van N75 EGR-klep kunnen voort komen, LMM lucht massa meter of de sensor die in turbobuis zit.

 

Zal eerst nog eens effe langs geen bij kennis die vagcom heeft om miss N75 LMM en sensor te laten uitlezen op storingen.

 

Het probleem doet zich meestal voor als in de file begin te rijden dan begint oranje spiraaltje te knipperen en ben ik mijn koppel kwijt in lage toeren.

Eens ik terug gas begin te geven verdwijnt dit signaal en rijd hij weer normaal.

Het lampje van motor storing blijft nu wel de hele tijd oranje branden.

 

Heeft er iemand ervaring mee wat het zou kunnen zijn alle hulp is welkom.

 

Ik hou jullie alvast op de hoogte als ik zelf al iets zou gevonden hebben.

 

Mvg,

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Kun je niet uitlezen, wel met de output test aansturen en kijken of het stangetje beweegt.

Of het intern in de turbo ook goed werkt, dan wordt het openmaken. Kijk maar even naar het draadje van Willem Nunspeet die heeft hem eruit gehaald.

zoeken op roestblaren of zoiets.

 

Bij een dergelijke storing kun je het beste gestructureerd te werk gaan en van voren naar achteren werken.

Beginnen bij het luchtfilter, slangen afpersen. Je geeft aan dat er geen lekkage zit in de slangen, maar weet je hoeveel slangen er lopen en hoe moeilijk ze te inspecteren zijn? Laadlucht naar de intercooler bv ook controleren en alle vacuumslangetjes ook.

 

Het is een beetje afwijkende storing die jij hebt, vaak is het zo dat de schoepen in de volstand open blijven staan. Waarschijnlijk omdat de turbo vervuild en de open stand het minste wordt gebruikt. Dan krijg je turbo overboost storing. Bij jou geeft ie aan te weinig druk te hebben.

 

Wat doet de massaflow blijft ie ook achter?

Wat doet de aanzuigslang trekt ie dicht?

 

Rij anders eens naar Nuenen en laat Lucas en zijn mannen eens kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou misschien omdat de schoepenverstelling werkt met vacuum.

In het begin moet ie getrokken staan en dat doet ie met vacuum.

Later moet is open staan en dat doet hij zonder vacuum.

Als er in het slangetje naar de regeling een lekje zit haalt ie het vacuum niet en dan staat ie niet getrokken.

 

Bij een 3C werkt het net andersom als de eerdere modellen.

 

EGR hoe is het daarmee al afgesloten gehad met een plaatje?

Heb je ook de luchtflow gemeten (specified and actual)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo

 

EGR ook log van gemaakt en van LMM ook die waardes lijken allemaal normaal.

 

Volgens garage dealer zou het toch wel eens de regeling van de schoepen kunnen zijn durft naar het schijnt wel eens stuk gaan.

 

Anders moet je de gegevens een geven van je kennissen in Nuenen das nog niet zo heel ver rijden voor mij als er geen overdreven prijskaartje aan hangt natuurlijk :-)

 

Mvg

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is de VNT want ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 1.6 TDI B7. Alleen bij mij gaat hij in noodloop als dat gloeilampje gaat knipperen. Gebeurt eigenlijk alleen in de file bij 1100 toeren. 1x per week ongeveer. AL 2 jaar lang en niemand kan het oplossen. Vorige week een nieuwe turbo erin en exact hetzelfde probleem na 1 week nu :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 16-5-2017 at 22:10, MiC2005 said:

DI B7. Alleen bij mij gaat hij in noodloop als dat gloeilampje gaat knipperen. Gebeurt eigenlijk alleen in de file bij 1100 toeren. 1x per week ongeveer. AL 2 jaar lang en niemand k

Hier ooit nog antwoord op gehad? Ik heb een vergelijkbaar probleem en ben ook benieuwd naar wat de VNT is

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden