Ga naar inhoud
  • 0

bonkend/kloppend geluid stuur draaien?


rick76

Vraag

Ik reed vanavond met mijn auto de oprit af. Ik draaide mijn stuur helemaal naar links. Halverweg hoorde ik een bonkend/kloppend geluid. Auto stil gezet en het stuur terug gedraaid. Weer hetzelfde geluid. Stuur naar rechts gedraaid helemaal niets te horen. Stuur weer heel langzaam naar links gedraaid. Halverwegen weer hetzelfde geluid.

 

Wat kan het zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Net bij mijn universele garage geweest. Hebben samen naar het geluid geluisterd. Blijkt dat het de veerpootlager is. Zeer waarschijnlijk is het vet in de lager verdwenen. Hij heeft toen contact opgenomen met de VAG-garage en verteld wat het probleem was zonder zijn bevinding kenbaar te maken. Bij de VAG gaven ze glijk aan dat het zeer waarschijnlijk de veerpootlager is. Om hiervan toch iets zekerder van te zijn was de tip om veerpootlager nat te spuiten en dan weer een paar keer insturen. Zo gezegd zo gedaan. En ja hoor het geluid werd een stuk minder. Toen was de vraag universele lager erin of toch oem. Ik zei wat het goedkoopste is. Bleek dat de universele 49,95 ex BTW kostte. Hierop heeft de monteur weer gebeld met de VAG. Daar bleek dat ze de lagers op voorraad hadden liggen omdat volgens de monteur van de VAG een bekend probleem was bij de Passat. Prijs van de lager bij de VAG-garage was, schrik niet, 17,50 Euro Ex BTW. Alleen de montage is wel ongeveer 1,5 tot 2 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb deze ook gister gehaald bij de dealer. 2 verschillende gekregen (zag ik pas bij thuis komst). Dus morgen even omruilen.

Ik zal wel vragen naar het nummer met een E of hoger op het einde deze is namelijk gemodificeerd. Want het nummer met een C op einde ziet er iets anders uit voor mijn gevoel is de lager met een E op het einde beter!

 

Succes er mee!

 

Als je de volledige Nummers wilt laat maar wat horen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb een verstevigde besteld op ebay duitsland , lagers gaan stuk aan de lopende band , vooral als er verlaagd word

 

Ook toevallig de febi bilstein top lagers erin? Ik heb als mijn verlaging geplaatst werd nieuwe stabilisator stangetjes en die febi toplagers laten monteren, alles moest toch los, kan je beter ineens wat dingen laten vervangen :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb een verstevigde besteld op ebay duitsland , lagers gaan stuk aan de lopende band , vooral als er verlaagd word

 

Hey Guy,

 

Welke had jij er in?

 

u6a3e7e2.jpg

 

De linkse is nummer 6N0412249C en de rechtse 6N0412249E.

 

Ik rechter is de betere vind ik als ik er mee draai klinkt die soepel.

Bij linkse als ik daar mee draai voel ik hem schuuren volgens mij komt daar het plastic tegen de binnen ring aan.

 

Waar heb je die lagers besteld? Ik ga namelijk ook een schroefset monteren dan kan ik deze morgen terug brengen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb deze ook gister gehaald bij de dealer. 2 verschillende gekregen (zag ik pas bij thuis komst). Dus morgen even omruilen.

Ik zal wel vragen naar het nummer met een E of hoger op het einde deze is namelijk gemodificeerd. Want het nummer met een C op einde ziet er iets anders uit voor mijn gevoel is de lager met een E op het einde beter!

 

Succes er mee!

 

Als je de volledige Nummers wilt laat maar wat horen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

 

Ik zal de nummers doorgeven aan de garage. TOP :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren de auto weer terug gekregen Bleek dat de lager inderdaad kapot was. Ik had de nummers doorgeven aan de monteur. De afgeleverde lager was de lager met nummer 6N0412249E. De monteur was ook zeer duidelijk de lager die er nu in is gegaan is betere kwaliteit. Uiteindelijk heeft mij het 145,- Euro gekost. Weer zonde geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gisteren de auto weer terug gekregen Bleek dat de lager inderdaad kapot was. Ik had de nummers doorgeven aan de monteur. De afgeleverde lager was de lager met nummer 6N0412249E. De monteur was ook zeer duidelijk de lager die er nu in is gegaan is betere kwaliteit. Uiteindelijk heeft mij het 145,- Euro gekost. Weer zonde geld.

 

Er zijn hier genoeg ervaren sleutelaars of monteurs, had je op zijn minst 75 euro gescheeld denk ik. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden