Ga naar inhoud

aankoop advies 3BG of 3C


gizmo

Aanbevolen berichten

Tja, zo kan ik ook nog wel een paar verhalen........

Omdat jij nu pech hebt gehad zijn alle 3C passat's KMP, beetje erg kort door de bocht.

Er zijn ook genoeg 1.9 blokken met dezelfde problemen.

Als je na vervanging van al die delen nog steeds een auto hebt die inhoud zou ik eerst maar eens een garage opzoeken die verstand heeft van VAG diesels.

Neem eens contact met Jos van JB autoservice(forum sponser, zoek maar ff)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

mijn 3bg variant 1.9 tdi 130pk uit 8-2004 heb ik afgelopen augustus geimporteerd uit duistland met 161000 op de teller voor 4800,-(excl invoeren)

origineel sportonderstel, airco, origineel xenon, afneembare trekhaak, sportstoelen, winterbanden op stale velg, nette staat en nog wat dingen.

ik heb er nu 184000 op staan en heb er voor bijna 2500,- in moeten steken, nieuwe turbo, nieuwe radiateur, nieuwe homokineet en nog wat dingetjes. Misschien pech wie weet, ik heb wel het vermoeden dat de auto matig onderhoud gehad heeft bij de vorige eigenaar.

 

De auto loopt nu super, echt heerlijk. ben er 3 weken terug mee naar oostenrijk geweest. hebben toen gemiddeld 134km/h (150-160 continue) en toen kwam ik uit op een verbruik van ongeveer 1:14,5(de audi a6(2013) van mijn oom, waar ik mee ging, had zijn tank leeg van z'n 2.0 tfsi :D )

mijn vrouw rijdt 700km per week voor het werk, zij kan met een tank een 1000km rijden(alleen autosnelweg).

 

ik hoop dat de auto het nog lang doet, ik ga voor de 500000km, want zoals ik al zei, de auto rijdt super, trekt heeeeerlijk, super comfortabel en vanwege het sportonderstel als een blok op de weg.

 

 

10369

10369

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja. ik haal met mijn AVF momenteel net aan 850 km op een tank en dan amper snelweg km, alleen maar 80-90 km wegen. Dus jouq verbruik is idd netjes.

Als ik alleen snelweg rij, is het bij ca 700~750 km afgelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke variant heeft dakrails, van trendline tot Highline ;) alleen heeft de Highline chromen rails en de bluemotion modelen. De trend comfort en sportline hebben allemaal zwarte lijsten. Een sportline herken je ook aan de zwarte omlijsting rond de ramen en chromen strips rondom de auto. Comfort line is chromen raamstrips en chromen strips rondom. En trendline oranje knipperlichten voor plastic strips rondom ook de knipperlichtomlijsting. En zwarte raamstrips(rubber)

Ik heb een comforline met chromen rails.

Is dus waarschijnlijk bij de dealer als optie meebesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

hierbij even een update:

Uiteindelijk dit weekeind de passat die ik als laatste gelinkt had gekocht. Is dus uiteindelijk een 3C geworden. Auto zag en van buiten en binnen zeer strak uit en rijd heerlijk. Enig minpuntje is dat bij deze auto het euvel van roest bij kenteken verlichting licht op begint te spelen dus ik moet gaan kijken of ik dat nog onder garantie kan laten herstellen. Wat is de beste manier om dit te bewerkstelligen? Eerst contact opnemen met PON of eerst naar een VW dealer?

 

Echter wel flinke pech. Gister bemerkte ik namelijk dat het koppelings pedaal een keer bleef hangen (in helemaal ingedrukte stand, koppeling was daardoor helemaal vrij dus geen aandrijving) en een keer bleef hij plakken maar kwam wel weer omhoog uiteindelijk. Grotendeels van de tijd merk je er niks aan en schakelt hij heerlijk, maar er is dus wel iets mis. Ik verlies volgens mij geen rem olie dus ik verdenk de cilinder bij het koppelings pedaal. Dat mag de garage echter uitzoeken, want de auto gaat ervoor terug naar de verkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Passat 3C Highline 2.0 TDI 4Motion Highline uit 2006 met 2 ton op de teller dus met BKP motor.

Mijn mening is afblijven !!! een bodemloze geldput, bij mijn auto is al veel vervangen zoals massa vliegwiel met koppeling en verstuivers enz.

Een tijdje goed gegaan en nu weer problemen met noodloop en handrem en schokken met cruise control bij 120kmh.

Ik moet eerlijk zeggen als hij rijd, rijd hij fijn en het is een zeer luxe comfortabele reisauto maar ja het kost een kleinigheidje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Passat 3C Highline 2.0 TDI 4Motion Highline uit 2006 met 2 ton op de teller dus met BKP motor.

Mijn mening is afblijven !!! een bodemloze geldput, bij mijn auto is al veel vervangen zoals massa vliegwiel met koppeling en verstuivers enz.

Een tijdje goed gegaan en nu weer problemen met noodloop en handrem en schokken met cruise control bij 120kmh.

Ik moet eerlijk zeggen als hij rijd, rijd hij fijn en het is een zeer luxe comfortabele reisauto maar ja het kost een kleinigheidje

 

Ik heb een 3BG gekocht. deze staat momenteel bij de Garage. Zou 'm vanavond ophalen, maar helaas blijkt er meer aan de hand te zijn dan alleen lekke kop.

Ook op een 3BG kun je leeglopen :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Passat 3C Highline 2.0 TDI 4Motion Highline uit 2006 met 2 ton op de teller dus met BKP motor.

Mijn mening is afblijven !!! een bodemloze geldput, bij mijn auto is al veel vervangen zoals massa vliegwiel met koppeling en verstuivers enz.

Een tijdje goed gegaan en nu weer problemen met noodloop en handrem en schokken met cruise control bij 120kmh.

Ik moet eerlijk zeggen als hij rijd, rijd hij fijn en het is een zeer luxe comfortabele reisauto maar ja het kost een kleinigheidje

 

Ik heb een 3BG gekocht. deze staat momenteel bij de Garage. Zou 'm vanavond ophalen, maar helaas blijkt er meer aan de hand te zijn dan alleen lekke kop.

Ook op een 3BG kun je leeglopen :cry:

 

Alle, dit meen je toch niet???????

Link naar reactie
Delen op andere sites

schade was lekke kop, kapotte verstuiver, kapotte tandempomp. Klepstoters zijn ook vervangen, aangezien die ook schade hadden opgelopen omdat er brandstof bij de olie was gekomen. Alles bij elkaar ruim 2700 euro.

Waar ik nu nog benieuwd naar ben, hoe het verbruik gaat zijn. Verbruik was rond de 1 op 12 a 13.

Link naar reactie
Delen op andere sites

schade was lekke kop, kapotte verstuiver, kapotte tandempomp. Klepstoters zijn ook vervangen, aangezien die ook schade hadden opgelopen omdat er brandstof bij de olie was gekomen. Alles bij elkaar ruim 2700 euro.

Waar ik nu nog benieuwd naar ben, hoe het verbruik gaat zijn. Verbruik was rond de 1 op 12 a 13.

 

Wow dat is een hoop ellende.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat betreft mijn koppeling probleem was het uiteindelijk de cilinder aan de kant van het koppelings pedaal. Af en toe kwam het pedaal niet omhoog, maar het pedaal was af en toe ook lastig tot niet in te drukken. Hij liep dan "vast" of zo. Na vervanging cilinder door garage koppelt hij weer prima. Reparatie was voor mij gratis wat ik netjes vind van de verkoper (ik had geen garantie). Ik heb bij de garage waar hij gemaakt werd gevraag wat de kosten geweest zouden zijn en dit was ongeveer 175 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden