Ga naar inhoud
  • 0

Cimatronic/koelfan ->probleem sensor of is dit normaal?


jef

Vraag

Dag forumleden, graag jullie input bij het volgende probleem met mijn passat 3B (1.8t 20v bouwjr.11/1997 / AEB motor)

 

Elke keer als ik de auto start, met de climatronic op stand "automatisch", slaat meteen mijn koelfan/ventilator onder de motorkap aan (hoge stand). Dit gebeurt niet als de climatronic op stand "economy" staat. Eenmaal gestart slaat de koelfan/ventilator direct af als ik de climatronic op stand economy zet. Is dit normaal of ligt dit aan een andere kapotte sensor? Ik heb namelijk niet lang geleden de beruchte "koeltemperatuur sensor" vervangen. De thermostaat is volgende week aan de beurt. Weet iemand wat er aan de hand is?

 

alvast bedankt voor het meedenken,

 

 

groet Jeffry

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb hetzelfde probleem eerst de koeltemperatuursensor vervangen en bij de distributieriemwissel de voorschakelweerstand die onder de bumperbalk zit aan de bestuurderskant.

 

Bij mij draait de aircofan op volle toeren zelfs als de climatronic op eco stand staat.

 

Misschien een relais voor de hoge/lage snelheid van de aircofan. Moet ik nog een keer testen door zo'n relais eruit te halen of is dit ook met vagcom uit te lezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is normaal dat de elektrische koelvin begint te draaien zodra de airco aan staat (dus op automatisch) dit dient voor extra koeling.

Op het moment dat je de airco op eco zet, is de airco uitgeschakeld en dus ook de koelvin uit!!

 

Dus die van jou Jeffry mankeert niets.

 

Marcel: waarschijnlijk is er iets met de regelmodule van de koelvin (deze zit op de linker chassisbalk volgens mij), je kunt dit wel doormeten als je

weet welke kabels je moet hebben.

 

Hoop jullie iets verder geholpen te hebben, groet Twan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is normaal dat de elektrische koelvin begint te draaien zodra de airco aan staat (dus op automatisch) dit dient voor extra koeling.

Op het moment dat je de airco op eco zet, is de airco uitgeschakeld en dus ook de koelvin uit!!

 

Dus die van jou Jeffry mankeert niets.

 

Marcel: waarschijnlijk is er iets met de regelmodule van de koelvin (deze zit op de linker chassisbalk volgens mij), je kunt dit wel doormeten als je

weet welke kabels je moet hebben.

 

Hoop jullie iets verder geholpen te hebben, groet Twan

 

 

Hallo Twan,

 

Dank voor je antwoord. Ben blij dat ik me geen zorgen hoef te maken!

 

 

gr. Jeffry

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden