Erwin Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 Beste mensen Ik ben van plan een Passat uit 1998 of 1999 aan te schaffen. De keuze tussen diesel of benzine is nog niet gemaakt; qua kilometrage en kosten zal ik net rond het kantelpunt uitkomen. Waarop moet ik letten bij een aankoop? Zijn er specifieke Passat-kwaaltjes of andere dingen die extra van belang zijn naast de standaard zaken waarop ik uiteraard zal moeten letten? Als het geen Passat wordt, wordt het een Volvo S40. Waarom zou, volgens jullie, de keuze op een Passat moeten vallen? Alvast bedankt voor de reacties. Misschien tot ziens bij één van de ledenmeetings. Groeten, Erwin. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
B5TDI Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 Een ding is zeker, de Passat is groter en daardoor ruimer. Daarnaast geef ik wat betreft de diesel zeer zeker de voorkeur aan de Passat wat betreft duurzaamheid. Zwak punt bij de Passat zijn de voorste draagarmen. Deze kunnen lawaai gaan maken en dan moet je ze vervangen. Ik heb bij mijn huidige Passat geen last, maar de vorige eigenaar (leasemij) wel. Er zitten nu dus goede op. Vanaf modeljaar 2000 zijn ze goed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 Daar kan ik eigenlijk niks meer aan toe voegen Wiel ophanging is bij mij ook het enige echte punt waarvan ik zou zeggen dat het een zwak punt zou kunnen zijn. En dat is dan alleen de voorwiel ophanging die gaat kraken Succes iig Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marcel Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 Bij sommige Passats, kan de achterklep roesten...(Variant), maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
B5TDI Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 lol, De mijne roest dus wel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 De deursloten zijn ook een zwakpunt. En de LMM bij de diesel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
18T Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 ik heb beide auto's gereden en ik denk dat het verloop wel duidelijk aangeeft waar mijn voorkeur ligt: - 1e dag een volvo 40 met 1.8 bezine motor ontvangen. - 1 week later deze auto teruggegeven - passat opgehaald met 1.9 diesel - 1 jaar mee gereden - teruggegeven - prive een passat gekocht met 1.8T - 6 jaar later ver over de 2 ton en nog steeds geen betere auto te vinden voor mij. kleine volvo is leuk voor gezinnetjes en weinig kilometers maar voor snelwegwerk, kilometervreten en comfortabel reizen neem je een passat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dirko Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 Passat = zuinige wagen ( 110 pk bjr 98 ) 2 x homokineet vervangen(l+r) + cardan(l) Nieuwe lmm en dit alles op 3 jaar Desalniettemin formidabele wagen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 Ik heb ook een miniscuul roestplekje onder de achterruit... volgens kenners komt het veel voor als de achterruit een keer sneuveld en er opnieuw ingezet word. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 En misschien vragen of de dis.riem al vervangen is. Anders heb je daar straks ook weer grote kosten aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
B5TDI Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 Nog even ten aanzien van roestproblemen met de achterklep, dit kun je dus gewoon zien aan de buitenkant en is dus wel een punt waar je op moet letten, maar het is te zien en dus geen verborgen gebrek. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Recto Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 Ik heb ook een korte tijd een S40 overwogen maar die is echt stukken kleiner van binnen. Weinig beenruimte. Ik vond het middenconsole ook erg grijs en saai. Maar das mijn persoonlijke mening. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
drieb85 Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 Mocht het een automaat worden, dan gelijk de bakolie en filter laten vervangen, en dit in het vervolg iedere 60.000 km doen. De automaat schakelt dan perfect. Lees maar eens de ervaringen van automaatrijders op dit forum. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 Mocht het een automaat worden, dan gelijk de bakolie en filter laten vervangen, en dit in het vervolg iedere 60.000 km doen. De automaat schakelt dan perfect. Lees maar eens de ervaringen van automaatrijders op dit forum. Nou om nu om de 60000km de bakolie te vervangen vindt ik een beetje teveel van het goede, VW ververst nooit, alleen bij problemen. verversen 1x in de 180-250dkm is méér dan voldoende. Ik zou dan elk jaar mn bakolie moeten verversen... pfff..... het geld groeit me niet op mn rug... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 Er is maar een antwoord mogelijk: passat kopen Betrouwbare auto met weining problemen (als het goed is ) en je kunt bij dit forum blijven Groetjes Antonio Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
drieb85 Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 [quote name="Vdub Nou om nu om de 60000km de bakolie te vervangen vindt ik een beetje teveel van het goede' date=' VW ververst nooit, alleen bij problemen. verversen 1x in de 180-250dkm is méér dan voldoende. [/quote] Dat is uiteraard een persoonlijke keuze. 8O Maar je hebt gezien dat de olie dan pikzwart is en de magneten vol. En dat is slecht, erg slecht voor een automaat. Eerder verversen voorkomt deze elende. Als autoliefhebber wil je toch een goed schakelende automaat? Kom op Vdub doe het nu maar, je bent de enige automaatrijder op dit forum die nog niets aan zijn bakolie en filter heeft gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 12 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2005 Waar wil je je Passat gaan kopen? Bij een particulier? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 13 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2005 Eerder verversen voorkomt deze elende. Als autoliefhebber wil je toch een goed schakelende automaat? Kom op Vdub doe het nu maar, je bent de enige automaatrijder op dit forum die nog niets aan zijn bakolie en filter heeft gedaan. Die verversing die komt er zeker wel binnen niet al te lange tijd. Ik vind alleen zo vaak verversen teveel van het goede. Ik heb namelijk jaarlijks aan de auto nog meer kosten dan 'alleen' de bakolie verversen. Kijk voor iemand met een jaarkilometrage van 15dkm is dat geen probleem, die heeftt dan 1x in de 4 jaar bakolie verversen en 1x in de 8 jaar distributiriem(benzine), 1x in de 5 Ã 6 jaar nieuwe banden etc. etc. Ik heb elk jaar nieuwe banden nodig, elke 1,5 jaar een nieuwe distributieset, 4x per jaar onderhoudsbeurt....etc. Daarom vindt ik de vervangtermijn van de bakolie te kort. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Renkie Geplaatst 13 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2005 Tip : koop een TDI Verder : -Draagarmen van 96,97,98,99 (groot deel) en af en toe 2000 zijn een zwak punt, gaan kraken en daar wordt je niet vrolijk van. Is een coulance regeling voor, maar geld kost het je altijd -Achterruit die spontaan kapot klapt (ook in radar geweest) -Algemeen vw : deursloten die niet meer snappen of de deur open of dicht is (slot vervangen, 100-150 eur) waardoor of je alarm over de zeik gaat of je binnenverlichting aan blijft -TDI -> zie ook tdiclub.nl , paar kleine dingen, maar de motoren zijn verder super. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mboomsma Geplaatst 13 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2005 Passat rijdt gewoon een klasse beter! Weinig onderhoud aan de diesel versie. Veel plezier bij je aanschaf grtn MBoomsma _________________________________________ PVariant 130 pk 320 NM Leeuwarden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erwin Geplaatst 13 oktober, 2005 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2005 He allemaal BEDANKT voor de tips! Ik ben wat wijzer geworden: - het moet een Passat worden (al was dat natuurlijk te verwachten op deze site), - TDI heeft bij meeste van jullie de voorkeur (welke motorinhoud/vermogen?), - ik moet letten op vervanging van voorste draagarmen, LMM, roestplekken (logisch), distributieriem en deursloten. Of ik bij particulier of garage ga kopen? Weet ik nog niet. Garage is (bijna) altijd duurder, maar beetje garantie is wel lekker bij een auto van 6-8 jaar oud. Ik hou me natuurlijk aanbevolen voor occasions, wel in het midden van het land. Nog meer tips zijn altijd welkom. CU, Erwin. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 13 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2005 Tip : koop een TDI Verder : -Achterruit die spontaan kapot klapt (ook in radar geweest) Dat ging om de zij ramen toch? Dat met plastic dingetjes is vast gemaakt en wat dan afbreekt... Als je em bij een garage gaat kopen.. iig niet zo snel in Rotterdam en Apeldoorn kopen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marcel Geplaatst 13 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2005 Ik zou particulier kopen. Scheelt je zo een paar duizend Euro, daarvoor kun je heel wat repareren(als het nodig mocht zijn). Ik heb die van mij ook particulier gekocht dik 2 jaar geleden en dat scheelde mij â?¬7000,-!!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Turbo-Variant Geplaatst 13 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2005 Tip : koop een TDI Verder : -Achterruit die spontaan kapot klapt (ook in radar geweest) Dat ging om de zij ramen toch? Dat met plastic dingetjes is vast gemaakt en wat dan afbreekt... Als je em bij een garage gaat kopen.. iig niet zo snel in Rotterdam en Apeldoorn kopen Datgene wat onlangs in Radar werd behandeld, betrof de zijruiten van Golf 4/Bora/Polo/Octavia/Ibiza enz. Inderdaad een plastic houder welke na verloop van tijd breekt --> compleet nieuw raammechanisme. Bij de Variant (3B en wellicht ook 3BG) wil de achterruit in de achterklep nogal eens zonder aanleiding springen. Zal ook vast eens behandeld zijn bij Radar.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JurgenTDI Geplaatst 15 oktober, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2005 eh... misschien niet de goedkoopste aankoopkeuring, maar probeer (als je zeker wilt weten of de motor nog goed is) om een compressietest te laten doen bij een revisiebedrijf of BOSCH werkplaats. Mijn ervaring leert dat het een paar centen kost, maar dat je wel weet hoe de motor er aan toe is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten