Ga naar inhoud
  • 0

loskomend spiegel glas (Passat 3C)


Tikra

Vraag

Goede morgen,

heeft iemand een tekening/ foto/ handleiding hoe het spiegelglas verwijderd kan worden en vooral weer terug geplaatst kan worden. Ons spiegelglas laat los, trilt enorm en wij zijn bang het te verliezen ....

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De spiegel met de verstelknop helemaal naar beneden kantelen.

Dan kan je het glas aan de bovenkant beet pakken en voorzichtig aantrekken, het glas zit op de voet geklikt.

Denk wel om de draden van de verwarming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Goede morgen,

heeft iemand een tekening/ foto/ handleiding hoe het spiegelglas verwijderd kan worden en vooral weer terug geplaatst kan worden. Ons spiegelglas laat los, trilt enorm en wij zijn bang het te verliezen ....

 

alvast bedankt

 

Volgens mij heb ik nog een rechter spiegelglas, als het de rechter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De spiegel met de verstelknop helemaal naar beneden kantelen.

Dan kan je het glas aan de bovenkant beet pakken en voorzichtig aantrekken, het glas zit op de voet geklikt.

Denk wel om de draden van de verwarming.

 

en dan gewoon het originele spiegelglas op het plastic lijmen. let op: NOOIT met secondelijm op spiegelglas!!! beste neem je daarvoor silicone of lijmkit (tec7 of fix-all bvb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

guys,

ik heb het spiegelglas zonder moeite afgekregen. schoongemaakt en van nieuwe silicone kit aan de randen voorzien en aangedrukt. ik hoop dat dit houdt......

bedankt voor de tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had ook het probleem van een loskomend glas.

Ik heb het glas met 2 componentenlijm ( araldit rapid) weer vastgezet en het is al meer dan 2 jaar geleden.

Als het glas behoorlijk trilt wordt het wel tijd om het te repareren want dan staat hij op het punt om er vanaf te vallen.

 

Natuurlijk wel erg slordig van VW dat we zo zitten te prutsen met een auto van 40 mille....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2 weken geleden op de BAB31 (Osnabrück - Emden) klapperde het glas aan de bijrijders zo hard, dat het vrouwtje gestopt is om te kijken en ineens een spiegelglas in de hand had.

Deze heeft ze vakkundig weer weten te monteren door naar een bouwmarkt te rijden en een rolletje Bison plakband te halen en de boel weer vast te plakken (ziet niet helemaal recht, maar gaat ook niet meer los).

 

Vanmiddag had ik het zelfde op de A35 (Enschede - Hengelo), was gewoon niet meer in de spiegel te kijken (bestuurderskant).

Dus zojuist maar het zelfde ritueel gedaan als aan de rechterkant:

 

Spiegelglas eraf gehaald:

IMG_3780.JPG

IMG_3782.JPG

 

Tape op de achterkant van het glas:

1004004013355563.jpg

IMG_3781.JPG

 

Teruggeplakt (secuur! zit gewoon direkt vast!)

IMG_3783.JPG

 

Ben alleen benieuwd naar de verwarming, of dat nog een beetje werkt. Anders maar nwe glaasjes bestellen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even dit draadje afstoffen:

Rijdend op de snelweg zag ik mijn rechterspiegel nogal hevig trillen. In eerste instantie dacht ik dat hij gedeeltelijk van de bevestiging was losgekomen, omdat dit me al eens eerder overkomen was.

De spiegel was echter voor meer dan de helft al losgelaten van de zwarte achterplaat. Gelukkig heb ik hem er verder af kunnen halen zonder breuk.

Bij de VW dealer kost de complete spiegel (dus het glas met de bevestiging) 55 euro. Wel dat kan altijd nog.

Ik waag er maar een kwartiertje prutsen aan.

Nu zijn er forumleden die ook al zelf aan het hobbyen zijn geweest maar ik ben benieuwd of deze oplossingen duurzaam zijn gebleken. Hoe zijn de ervaringen met zelf gelijmde spiegels?

Je hoort altijd dat je speciale spiegellijm moet gebruiken omdat andere lijm of kit de spiegelende laag aan kan tasten.

Een oplossing met Polymax lijkt me wel wat, omdat dit redelijk flexibel blijft en Polymax bekend staat om de goede hechting.

aangepast door BlackPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde gehad aan de bestuurderszijde.

1e keer vastgeplakt met 2 seconden lijm. Leek goed te gaan maar kwam toch weer los na enkele weken.

2e keer vastgeplakt met 2 componenten lijm. Ook dat kwam na enkele weken los.

Daarna spiegel en verwarming schoongemaakt en met dubbelzijdig plakband bevestigd.

Dat zit er nu meer dan een jaar op en nog steeds goed vast.

Succes er mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gefikst met Polymax, kleine dotjes gebruikt aan de randen om niet teveel invloed uit te oefenen op de verwarming van de spiegel. Spiegel met montageplaat heeft de hele nacht uit kunnen harden en zit er nu weer terug op. Maar eens even kijken hoe lang het goed blijft gaan.

Bedankt voor de hulp.

aangepast door BlackPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij lag het spiegelglas van de bijrijder bijna op straat, Glas was met 2 duwtjes los van het houdertje en toen draadjes even losgehaald met een tangetje. Heb het glas met secondelijm weer op de houder geplakt en toen de boel weer terug in de kap geklikt. Werkt nog steeds prima

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden