Ga naar inhoud
  • 0

bi-xenon


ids30postma

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Krijg net bericht van Ross-Tech, ze zijn bezorgd over mijn X-018 AFS module die kennen ze niet. Vaak is de X een voorproductie of testmodel geweest volgens hun.

Misschien dat er iemand in de buurt van Amersfoort nog een losse lamp heeft liggen, die ik op mijn systeem mag koppelen om te kijken of de master wel goed werkt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou eerder zeggen dat er iets mis is met de andere module aangezien daar

Subsystem 1 - Part No: ID-L fehlt

 

en de andere gewoon het onderdeelnummer erbij komt,

Subsystem 2 - Part No: 7L6 941 330

 

normaal zou je daar dan 7L6 941 329 moeten krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt.

Maar als die de linker (die bij het los uitlezen volgens mij toch rechts is maar goed) dan wel communiceerd, moeten de stuurmodule (achter het dashboardkastje) en de lampen nog gecodeerd worden. Die code heb ik opgevraagd bij Ross-Tech en gekregen maar daar waren ze een beetje bezorgd over component type.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt.

Maar als die de linker (die bij het los uitlezen volgens mij toch rechts is maar goed) dan wel communiceerd, moeten de stuurmodule (achter het dashboardkastje) en de lampen nog gecodeerd worden. Die code heb ik opgevraagd bij Ross-Tech en gekregen maar daar waren ze een beetje bezorgd over component type.

Welke code heb jij gekregen? En heb jij 1 of 2 sensoren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en als het dan toch aan de AFS modules in de koplampen ligt blijkt dit dan een zwak punt in de koplamp te zijn aangezien dan zowel jij als VW.adept een defect hebben aan deze module. En als je wat rondzoekt over xenon en deze afs modules blijken ze wel allemaal een defecte module gehad te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar dan zit er in je bedrading nog iets niet lekker. Niet kunnen coderen komt vaak voor uit de bedrading.

zolang er een fout aanwezig is laat de afs module aan het handschoenkastje het niet toe een andere codering op te slaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag minimeet gehad bij Peter @@wulfke.

Peter heeft een bi-xenon inbouwpakket klaar liggen en wilde graag weten of de lampen in orde waren. Ik had het al in de auto ingebouwd maar het werkte nog niet helemaal goed.

 

Bij Peter:

Eerst met de losse testkabel de lampen per stuk aangesloten of de communicatie goed was. en dat was hij.

Vervolgens de lampen op de stekkers aangesloten om te kijken of lampen branden, de shutter werkt en dat werkte.

Vervolgens de fouten gewist en de lampen initialisatie uitgevoerd, ging ook goed.

Toen de de links en rechts verlichting brand gecheckt en dat deed hij ook.

Vervolgens gekeken of de lampen bewegen als je de motor start en dat deden ze ook.

 

conclusie: Peter heeft een goed setje lampen en mijn aansluitingen in de auto zijn ook goed.

 

Bij Martijn:

Vervolgens gezocht naar waarom er bij mij een lamp defect is, maar als je ze beide hebt aangesloten zegt de computer links is kapot, en als ik het met de testkabel per stuk test dan geeft hij bij de linkerlamp aan dat hij rechts gevonden heeft en sluit je de rechterlamp aan dan heeft hij niets gevonden.

 

als we de linkerlamp van Peter op mijn rechterstekker stoppen dann ziet hij ze allebei. We hebben dus van mij een lamp kunnen testen en dat ging ook goed.

 

conclusie: een of andere malloot heeft een rechter module in de linkerlamp gebouwd. In de eerste serie Xenons zit er namelijk verschil tussen de rechter leistungsmodule en de linker.

 

Oplossing: Ik had al een linker module besteld. Dus lampen er weer uit, van de linkerlamp de module in de rechterlamp bouwen en de nieuwe module in de linkerlamp.

 

Dank Peter voor de test.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jij ook bedankt Martijn voor het uittesten van mijn xenon units, weet ik ineens dat ik geen rommel heb gekocht en dat ik ze probleemloos ga kunnen inbouwen ook met de C versie AFS.

 

Was even in haar krabben voor we door hadden hoe we uiteindelijk een goeie test konden doen om uit te sluiten welke koplamp er nu eigenlijk defect is.

Maar uiteindelijk een win win situatie.

 

Maar ik schaam me diep dat ik je naar huis heb laten gaan zonder een kopje koffie te hebben aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Module was al binnen en op de camping (oei oei wat is het koud aan je jatten) tijd gehad om de module erin te zetten.

Nu was een week of twee geleden de ene lamp er ook mee opgehouden. Ik had daarom ook maar twee nieuwe lampen besteld als de handel er toch uit moet.

 

dus de boel vervangen en nu doet de lamp het nog steeds niet. Wel heb ik omdat de boel toch los lag de ballast uitgewisseld en dan gaat het probleem ook mee, hieruit concludeer ik dat de ballast defect is.

Onderdeel nummer 730 101 57D. Heeft iemand er nog een liggen?

 

En is het zo dat als deze module het niet doet, je de foutcodes ook niet weg krijgt? Ik had namelijk de besturing van de lamp (links rechts) ook al vervangen omdat deze defect was, maar ik kan ze nog steeds niet aanmelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, Ik heb de statische bochtenverlichting ook voor elkaar. Bleek dus dat de rechter module gewoon kapotstuk was. Ga vanavond ook even testen of nu de dynamische bochtenverlichting werkt, misschien moet ik wat codes veranderen.

 

Iemand verstand van de codes? Wat de verschillende digits precies doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat je de fouten eruit hebt. Wil je even checken bij het opstarten van de xenon wanneer de lenzen gaan bewegen hoe het bewegings verloop in ekaar zit ?

Bij mijn units bewogen de lenzen maar deze deden de opstart anders dan bij andere wagens die ik al eens heb gezien. Normaal dacht ik dat deze eerst even naar omhoog of omlaag gingen, dan beide lenzen links en rechts dan bvb weeromlaag en terug omhoog.

Bij mij deden de lenze dit goed elke bij de links rechts beweging ging zowel de linkse als rechtse lens naar buiten toe draaien en dan naar binnen toe draaien (scheel kijken) ipv synchroon links/rechts te gaan. Dus ik weet niet of dit zo hoort of dat de lens motor verkeerd draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke Bij mij bewegen de lenzen eerst beide naar beneden, dan uit elkaar, weer naar elkaar toe en dan weer in "rijstand".

Weet niet wat standaard is. Zal het vanavond als donker is nog eens checken.

:thumb:

Dat uit elkaar gaan klopt dan ook bij mijn lampen. Bij de audi van mijn schoonbroer en mijn vader gaan de lenzen synchroon van links naar rechts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden