18T Geplaatst 15 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2005 misschien niet zo leuk voor sommige lezers hier maar ik zou gaan voor meer pk's/koppel dan luxe. Het is een redelijk zware bak die pas echt lekker gáát met een lekkere motor. De 1.8t is er eentje, de diesels weten anderen hier meer over. Ik heb eens met de basis diesel en een basis benzine gereden en toen vond ik het een traag apparaat. Ook heerlijk op de snelweg (en zuinig) daar niet van, maar voor een béétje stadsrijden is het toch wel fijn om wat meer bij je te hebben aan kracht. Aan luxe kun je redelijk eenvoudig komen na aankoop. Dus mocht er iets niet in zitten (leer, bepaalde console afwerking (hout, nep carbon oid), zonneschermpje) dan kun je dat achteraf gaan kopen (in Duitsland). Een Airco zou ik wel nemen, en electrische ramen achter ook (maar dat was toen nog niet zo standaard geloof ik). Dit alles natuurlijk vooral als je veel gebruikt maakt van je auto. Nog een tip: als je lang bent en regelmatig tegen de binnenspiegel aan kijkt, laat 'm dan (of doe het zelf) wat hoger zetten, dat past precies met de zonnekleppen en je kijkt er makkelijk onderdoor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Renkie Geplaatst 17 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2005 Ik was nog wat vergeten : Let HEEL ERG OP als je een 115pk versie wil kopen (vanaf 99?) Er is een serie geweest waar bij 2-2,5 ton de koppakking al lekt en daar wordt je niet vrolijk van, zie tdiclub.nl (search) voor meer info. En mbt de achterruiten, dit was al enkele jaren terug in radar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
drieb85 Geplaatst 17 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2005 Let HEEL ERG OP als je een 115pk versie wil kopen (vanaf 99?) Er is een serie geweest waar bij 2-2,5 ton de koppakking al lekt en daar wordt je niet vrolijk van, zie tdiclub.nl (search) voor meer info. AJM is de probleemversie, de opvolger de ATJ moet je hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
skippy Geplaatst 18 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2005 Ik heb 2 weken geleden een Passat variant 1.9 TDI uit 1999 gekocht. Met 195000 km op de teller. Dit heb ik zonder garantie gedaan, omdat deze auto als zeer betrouwbaar bekend staat. Ook had hij net 1000 km geleden een nieuwe distributieriem gekregen. Ik had geen zin om 1000 euro meer te betalen voor 6mnd garantie. Tot nu toe nog geen spijt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 18 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2005 Mijn 110pk tdi had vorig jaar november bij aanschaf 218dkm gelopen, nu zit ik zonder problemen inmiddels op 271dkm dus km-standen moeten geen probleem zijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Maus1208 Geplaatst 19 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 19 oktober, 2005 Ik heb mijn passat dit jaar maart gekocht...er zit een complete teller van het nieuwere model in (met alu ringen) en weet eigenlijk niet precies hoeveel ie heeft gelopen maar de motor loopt perfect, chipie van JD, wel iets meer verbruik, maar rij ook vaak hard. Het enige probleem is het gekraak van de rechter draagarm. groeten Maus... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erwin Geplaatst 24 oktober, 2005 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 oktober, 2005 De Passat komt steeds dichterbij. Nog een extra vraagje: wat vinden jullie van LPG ten opzichte van diesel? Wie van jullie heeft (positieve of negatieve) ervaringen met LPG? Alvast bedankt. Groeten, Erwin. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gevanje Geplaatst 24 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 24 oktober, 2005 Hallo, ervaringen met lpg zijn nogal divers; 1.8 turbo schijnt het lekker te doen, nadeel is en blijft de actieradius (aantal km op een tank) en ruimteverlies, tenzij je kiest voor lpg onderbouw, maar dan kun je weer weinig rijden met een volle tank. Voordeel lpg op diesel is de rustige loop, nadeel het slechtere koppel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ViperArry Geplaatst 15 november, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 15 november, 2005 Ook ik heb in beide gereden.... de S40 en de Passat. Mijn bevindingen. Beide zijn zonder meer kwaliteitsauto's. Alleen liggen naar mijn idee de onderhoudskosten van de Volvo stukken hoger, ter vergelijking, een kleine beurt..... â?¬ 440,- bij VW â?¬ 150 voor een grote! Het comfortniveau van de Volvo haal je met gemak ook in de Passat, maar de algemene kwaliteit van de VW ligt gewoon veel hoger. Geen kraakjes in het dashboard.... maar vooral de veel grotere binnenruimte is een groot pluspunt van de Passat boven de S40. Minpunt..... de tankinhoud van de Passat is kleiner, je staat dus iets vaker aan de tank. (als dat het nou is.....) Wil je meer weten, mail me even. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
michelm1978 Geplaatst 15 november, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 15 november, 2005 De Passat komt steeds dichterbij. Nog een extra vraagje: wat vinden jullie van LPG ten opzichte van diesel? Wie van jullie heeft (positieve of negatieve) ervaringen met LPG? Alvast bedankt. Groeten, Erwin. Tja Gas is om op te koken.. sorry beetje flauw.. Jammer dat deze schone brandstof niet meer wordt gestimuleerd. Net als biodiesel trouwens.... Goed.. LPG heeft een aantal nadelen.. ten eerste de actieradius en het inleveren op bagageruimte. Daarnaast is het niet bij alle tankstations te krijgen. Een dieselmotor is veel robuuster en kan meer hebben dan een benzine. Bij een benzinemotor omgebouwd om op lpg te kunnen rijden heb je te maken met hogere onderhoudskosten. Daarnaast heb je helemaal niks meer aan je boordcomputer in je Passat.. verbruik en hoeveel kan ik nog rijden op de tank werken niet meer. Suc6 met je keuze.. ik ben een tevreden TDI rijder.. 215.000km op de klok nu. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten