Ga naar inhoud
  • 0

Achterwiel staat scheef


Nico2014

Vraag

Hoi,

Vorige week ben ik met achteruit rijden stapvoets met het linkerachterwiel tegen een betonrand aangereden, hierdoor staat het achterwiel scheef, alsof het nu een tikkeltje naar rechts stuurt. heb bij 'n garage hier vlakbij het volgende laten doen:

 

draagarm linksachter in lengterichting vervangen

draagarm onderzijde in dwarsrichting linksachter vervangen.

 

Het wiel stond toen nog scheef en de nieuwe draagarm in lengterichting trok zelfs een beetje krom.

Gisteren bij de vw garage vierkant laten uitlijnen maar dit is niet gelukt.

geopperd werd toen dat het aslichaam krom was, dit vervangen kost me echter 700 eurie.

ik vraag me echter af of dit het wel oplost, zou de mo0ntage aan de carrosserie niet verschoven zijn?

 

Zijn er hier handige mensen en of monteurs die bijklussen?

 

Merk Volkswagen Passat

PASSAT; VARIANT TDI 103 KW

Bouwjaar Februari 2006

Uitvoering Station

Deuren 4

Brandstof Diesel

Vermogen 103 kW

Motorcode BKP

Cilinders 4

Cilinderinhoud 1.968

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey Nitro,

Ja idd, automuntstad in de Meern ;-)

De eerste garage drong er overigens wel op aan de auto te laten staan om het aslichaam te vervangen maar ik wilde liever eerste even door de vw garage laten kijken of dit het euvel wel was, die konden niet vierkant richten en hebben het bij de audidealer 200 mtr verder op laten doen, vervolgens kwamen ze met een onduidelijk rapport waarbij er maar enkele marges iets werden overschreden, terwijl optisch prima te zien is dat het wiel scheef staat..

 

Maar ik maak me een beetje zorgen dat na het vervangen van het aslichaam, (een blok aluminium) het wiel nog steeds scheef staat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden