Ga naar inhoud
  • 0

Motorcode cbdc (meeneem as)


Row

Vraag

Beste VW liefhebbers,

 

Inmiddels ben ik in het bezit van een Passat 3C van eind april 2009 (met dank aan dit forum voor de info!). Het is een 2.0 TDI met de volgende motor: cbdc.

 

Nu lees ik overal dingen over de balansassen/meeneem as, ik las ergens dat een cbdc een ketting had en dit geen problemen gaf, ergens anders las ik weer dat dit het beroerdste is wat je kan hebben. Weet iemand hoe dit werkelijk zit? En is hier ook een terugroep actie op geweest?

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Rowan

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
De balans as/meeneem as gaat over sommige pompverstuivers, bij de common rails (na 6-2008 dacht ik) heb je dit probleem niet meer. Ketting problemen weet ik niks van.

CR motoren hebben exact dezelfde balansasmodule als de PD's, dus probleem is er nog steeds. Wij hebben al diverse CR's omgebouwd inmiddels (sommige preventief, en sommige helaas niet).

 

De 110pk CBDC is een uitzondering, deze heeft af fabriek een normale oliepomp, zowel in de Golf als in de Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De balans as/meeneem as gaat over sommige pompverstuivers, bij de common rails (na 6-2008 dacht ik) heb je dit probleem niet meer. Ketting problemen weet ik niks van.

CR motoren hebben exact dezelfde balansasmodule als de PD's, dus probleem is er nog steeds. Wij hebben al diverse CR's omgebouwd inmiddels (sommige preventief, en sommige helaas niet).

 

De 110pk CBDC is een uitzondering, deze heeft af fabriek een normale oliepomp, zowel in de Golf als in de Passat.

 

Beste Lucas,

 

Is dat al te herkennen aan de motorcode (in mijn geval CBAB) of zijn er verschillende versies in omloop?

bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha Lucas, bedankt voor je reactie; ik had er al veel over gelezen en dacht dat het euvel niet meer voorkwam bij cr motoren. Wel dus. :?

 

Een paar vragen:

Waar kan je eventuele problemen aan herkennen?

Is een versleten balansas te herkennen van de buitenkant? Of kan deze enkel preventief vervangen en achteraf zien of het terecht was.

Wat kost de complete vervanging door de modificatieset (balansasmodule, oliepomp aandrijftandwiel etc.) ongeveer?

 

Ik vraag het omdat mijn motor onregelmatig een geratel heeft met opstarten en er een soort bijgeluid zit in de motor. Vooral met koude motor en iets teveel gas een duidelijk scherp geratel. Ik dacht eerst dat het met slechte brandstof te maken had, maar na een recente oliewissel en premium diesel tanken, lijkt het geratel wel vaker voor te komen. :|

bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het asje dat gaar is kun je niet merken behalve aan een oliedruklampje :). Als je een CR hebt en een ratel dan zal het denk ik een ander probleem zijn. Prijzen staan op onze website (zie onderschrift).

 

CBDC heeft geen asje dus kan ook niet stuk :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden