Ga naar inhoud

aankoop advies 3BG of 3C


gizmo

Aanbevolen berichten

hallo,

 

na een aantal jaar een uitstapje gemaakt te hebben naar een astra G, wil ik nu weer een passat kopen (voorheen had ik een 3B 1.8 T uit 1999). Heb mijn oude login van dit forum dus maar weer eens opgesnuffeld ;-)

 

helaas is mijn budget beperkt (max 6500 euro) en kan ik daarvoor dan wel een 3BG kopen of net een 3C maar dan meestal een van de eerste bouwjaren 2005 of begin 2006.

 

wat is wijs? een 3BG of een 3C? ik heb veel gelezen o.a dit topic: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=141&t=26908.

 

maar zowel de 3BG als de 3C heeft een aardige lijst aan bekende problemen. Aangezien de auto's al wat ouder zijn zou ik ook verwachten dat de nodige problemen al verholpen zouden moeten zijn?

 

wat ik zoek:

diesel, redelijk zuinig dus 100 tot max 130 pk (op papier doet de 130 pk het netjes wat verbruik betreft).

opties zijn niet het belangrijkste al is een trekhaak handig (hoef ik die er niet onder te zetten, want die moet er op termijn toch onder). Verder cruise control en airco maar die zijn volgens mij standaard. Kilometer stand van die auto's staat al snel ruim boven de 2 ton al kom ik er af en toe wel een tegen onder de 2 ton. Mits goed onderhouden lijkt mij dit niet direct een probleem.

 

ik ben benieuwd wat jullie passat kenners zouden doen.

 

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Beste Roel,

 

Sedan of Variant? Bij de 3bg geeft dat nogal een verschil in aanbod van auto's met lage km-standen. Je zou kunnen overwegen om een 3bg uit Duitsland in te voeren. Mijn ervaring houdt op bij 3B en 3BG en die zijn overwegend positief. Over het verbruik van de 130pk AVF (3BG) moet je niet een al te rooskleurig beeld hebben: ze slurpen gewoon.... gemiddeld haal ik 1:15, dat is dan voornamelijk op secundaire wegen. Een en ander ligt ook wel aan je bandenmaat, maar zuinig zijn ze in ieder geval niet.

 

Succes met je zoektocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik moet kiezen de 3bg. Ik heb van de 3bg 3 auto's gehad zeer weinig problemen mee gehad,

vooral de 2005 serie vond ik top.

Ik heb ook de 3c gehad maar hier veel problemen mee gehad, ben vanwege de problemen over gestapt naar Volvo,

dit waren allemaal wel auto's die ik zakelijk reed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3C met 140pk 2.0TDI rijdt veel lekkerder...............zeker een sportline nemen als je de kans krijgt.

Tja, problemen, die hebben ze allemaal maar ook een heleboel niet.

Tot nu toe alleen een tandempomp vervangen en verder alleen maar olie en filters.

Die van mij komt uit 2006, BMP 140pk 4-Motion en 101000km op de klok.

 

Zou zeggen, ga er zelf mee proefrijden dan merk je het verschil en verder moet je gewoon geluk hebben.

Op een forum lees je vaak alleen de problemen en "wat er allemaal mis kan gaan"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja 140 pk zal vast lekker rijden, maar ook vaker aan de pomp ;-), mijn astra had maar 80 pk dus ik ben al snel tevreden.

 

 

waarom maakt het voor de kilometers trouwens uit of het een sedan of station is? Maken stations substantieel meer kilometers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu twee auto's gezien een 3bg en een 3c. De 3bg is al wat ouder en heeft wat meer gelopen maar de prijs scheelt enorm met de 3c. Relatief lijkt het mij veel auto voor de prijs die gevraagd word:

 

3BG:

http://www.autowereld.nl/volkswagen/passat-variant/1-9-tdi-h5-comfortl-navi-220-000-km-7804343/details.html

 

 

3C

http://www.autowereld.nl/volkswagen/passat-variant/1-9-tdi-sportline-airco-dakrails-cruise-control-trekhaak-radio-cd-armsteun-7748794/details.html

 

ik vind zelf denk ik de 3BG het mooist en die rijd ook voordeliger. Dus wel wat ouder en wat meer gelopen, maar zou toch nog voor het nodige rij plezier moeten kunnen zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een 130pk BG sta je net zo vaak aan de pomp.

Snap die hetze tegen de 3C niet zo, is een veel modernere auto dan de BG en aan een 1.9 tdi gaat ook wel eens wat stuk.

3C licht ook veel lekkerder op de weg, zeker als je een sportline kan krijgen.

 

BG begint nu gewoon echt oud te worden............... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een 130pk BG sta je net zo vaak aan de pomp.

Snap die hetze tegen de 3C niet zo, is een veel modernere auto dan de BG en aan een 1.9 tdi gaat ook wel eens wat stuk.

3C licht ook veel lekkerder op de weg, zeker als je een sportline kan krijgen.

 

BG begint nu gewoon echt oud te worden............... :mrgreen:

+1

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 3C rijdt idd heel fijn. Je hebt meer auto om je heen. Dat wil niet zeggen dat de 3BG niet meer lekker rijdt.

Denk dat je het beste gewoon een goed stuk moet gaan proefrijden dan voel je wel wat nu echt lekker rijdt.

Heb zelf net een 3BG van 2005 gekocht en helaas heb ik daar ook problemen mee. Bij mij is de koppakking stuk en lekt er brandstof vanaf de verstuivers in het blok. Dus ook met de 3BG kun je pech hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een 3BG met 130PK (AVF) en tiptronic bak (EYF) gekocht. KM stand 278.000 inmiddels

Volgende week wordt de wagen door JB autoservice gemaakt.

Verbruik is momenteel ook extreem hoog. 1 op 12~13, maar dat zal zeker te maken hebben met de lekkende verstuivers.

Had hiervoor een 3BG van 2001 met 100pk tdi (AVB) die stond inmiddels op 600.000 km Verbruik was bij die wagen 1 op 16~17. Heb wel eens 1 op 19 gehaald

met 15 inch velgen 205 breedt. Dus bandenbreedte is ook sterk bepalend voor verbruik.

Hoop volgende week weer een goed rijdende en goed lopende motor te hebben met beter verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja JB autoservice is Jos_br die hier op t forum rond spookt ;-)

 

Tja mijn vorige 3BG heeft t altijd goed gedaan. Heeft me nooit laten staan. Hoop dat de opvolger dat ook doet. Hij rijdt iets fijner dan de oude 3BG.

Van mijn werk hebben we een 3C als pool wagen waarmee we naar locatie werk rijden. Dat is een 2008 140pk met commonrail diesel. een hele fijne wagen.

Alleen prijs verschil is mij nog te groot, anders had ik zeker een 2008 3C gekocht. (wel met DSG automaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3C uit de advertentie is een comfortline en geen sportline, dus weet je niet zeker of er een sportonderstel op zit. Bij de sportline is dat standaard en bij de comfortline is dat een optie.

Verder staat de auto niet op lichtmetaal zoals de tekst in de advertentie meldt. Verder een vrij normale Passat uit die tijd. Niks mis mee, een lekkere grote auto voor dat geld.

1.9 TDI met 5-bak kan je redelijk zuinig rijden op de standaard velgen + banden (205).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sportline heeft dan toch ook andere stoelen?

De sportline stoelen zitten wel een stuk aangenamer, vooral op lange ritten.

 

Deze zetels: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr

Deze zijn half leer maar ze zijn er ook in volledig stof.

Mooi karretje overigens en de nodige dure repa's net gehad..... :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de auto bekeken maar heb hem toch laten staan. De auto had wel elektrische stoel verstelling al had deze volgens de verkoper geen geheugen? (autoweek carbase geeft aan van wel, maar dat hoeft natuurlijk niet te kloppen). de RDW zegt dat het een trendline is, maar die zou weer geen elektrische stoel bediening moeten hebben). Sportline was het volgens mij inderdaad zeker niet. Het waren geen sport stoelen en ook geen licht metalen velgen. Onderstel kan ik zo niet beoordelen. Hij reed wel lekker.

 

klopt het trouwens dat de sportline geen dakrails heeft? (wederom bron carbase autoweek) hoe bevestig je dan je dak dragers bij deze wagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke variant heeft dakrails, van trendline tot Highline ;) alleen heeft de Highline chromen rails en de bluemotion modelen. De trend comfort en sportline hebben allemaal zwarte lijsten. Een sportline herken je ook aan de zwarte omlijsting rond de ramen en chromen strips rondom de auto. Comfort line is chromen raamstrips en chromen strips rondom. En trendline oranje knipperlichten voor plastic strips rondom ook de knipperlichtomlijsting. En zwarte raamstrips(rubber)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke variant heeft dakrails, van trendline tot Highline ;) alleen heeft de Highline chromen rails en de bluemotion modelen. De trend comfort en sportline hebben allemaal zwarte lijsten. Een sportline herken je ook aan de zwarte omlijsting rond de ramen en chromen strips rondom de auto. Comfort line is chromen raamstrips en chromen strips rondom. En trendline oranje knipperlichten voor plastic strips rondom ook de knipperlichtomlijsting. En zwarte raamstrips(rubber)

 

bedankt voor deze tip, dat maakt herkennen al wat makkelijker. De highline heeft neem ik aan dan ook chroom rond de ramen en op de stoot lijsten rondom?

 

en dit zou dus een comfortline moeten zijn?:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/passat/11273599

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 3bg gehad 1.9 tdi met makkelijk 350.000km motor is top!! ,nu heb ik een 3c 2.0 tdi 2005 bmp motor en alleen maar problemen mee ,brandstof pomp ,tandempomp kapot g450 sensor en houdt nog steeds in .Ik zou willen dat ze die 1.9 tdi motor in mijn 3c passat hadden gebouwd,dus ik zou zeker gaan voor de 3B !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden