Ga naar inhoud
  • 0

Trillen na vervangen 2m vliegwiel


Fopperr

Vraag

Afgelopen week is mijn vliegwiel + koppeling vervangen. Verschil is gigantisch, koppelingspedaal trapt veel makkelijker in, motor is stiller, geen speling op aandrijflijn meer. Maar... Als ik uit stilstand wil wegrijden (vooral bij koude motor) voel ik nog steeds een harde trilling in het koppelingspedaal en ook in de rest van de auto, het voelt alsof het vliegwiel nog kapot is.

 

Heb het vliegwiel bij vagtechniek laten vervangen

En vertrouw absoluut op hun expertise. Ik woon niet echt om de hoek dus mag natuurlijk terug komen zodat ze het probleem kunnen oplossen, maar ben benieuwd of nog andere dingen deze trilling kunnen veroorzaken.

 

Ze hebben meteen de motorsteunen nagekeken en een kapotte ashoes vervangen. Misschien dat de aandrijfas/homokineet toch grotere slijtage heeft dat deze trilling veroorzaakt? Het rare van het trillen is dat ik het eigenlijk alleen uit stilstand voor- of achteruit rijdend de trilling voel. Op het punt dat de koppeling op pakt verder voelt hij erg rustig aan.

 

Ook werd geconstateerd dat de priceas (?) iets speling had, maar in principe was dat niet direct ernstig.

 

Misschien dat een van jullie dit ook heeft gehad en een oplossing heeft gevonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden