Ga naar inhoud
  • 0

bi-xenon


ids30postma

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat zijn de draadjes voor de shutter, die moeten aan je boordnet. Voorzie ineens ook canbusdraden (naar de stuurdoos voor hoogteregeling) als je ooit je bochtverlichting wil werkend krijgen. En zorg ervoor dat je adapter volledig juist bedraad is... meestal is dat niet het geval.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke hoe, kom ik achter of de adapter juist bedraad is, ik heb even op de schema gekeken en de pin bezetting komt overeen met de schema, alleen ik mis inderdaad can hi en low, en de aansluiting op de zekeringkast, maar ik neem dat dat niet nodig is om de xenon apart op de zekering kast aan te sluiten.

Dus wat ik nog wel moet is dus can hi en low mee te pluggen.

Wat mij ook op viel, is dat op mijn huidige koplamp stekkers veel meer pinnen bezet zijn dan wat op de adapter zit, dus de kant van de adapter die in de originele behuizing geklikt word is niet het zelfde, op de adapter, de kant die de originele stekker ingaat zijn er maar 5 pinnen bezet tegenover de 9 die nu in de auto bezet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ids,

 

Je kan uit de huidige stekker de 12 volt spanning halen, enig verschil is dat de beide lampen op dezelfde zekering zitten, en niet gescheiden zoals dat origineel het geval is.

 

Pinbezetting voor je koplamp :

1 can high (nieuw, komt van de AFS stuurdoos pin 4) De can draden worden door beide koplampen gebruikt.

2 can low (nieuw, komt van AFS stuurdoos pin 5)

3 -

4 15a , komt van T10 (bestaande koplampstekker) pin 1

5 Massa, 1.5 mm² nieuwe aansluiting naar massapunt maken

6 56b, komt van T10 pin 6

7 Massa, komt van T10 pin 7

8 -

9 -

10 58, komt van T10 pin 10

11 56a , nieuw naar boordnet Links : T11a/6 Rechts : T11/5

12 -

13 -

14 massa, 1 mm² nieuwe aansluiting

 

De overige pinnen van T10 dienen niet aangesloten te worden. Je moet dus 2 draden + 1 canbusdraad van de koplampen naar binnen brengen.

 

Voor je hoogteregeling : Zorg dat je een stuurdoos hebt met index "C", dan hoef je enkel achter een sensor te plaatsen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waar heb jij het besteld ids? Moet ook dat spul nog hebben

 

Misschoen kan ik de AFS module voor je regelen, ik heb bij iemand een bod uit gebracht voor twee AFS C module, hoor je nog van me, en ik had de verkeerde niveau sensor besteld op e-bay, dus ik ben nog op zoek naar de juiste niveau sensor, kabelboom, ga ik bij vagtechniek bestellen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even voor de duidelijkheid, in de AFS module gaat de 3 kabels van de niveau sensor achter

 

AFS Module plus T26/23, op zekering 7 op houder D T44/7a , en massa op T26/24 ( van de AFS module) massa onder de A stijl

AFS module can low T26/5 , en can High T26/4 , Deze komen van de koplampen af

AFS module T26/3 komt op T20e/16 van de J533 (diagnose-interface voor databus) is can High

T26/2 komt op T20e/6 van de J533 (diagnose-interface voor databus) is can-low

AFS module - Niveau sensor achter

T26/7 - T4w/4

T26/11- T4w/1

T26/10- T4w/2

 

Can high en low die naar de diagnose-interface voor databus gaan aftakking maken voor de stuurkolom elektronica, aansluiten op can-high op T20d/7 en de can-low op T20d/6, wat ik niet snap, is dat low van diagnose aangesloten moet worden op can -high van de stuurkolom elektronica, en high precies andersom..??????????

 

Zijn dit alle aansluiting die op de AFS module komen, en dan moet je nog enkel de can high en low aansluiten op de diagnsoe-interface, en ook gelijk een aftakking maken voor de stuurkolom elektronica.

 

Ben ik nog iets vergeten DRE.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik foto's terug kijk heb ik

Afs leistungs modul(l)

76l 941329

 

Afs leistung modul®

7l6 941 330

 

En ballasten

2x 3d0 907 391 B

 

Dit zou moeten passen dus in jou units ids? En heeft iemand dan nog het onderdeelnr van de assensor?

 

Danku :)

 

Dat klopt, voor de as sensor moet je deze hebben, 1K0941273G ( of de N)

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Top! De kabelboom ga ik zelf maken: ik heb hier de benodigde onderdeelnr's

 

7m3 972 726 b

7x 000979009

2x n906 988 03

2x n 06 986 06

1x n106 532 01

1x n104 301 03

 

000979025

 

Dus nu ontbreekt alleen het nr voor de stekker op de sensor zelf. Mocht er nog wat bij moeten of eraf hoor ik het graag. Ga dus 1x sensor plaatsen ipv 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stekker 4B0 973 712

Kabeltjes 000 979 019 E

afdichting voor kabeltjes (3 stuks) 357 972 740 E

stopje (1x) 3c0 972 841

Beschermkapje : 1E0 971 921

 

Of je koopt de kabel voor de assensor en abs sensor kompleet : 3C0 927 904 AE (+/- 30 euro), deze vervangt de bestaande ABS kabel en komt dan binnen onder de zijwang van de zetel. Vanaf daar dan verlengen naar de stuurdoos.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om nog in de bekabeling te sparen kan je ipv nieuwe shutter draden te leggen de originele draden van het grootlicht gebruiken.

 

in je adapter T10/8 naar T14/11

 

op je boordnet : T11a/3 uitnemen en op T11a/6 steken, T11/3 uitnemen en op T11/5 steken

 

Nu hoef je enkel canbus van je koplamp naar binnen te brengen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Stekker 4B0 973 712

Kabeltjes 000 979 019 E

afdichting voor kabeltjes (3 stuks) 357 972 740 E

stopje (1x) 3c0 972 841

Beschermkapje : 1E0 971 921

 

Of je koopt de kabel voor de assensor en abs sensor kompleet : 3C0 927 904 AE (+/- 30 euro), deze vervangt de bestaande ABS kabel en komt dan binnen onder de zijwang van de zetel. Vanaf daar dan verlengen naar de stuurdoos.

 

grtz, dre

 

Kabeltjes 000 979 019 E .... moeten deze niet de 000 979 131 zijn..??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Dreke,

 

Kun jij naar de elektrische schema kijken van de Bi-Xenon, er staat namelijk dat je een kabellas moet maken van de can high en de can low die naar de can-gateway gaat, die andere kabels gaan naar de stuurkolom elektronika, maar op de schema staat dat de can-high op de can low moet en de can-low op de can high, ik snap dit niet , is het een fout in de tekening.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kabeltjes 000 979 019 E .... moeten deze niet de 000 979 131 zijn..??

Dat is dezelfde, alleen is 019E 0.5 mm² en 131 1mm²

 

Kun jij naar de elektrische schema kijken van de Bi-Xenon, er staat namelijk dat je een kabellas moet maken van de can high en de can low die naar de can-gateway gaat, die andere kabels gaan naar de stuurkolom elektronika, maar op de schema staat dat de can-high op de can low moet en de can-low op de can high, ik snap dit niet , is het een fout in de tekening.

Op je stuurdoos is T26/2 can high, oranje/zwart, die kan je best (en makkelijkst) verbinden met can high aan de stuurkolom T20/7

Op je stuurdoos is T26/3 can low, oranje/bruin, die kan je best (en makkelijkst) verbinden met can low aan de stuurkolom T20/6

 

je kan drivecan aansluiten aan gelijk welk drivecan paar : oranje/bruin (low) en oranje zwart (high)

 

Deze vindt je aan volgende stuurdozen : bochtverlichting, stuurkolom, gateway (moeilijk bereikbaar), OPS, ABS, airbag, 4motion, DCC, ACC (via scheidingsrelais) en aan de motorECU, DSG, stuurinrichting....

 

Op de tekening die ik heb staat het zo en juist op...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden