Ga naar inhoud

lichte brom bij wegrijden/gasgeven bij lage toeren


gizmo

Aanbevolen berichten

sinds zeer recent eigenaar van een passat 3c 1.9TDI uit begin 2006.

 

Nu heb ik sinds gisteren een nieuw probleem. Ik heb het nog niet uitgebreid kunnen onderzoeken want ik ontdekte het pas gister avond, maar als ik een tijdje binnen de bebouwde kom rijd dan begint het "probleem". Ik hoor een korte brom als ik weg rijd of gas bij geef als ik langzaam rijd. Het is een redelijk hoge frequentie dus niet heel laag van toon. Meestal is het alleen in het begin bij een licht indrukken van het gaspedaal en stopt het zodra ik meer gas geef. Laat ik gas weer los dan hoor ik soms heel kort het brommetje weer als de toeren terug zakken. Lijkt erg laag in de toeren te zitten +/- 900 toeren. soms als ik constant licht gas geef blijft het brommetje even hangen. Ik vind het lastig in te schatten maar het lijkt van onder de motorkap vandaan te komen en hij deed het ook bij licht gas geven terwijl de auto in de vrij staat. Na een stuk snelweg gereden te hebben was het weg, maar kwam vanmorgen na weer een stuk binnendoor (file rijdend en dus veel optrekken stilstaan) weer terug. Het lijkt langzaam wat erger te worden naarmate ik langer binnen de bebouwde kom rijd en dus vaker afrem en optrek. Wat zou dit kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

km stand 196.000, net op terug weg van werk naar huis niks gemerkt op kleine stukje naar de snelweg toe, terwijl hij het vanmorgen op het eind wel weer op begon te treden toen ik het laaste stuk na mijn werk reed. (langer stukje binnendoor met o.a half uur file rijden). Er is verder niets gebeurd behalve stilstaan gedurende de ochtend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt de brom uit de motor of is het een trilling uit het interieur?

 

heb nog niet met iemand anders die gas geeft geluisterd (aangezien het niet continu optreed) maar ik denk vanonder motor kap en geen kraak in interieur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden