Ga naar inhoud
  • 0

Ruitensproeier (pomp) doet het niet (meer) OPGELOST


Max1966

Vraag

Vrienden,

 

Vorige week wilde ik bij het wissen even de ruiten besproeien maar er werd geen vloeistof gespoten.

 

Paar keer hendel naar voren (en achter) gedrukt maar niks.

 

Wissers gaan wel normaal heen en weer. Reservoir is helemaal vol.

 

Ik hoor geen gebrom van de pomp.

 

Vandaag zekering bekeken , die was goed en kabels aangedrukt op het pompje.

 

Geen verbetering , wissers gaan goed heen en weer maar geen sproeier voor en achter.

 

Omdat ik geen gebrom hoor van het pompje , betekent dat dan dat de pomp altijd kapot / aan vervanging toe is?

 

Of kan ik nog iets anders bekijken dat wellicht de oorzaak is of de pomp reviseren?

 

Enige wat ik me herinner van de laatste keer toen ik wilde sproeien (en er nog wat uit kwam) dat de straaltjes (erg) zwak waren.

 

Advies en tips zijn , zoals altijd , welkom!

 

Passat Variant 1998

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Niemand een bruikbare tip of advies?

 

Pompje dus maar vervangen?

 

Zo ja , heeft iemand misschien een merk / type / nummer bij de hand?

 

Zodat ik al van tevoren weet wat ik moet kopen in plaats van 'm eerst te moeten demonteren.

 

Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog een vraagje :

 

De sensor van de ruitenwisser vloeistof is ook al lang kapot , eigenlijk zo lang als ik mijn wagen heb , en ik wil die ook maar eens gaan vervangen.

 

Zit die ook gekoppeld aan die pomp of is dat een los onderdeel?

 

Iemand een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dank je wel Antonio voor de goede tip!!

 

Kan ik (nadat ik de stekker en de slangen heb losgemaakt) die pomp zo los trekken uit het reservoir?

 

Ja gewoon lostrekken en daarna de rubber ook vervangen.

 

443955465_tn.jpg

 

443 955 465

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nog een vraagje :

 

De sensor van de ruitenwisser vloeistof is ook al lang kapot , eigenlijk zo lang als ik mijn wagen heb , en ik wil die ook maar eens gaan vervangen.

 

Zit die ook gekoppeld aan die pomp of is dat een los onderdeel?

 

 

Is los te koop:

 

7M0919376_tn.jpg

7M0 919 376

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je wel Antonio!

 

Zit die sensor in de buurt van de pomp?

 

En kan ik die ook zo lostrekken?

 

Alvast bedankt!

 

 

Nog een vraagje :

 

De sensor van de ruitenwisser vloeistof is ook al lang kapot , eigenlijk zo lang als ik mijn wagen heb , en ik wil die ook maar eens gaan vervangen.

 

Zit die ook gekoppeld aan die pomp of is dat een los onderdeel?

 

 

Is los te koop:

 

7M0919376_tn.jpg

7M0 919 376

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik krijg van o.a Boelm-Autostyling (via Marktplaats en daarna via hun eigen e-mailadres) geen reactie meer terug.

 

Ook een bedrijf via E-bay laat niks meer horen.

 

Fijne service.

 

Heeft iemand een betrouwbaar adres waar ik de pomp en het rubber WEL kan bestellen?

 

Stel het zeer op prijs , alvast mijn dank!

 

Is voor mijn PASSAT VARIANT 1.8. uit 1998.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vw dealer voor 10uur bestelen en na 14uur in thuis en alles in èèn dag

 

en dat scheel ja ook nog verzendkosten midden Max.

 

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb eerder deze maand een pomp en rubber bij Wittebrug gekocht.

 

Vandaag aan de klus begonnen.

 

Het ging beter dan ik had durven hopen.

 

Ik kon er makkelijk bij , ik heb alleen de kap van de stuubekrachtigingsvloeistoftank er even afgehaald en twee stekkers losgekoppeld om meer ruimte te hebben.

 

De oude kon ik er gemakkelijk uitrekken , stekker los , 2 slangen los , de ruimte even schoongemaakt en het rubber verwijderd.

 

Het nieuwe rubber was een stuk korter dan de oude , de oude was nog prima dus ik heb die opnieuw gebruikt , paste veel "lekkerder".

 

En hopla alles deed het prima.

 

Reparatie uit het boekje dus.

 

Daarna het rubber en schuimrubber van de interieurfilter vervangen.

 

Met alleen het inker deel van de parafaan iets omhoog geduwd kon ik overal redelijk bij.

 

Alles schoongemaakt en vernieuwd.

 

Bij het terug op z'n plek duwen van de parafaan ging het niet heel soepel , er bleef een spleet terugkomen.

 

Na het wat schoonmaken van het losgehaalde deel en harder terugduwen zat ook die weer goed.

 

Alleen helemaal links in de hoek zit nog een klein spleetje , ik hou dat op veroudering want ik krijg die niet meer strak erin , kan geen kwaad lijkt me.

 

Daarna de twee kentekenplaat houders vervangen. Voor was die voor de zoveelste keer kapot gereden en achter nogal vervaagd.

 

Kortom een welbestede dinsdagochtend.

 

Bij elkaar 2 uur bezig geweest.

 

En weer heel wat geld bespaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden