Ga naar inhoud
  • 0

Weer als nieuw rijden


bjeli

Vraag

Dag allen,

 

Als ik in een nieuwe auto rij merk ik natuurlijk dat het soepeler rijdt door bochten, over drempels etc. De Passat heeft inmiddels 264.xxx gereden. We hebben 'm vanaf 206.XXX. Inmiddels voel je wel dat hij op leeftijd begint te raken. We willen 'm opfrissen zodat hij ieder geval weer minimaal 3/4 jaar tegenaan kan. Voor me gevoel is het te makkelijk om alleen te denken om nieuwe schokdempers te nemen.

 

Wat zou ik (moeten) kunnen vervangen om het gevoel te hebben alsof je in een (net) nieuwe auto rijdt?

 

Met deze grote opfrisbeurt zou ik 'm ook wat willen verlagen. Om een beetje het bluemotion effect na te bootsen :angel: het is mooier als hij net ff lager is. Mogelijk ook wat minder verbruiken.

 

Ik hoor jullie suggesties graag. Bij voorkeur ook met wat het kost. Dan kan ik een lijstje voor mijzelf bijhouden.

Helemaal ideaal als het standaard/originele onderdelen zijn om de nummers te vermeldden. Dan kan ik even in mijn vakantieland de prijs+arbeid navragen. Want daar is de arbeid mogelijk een kwart van de prijs hier. :mrgreen:

 

Alvast heel erg bedankt !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor het bluemotion-effect moet je ook 205 banden plaatsen en de afdekplaten/luchtgeleiders onder de wagenbodem plaatsen.

 

Maar een ander onderstel kan wonderen doen. Een standard onderstel van een Passat is op comfort afgesteld, met een VW sport-onderstel stuurt de wagen al flink strakker door de bochten. Wil je nog sportiever, dan zijn er allerlei verlagingssets te koop. Als je OEM veren neemt, let dan wel op de juiste gwichtsklasse voor de voor- en achteras, er zijn er namelijk 10 per as/per type onderstel (sport/comfort/slecht wegdek)

 

Zelf heb ik nu een Passat met een af-fabriek sportonderstel, en dat bevalt me meer dan uitstekend. Is sportief genoeg voor mij, en de Passat rijdt er echt een stuk beter mee, ligt echt heerlijk in de bochten en is ook nog eens 15mm verlaagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 205 banden dus dat is makkelijk.

 

Ik vraag me af hoeveel dat kost, de afdekplaten en luchtgeleiders.

 

Wat vervang je dan als je een sport onderstel neemt? Praten we dan alleen over vervanging van de veren? Of ook andere zaken?

Mogelijk is 15mm verlagen bij mij niet voldoend. De Passat die ik heb is staat vrij hoog. Ik vind het ook stukken minder mooi staan dan bijvoorbeeld een bluemotion van 2009/2010 (3C).

 

Stel je vervangt de veren, even zonder het hebben over verlagen, zou hij dan moeten rijden als een (vrij) nieuwe auto? Of moet je daar meer voor zaken vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb 205 banden dus dat is makkelijk.

 

Ik vraag me af hoeveel dat kost, de afdekplaten en luchtgeleiders.

 

Wat vervang je dan als je een sport onderstel neemt? Praten we dan alleen over vervanging van de veren? Of ook andere zaken?

Mogelijk is 15mm verlagen bij mij niet voldoend. De Passat die ik heb is staat vrij hoog. Ik vind het ook stukken minder mooi staan dan bijvoorbeeld een bluemotion van 2009/2010 (3C).

 

Stel je vervangt de veren, even zonder het hebben over verlagen, zou hij dan moeten rijden als een (vrij) nieuwe auto? Of moet je daar meer voor zaken vervangen.

 

als je spreekt over 15 mm verlaging, dan gaat dat best met gewoon andere veren. Had bij m'n vorige auto 35 mm verlaagd met veren. Vijf jaar mee rondgereden zo, geen probleem. 't is pas als je echt veel gaat verlagen dat je ook andere schokdempers moet steken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb jaren geleden een golf syncro gehad en om deze toen door de apk te krijgen heb ik zowat alles vervangen kwa onderstel.

Nieuwe veren en dempers, nieuwe top lagers, nieuwe ashoezen voor en achter en ook alle speling van het stuurhuis heb ik toen aagepakt.

Ik had daarna echt het gevoel dat ik een nieuwe auto had.

De hoeveelheid verlaging en wat je gebruikt zijn genoeg topics over denk ik.

Ik heb een Bilstein b12 set en dat bevalt uitstekend. Deze verlaagd 30mm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben dan nog steeds benieuwd of het vervangen van de veren je het gevoel geeft net als dat je een nieuwe auto rijdt. Los van het verlagen. Is het voelbaar als je dan ook nog eens de schokdempers vervangt? Ik weet namelijk niet waar het een en ander voor dient.

 

Ohja nog een vraag. Is deze schokdemper naar de galemiezen? Zo ziet die eruit als je met een krik de auto optilt.

(Ik ga ervanuit dat dit de schokdemper is aangezien het niet "de veer" is)

post-19796-1423829304,6376_thumb.jpg

post-19796-1423829304,7314_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je heldere reactie. Ik weet namelijk echt niet wat nou waar voor dient.

Ik dacht ik plaats deze foto's even zodat jullie kunnen kijken. Het viel me op drie weken geleden toen de zomerbanden eronder gingen.

 

Dan wordt het deze zomer dempers en veren in een keer vervangen.

 

Heeft iemand een idee wat de onderdelen hiervoor kosten bij de dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom neem je niet een koni,h&r eibach bilstein verlagingset want dat is vele male beter als de oem onderstel. Ik had een oem comfortline onderstel en het was een dweilpartij daarmee :shock: en nu rijd ik even comfortabel maar ook sportief in de bochten en 4 cm verlaagd ;) reken op zo'n set Ong €500 kost of meer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarom neem je niet een koni,h&r eibach bilstein verlagingset want dat is vele male beter als de oem onderstel. Ik had een oem comfortline onderstel en het was een dweilpartij daarmee :shock: en nu rijd ik even comfortabel maar ook sportief in de bochten en 4 cm verlaagd ;) reken op zo'n set Ong €500 kost of meer ;)

Heb Eibach/Billstein B12 kit, rijdt heerlijk!

http://eibach.verlagings-veren.nl/conte ... o_kit.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste wat ik in 24 jaar verlaagd rijden heb ervaren.

En in de loop van de jaren veranderd je smaak en niets persoonlijker als smaak.

Maar was met deze set echt totaal verrast hoe fijn het rijdt!!

Als ik ooit weer een nieuwe auto koop, is voor mij een voorwaarde dat de B12 kit ervoor leverbaar is :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt voor je heldere reactie. Ik weet namelijk echt niet wat nou waar voor dient.

Ik dacht ik plaats deze foto's even zodat jullie kunnen kijken. Het viel me op drie weken geleden toen de zomerbanden eronder gingen.

 

Dan wordt het deze zomer dempers en veren in een keer vervangen.

 

Heeft iemand een idee wat de onderdelen hiervoor kosten bij de dealer?

 

Ik heb wel een setje voor je compleet met schijven en hagel originele nieuwe remblokken, de veerpoten heeft 45dkm onder de auto gezeten, dus alles is nog prima

post-16747-1423829318,5587_thumb.jpg

post-16747-1423829318,6212_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels ben ik een stukje verder en dichterbij bij aanschaffen en plaatsen.

 

Ik hoor graag jullie mening over deze drie:

Inderdaad http://www.bilstein.nl/product-bilstein ... in=1&sub=8

http://www.kwsuspensions.com/produktfin ... uspensions

Of die van AP (geen schroefset) http://catalogus.gkb-import.nl/zoekapsuspension/

 

Ze zitten in drie verschillende prijsklassen. Heb me laten vertellen dat KW dichterbij Bilstein zit dan AP tegen KW.

 

Mijn wens is verlagen zodat het mooi oogt. Geen idee, 3 cm zal vast mooi zijn.

Het mag lekker strak rijden maar het moet geen houten kar worden. Comfort (enige mate) is wel belangrijk.

 

Zijn er verschillen in de merken? ALs het om marginale verschillen gaat ga ik liever voor prijs. Als goedkoop duurkoopt wordt, ga ik uiteraard voor kwaliteit.

 

Hopelijk kunnen jullie me tot een beslissing helpen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden