Ga naar inhoud
  • 0

Moeilijke warme start op lpg-stand


Gerritp

Vraag

Ik zou graag jullie hulp vragen voor het volgende;

 

Nu weer een probleem, koud starten geen probleem, warm starten op benzine geen probleem echter bij auto op lpg stand start de auto wel maar als ik niks doe valt ie gelijk uit, als dan een paar keer flink gas geef dan stottert ie even om daarna als een zonnetje te draaien en rijden op lpg. Doe ik de motor uit en start ik opnieuw dan weer hetzelfde probleem. Zet ik de motor op benzinestand, dan start ie goed...rara wat kan dit zijn?

 

:?::?::blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zat zelf te denken aan de lamda sensor, deze geeft al langere tijd een foutmelding, maar nooit last van gehad.....of de kvs temp sensor; maar deze is net vervangen dus ik kan me niet voorstellen dat ie alweer kapot is.

Weet je toevallig ook hoe het zit met de lamda, want als ik deze kan uitsluiten zou mooi zijn. Probleem is dus de warme start....kan ik daarmee de lamda uitsluiten of zou het hier wel mee te maken kunnen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet dat een slechte kvs temp sensor kan zorgen voor een slechte start zowel op benzine als lpg-stand en zowel warm als koud, dat probleem heb ik gehad, de sensor is toen vervangen en het probleem was opgelost, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat die sensor nu alweer defect is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik werk zelf dagelijks met lpg installaties en zou je graag willen helpen met je probleem.

Om te beginnen wil ik graag het merk willen weten van je lpg installatie, of een foto van de schakelaar. Als ik weet welk merk dan kan ik wat gerichter advies geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je weet welk merk lpg systeem je hebt, dan heb ik geen foto nodig.

Veel mensen weten namelijk niet het merk lpg systeem, dan vraag ik meestal een foto.

 

AG SGI met hun befaamde "050"injectoren zijn zeer slecht bestand tegen vervuiling,

In de eerste serie zat er zelfs geen droog gas filter tussen, met alle gevolgen voor de injectoren.

Veel mensen laten echter ook nooit het droog gas filter vervangen, met dus ook alle gevolgen voor de injectoren.

 

Maar even op jouw probleem,

 

Aangezien ik de auto niet voor me heb en niet aan de laptop, maar puur op de kennis die ik van dit systeem heb vermoed ik dat de Sagem druksensor op de verdamper defect is en daardoor (ook door vervuiling) de 050 injectoren heeft aangetast. Dit is echter niet schoon te maken, dus zul je het moeten vervangen. Dit is wel een dure grap die snel 500,- gaat kosten.

 

Als je een SGI 1 ( eerste generatie) hebt, dwz 1 grote zwarte ecu en 1 kleine met vacuum slang. Dan kun je de ecu ( zwarte grote) even open schroeven en kijken of er geen vocht in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zie in een andere post van je dat je pas de injectoren en filter hebt laten vervangen.

Hebben ze hem aan de laptop gehad en gekeken of de druksensor niet defect is?

 

Schroef je ecu toch maar eens open, printplaat zal wel geoxideerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat met die druksensor weet ik niet of daar naar gekeken is, wat zijn de symptomen dan van een defecte druksensor?

 

Is het een beetje te doen om de ECU te openen zonder al teveel risico? Als de plaat gecorrodeerd is hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uitlezen geeft de volgende meldingen"

 

Control Module Part Number: 3B0 907 557 R

Component and/or Version: 2.0L R4/5VS G 0002

Software Coding: 0011501

Work Shop Code: WSC 05311

3 Faults Found:

16496 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too Low

P0112 - 001 - Upper Limit Exceeded

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit

P1292 - 004 - No Signal/Communication

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat opvalt is dat dat de inlaattemperatuur blijft staan op 148 graden, ongeacht lopen of niet lopen van de motor, ik ga ervan uit dat deze sensor kapot is, heb al een nieuwe besteld. Vraag is of dit te maken zou kunnen hebben met het slechte warme starten...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

met de inlaatlucht temp is het verhaal een beetje het zelfde als met de koelvloeistof temp.

Hoe kouder de lucht des te meer lucht er in de motor kan ( even snel in jip en Janneke taal)

Dus als de temp van inlaatlucht 148 graden is dan past hij daar de hoeveelheid ingespoten brandstof op aan.

Dit regelt de benzine ecu, dus als hij dat op benzine doet dan neemt de lpg ecu dat over omdat het lpg systeem een volgsysteem is.

Nu weet ik alleen even niet zo snel of de inlaatlucht temp sensor in de luchtmassa zit of dat het een losse sensor is.

 

De P0420 zal een zeer hoogst waarschijnlijk een defect kat zijn en/of sondes

 

Ik zou eerst alle storingen in het benzine systeem verhelpen voor je lpg systeem de "schuld" geeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De inlaat temp sensor is een aparte sensor, deze heb ik vervangen echter zonder resultaat.

Nu kwam ik via google bij het volgende draadje, en dat lijkt wel verdomt veel op mijn probleem...

 

http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1716004

 

Ik weet alleen niet welke stekker is moet gebruiken om om te wisselen....misschien iemand van jullie?

 

De storing met de kat is tot nog toe niet meer terug gekomen.

 

Wat betreft de stoting m.b.t. de thermostaat van koelvloeistof, zou dat ook die sensor kunnen zijn die bij de ingang van de radiateur zit? Daar zit ook een soort

sensor-achtig gevalletje om de kvs door te laten stromen, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is nu weer een nadeel van het internet, je ziet een sensor, en die persoon heeft toevallig de stekkers verwisseld.

Echter is dit geen 4cil maar een 6cil en kan op die plek dus meer sensoren hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden