Ga naar inhoud
  • 0

eindelijk verlaagd


vwmike

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waar kan ik het beste kijken voor de eibach 30/30 veren?

 

Welk type veren moeten het zijn.

Ik dacht zelf de E10-85-016-04-22,maar weet het niet zeker.

Ben aan het zoeken op het net,zie door de veren het bos niet meer.

Passat is 1.4 TSI DSG 2009

 

 

 

En de ringen waar jullie het over hebben is dat puur voor een verhoging van de achterkant of ook voor de "drempelgevoeligheid" ( het raken van de drempel met de onderkant van de auto )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik overweeg ook Eibach veren 30/30 aan te schaffen. Iemand een idee wat dit gaat kosten om ze te laten monteren inclusief uitlijnen?

 

Klopt het ook dat de auto minder snel inzakt/doorzakt bij zware belading na het monteren van deze veren?

 

Het gaat mij met name om de vakantie, 2 kindjes op de achterbank, kofferbak vol en caravan erachter. De auto hangt dan ook echt door aan de achterkant

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik overweeg ook Eibach veren 30/30 aan te schaffen. Iemand een idee wat dit gaat kosten om ze te laten monteren inclusief uitlijnen?

 

Klopt het ook dat de auto minder snel inzakt/doorzakt bij zware belading na het monteren van deze veren?

 

Het gaat mij met name om de vakantie, 2 kindjes op de achterbank, kofferbak vol en caravan erachter. De auto hangt dan ook echt door aan de achterkant

Je kan ook een setje hulpveren laten monteren.

De auto komt hier niet echt hoger van te liggen, maar zakt minder door bij belading.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik overweeg ook Eibach veren 30/30 aan te schaffen. Iemand een idee wat dit gaat kosten om ze te laten monteren inclusief uitlijnen?

 

Klopt het ook dat de auto minder snel inzakt/doorzakt bij zware belading na het monteren van deze veren?

 

Het gaat mij met name om de vakantie, 2 kindjes op de achterbank, kofferbak vol en caravan erachter. De auto hangt dan ook echt door aan de achterkant

Je kan ook een setje hulpveren laten monteren.

De auto komt hier niet echt hoger van te liggen, maar zakt minder door bij belading.

 

 

Ik heb zelf afgelopen zaterdag 4 zwaardere schokbrekers van Alko ( Mit verstärkte Dämpfung) gemonteerd, besteld bij ATP in Duitsland, 10 dagen levertijd.

Prijs is zeer aantrekkelijk was totaal voor €170,- klaar. Heb geen ervaring met Alko schokbrekers op een auto, maar op mijn caravan gebruik ik ze al tientallen jaren zonder problemen.

Vering is nu een stuk stugger geworden, rijdt heerlijk over drempels en ik heb het eigenlijk speciaal gedaan voor de caravan. Aan de vering zelf wil ik niks veranderen. Zou ook zeker niet gaan verlagen met een caravan. En om eerlijk te zijn; de doorgezakte voertuigen met caravan zijn vaak toch wel verkeerd cq overbeladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En om eerlijk te zijn; de doorgezakte voertuigen met caravan zijn vaak toch wel verkeerd cq overbeladen.

 

Van verkeerd of overbelading is geen sprake, heb nog 80 kilo over op de achteras.

 

Beïnvloeden hulpveren ook de rij-eigenschappen bij solo rijden?!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En om eerlijk te zijn; de doorgezakte voertuigen met caravan zijn vaak toch wel verkeerd cq overbeladen.

 

Van verkeerd of overbelading is geen sprake, heb nog 80 kilo over op de achteras.

 

Beïnvloeden hulpveren ook de rij-eigenschappen bij solo rijden?!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Gaat natuurlijk uiteindelijk om de kogeldruk, al heb je 80 kg over op je totale laadvermogen. De Passat mag met 85 kg een behoorlijke kogeldruk hebben en is zeer geschikt om een caravan te trekken. Maar er zijn heel veel type caravans, ik woon in een wijk met hele hoge rotdrempels en heb een vrije lange caravan met een mover aan de achterzijde, ik zou hem niet graag verlagen, het kan soms net.

Vwb jouw vraag: hulpveren met dezelfde schokbreker zullen solo altijd iets van invloed zijn, vraag is of je het storend vind? Is daarom mooi wanneer je in zo'n auto een keer zou kunnen rijden. Je kunt even op caravanforum googelen naar ervaringen, maar zoveel caravanners...zoveel meningen!

 

Succès

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die 80 kilo wat ik over heb is wanneer de caravan er al achter hangt met een kleine 85 kilo kogeldruk. Van het caravanforum ben ik al enige tijd lid maar hoop hier wat specifieke ervaringen voor een 3C te lezen

 

Hierbij nog een fotootje met caravan erachter

a85a59f48ea61fcaac85b960b6dff659.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die 80 kilo wat ik over heb is wanneer de caravan er al achter hangt met een kleine 85 kilo kogeldruk. Van het caravanforum ben ik al enige tijd lid maar hoop hier wat specifieke ervaringen voor een 3C te lezen

 

Hierbij nog een fotootje met caravan erachter

a85a59f48ea61fcaac85b960b6dff659.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden