ids30postma Geplaatst 18 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Bi-Xenon, Beste mensen, ik wil vast voorbereiding gaan treffen voor mijn Xenon lampen, ik heb zo adapter stekker voor aftermarket, maar er zitten nu twee lossen draden aan vast, dunne draden, waar moeten deze ingestoken worden iemand een idee. gr ids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 18 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Dat zijn de draadjes voor de shutter, die moeten aan je boordnet. Voorzie ineens ook canbusdraden (naar de stuurdoos voor hoogteregeling) als je ooit je bochtverlichting wil werkend krijgen. En zorg ervoor dat je adapter volledig juist bedraad is... meestal is dat niet het geval. grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 18 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Oke hoe, kom ik achter of de adapter juist bedraad is, ik heb even op de schema gekeken en de pin bezetting komt overeen met de schema, alleen ik mis inderdaad can hi en low, en de aansluiting op de zekeringkast, maar ik neem dat dat niet nodig is om de xenon apart op de zekering kast aan te sluiten. Dus wat ik nog wel moet is dus can hi en low mee te pluggen. Wat mij ook op viel, is dat op mijn huidige koplamp stekkers veel meer pinnen bezet zijn dan wat op de adapter zit, dus de kant van de adapter die in de originele behuizing geklikt word is niet het zelfde, op de adapter, de kant die de originele stekker ingaat zijn er maar 5 pinnen bezet tegenover de 9 die nu in de auto bezet zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 markvanliempt Geplaatst 18 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Mooie mod ids heb deze ook pas erop gezet en ben er zeer blij mee vooral die bochtenverlichting werkt super. Het groot licht van de bi xenon viel mij wel tegen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat b6 marko Geplaatst 18 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Dit ga ik binnenkort ook inbouwen de draden zijn voor de shutter zoals eerder vermeld. Ga jij meteen voor de bochtenverlichting en hoogteregeling of wacht je daar nog mee ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 18 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 ik wilde wel de bedrading alvast klaarleggen , als ik straks alles binnen heb, dat ik niet eerst alles weer los hoef te halen om aan te sluiten, dus de bi-xenon wel gereed maken voor automatisch hoogte regeling en dynamische bochtenverlichting. gr ids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 18 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Ids, Je kan uit de huidige stekker de 12 volt spanning halen, enig verschil is dat de beide lampen op dezelfde zekering zitten, en niet gescheiden zoals dat origineel het geval is. Pinbezetting voor je koplamp : 1 can high (nieuw, komt van de AFS stuurdoos pin 4) De can draden worden door beide koplampen gebruikt. 2 can low (nieuw, komt van AFS stuurdoos pin 5) 3 - 4 15a , komt van T10 (bestaande koplampstekker) pin 1 5 Massa, 1.5 mm² nieuwe aansluiting naar massapunt maken 6 56b, komt van T10 pin 6 7 Massa, komt van T10 pin 7 8 - 9 - 10 58, komt van T10 pin 10 11 56a , nieuw naar boordnet Links : T11a/6 Rechts : T11/5 12 - 13 - 14 massa, 1 mm² nieuwe aansluiting De overige pinnen van T10 dienen niet aangesloten te worden. Je moet dus 2 draden + 1 canbusdraad van de koplampen naar binnen brengen. Voor je hoogteregeling : Zorg dat je een stuurdoos hebt met index "C", dan hoef je enkel achter een sensor te plaatsen. grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 18 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Heel duidelijk Dre, die voor sensor had ik al besteld, hopelijk kan ik die afzeggen, in ieder geval Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat b6 marko Geplaatst 18 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Waar heb jij het besteld ids? Moet ook dat spul nog hebben Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 18 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Waar heb jij het besteld ids? Moet ook dat spul nog hebben Misschoen kan ik de AFS module voor je regelen, ik heb bij iemand een bod uit gebracht voor twee AFS C module, hoor je nog van me, en ik had de verkeerde niveau sensor besteld op e-bay, dus ik ben nog op zoek naar de juiste niveau sensor, kabelboom, ga ik bij vagtechniek bestellen denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 18 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Voor de kabelboom voor de sensor achter gebruik ik gewoon een drieaderige draad... 3 x .035 mm²... en dan is er enkel nog stroom en massa... grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 18 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Even voor de duidelijkheid, in de AFS module gaat de 3 kabels van de niveau sensor achter AFS Module plus T26/23, op zekering 7 op houder D T44/7a , en massa op T26/24 ( van de AFS module) massa onder de A stijl AFS module can low T26/5 , en can High T26/4 , Deze komen van de koplampen af AFS module T26/3 komt op T20e/16 van de J533 (diagnose-interface voor databus) is can High T26/2 komt op T20e/6 van de J533 (diagnose-interface voor databus) is can-low AFS module - Niveau sensor achter T26/7 - T4w/4 T26/11- T4w/1 T26/10- T4w/2 Can high en low die naar de diagnose-interface voor databus gaan aftakking maken voor de stuurkolom elektronica, aansluiten op can-high op T20d/7 en de can-low op T20d/6, wat ik niet snap, is dat low van diagnose aangesloten moet worden op can -high van de stuurkolom elektronica, en high precies andersom..?????????? Zijn dit alle aansluiting die op de AFS module komen, en dan moet je nog enkel de can high en low aansluiten op de diagnsoe-interface, en ook gelijk een aftakking maken voor de stuurkolom elektronica. Ben ik nog iets vergeten DRE. gr ids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat b6 marko Geplaatst 18 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 hoogteling : Zorg dat je een stuurdoos hebt met index "C", dan hoef je enkel achter een sensor te plaatsen. grtz, dre He zou deze stuurdoos werken met mijn passat van 2006 5m0 907 357 c? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 18 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 hoogteling : Zorg dat je een stuurdoos hebt met index "C", dan hoef je enkel achter een sensor te plaatsen. grtz, dre He zou deze stuurdoos werken met mijn passat van 2006 5m0 907 357 c? Die moet je hebben, inderdaad, daar ben ik ook mee bezig, twee stuks voor 70 euro Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 18 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 je stuurmodules voor in je Xenon, die moeten wel 7L6 941 329 ( links ) en de 7L6 941 330 ( rechts) , en je Ballast moeten 3D0 907 391B zowel voor links als rechts. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat b6 marko Geplaatst 18 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Als ik foto's terug kijk heb ik Afs leistungs modul(l) 76l 941329 Afs leistung modul® 7l6 941 330 En ballasten 2x 3d0 907 391 B Dit zou moeten passen dus in jou units ids? En heeft iemand dan nog het onderdeelnr van de assensor? Danku Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 18 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Als ik foto's terug kijk heb ik Afs leistungs modul(l) 76l 941329 Afs leistung modul® 7l6 941 330 En ballasten 2x 3d0 907 391 B Dit zou moeten passen dus in jou units ids? En heeft iemand dan nog het onderdeelnr van de assensor? Danku Dat klopt, voor de as sensor moet je deze hebben, 1K0941273G ( of de N) gr ids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat b6 marko Geplaatst 18 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2014 Top! De kabelboom ga ik zelf maken: ik heb hier de benodigde onderdeelnr's 7m3 972 726 b 7x 000979009 2x n906 988 03 2x n 06 986 06 1x n106 532 01 1x n104 301 03 000979025 Dus nu ontbreekt alleen het nr voor de stekker op de sensor zelf. Mocht er nog wat bij moeten of eraf hoor ik het graag. Ga dus 1x sensor plaatsen ipv 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 19 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 19 februari, 2014 Stekker 4B0 973 712 Kabeltjes 000 979 019 E afdichting voor kabeltjes (3 stuks) 357 972 740 E stopje (1x) 3c0 972 841 Beschermkapje : 1E0 971 921 Of je koopt de kabel voor de assensor en abs sensor kompleet : 3C0 927 904 AE (+/- 30 euro), deze vervangt de bestaande ABS kabel en komt dan binnen onder de zijwang van de zetel. Vanaf daar dan verlengen naar de stuurdoos. grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 19 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 19 februari, 2014 Om nog in de bekabeling te sparen kan je ipv nieuwe shutter draden te leggen de originele draden van het grootlicht gebruiken. in je adapter T10/8 naar T14/11 op je boordnet : T11a/3 uitnemen en op T11a/6 steken, T11/3 uitnemen en op T11/5 steken Nu hoef je enkel canbus van je koplamp naar binnen te brengen. grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 21 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2014 Stekker 4B0 973 712Kabeltjes 000 979 019 E afdichting voor kabeltjes (3 stuks) 357 972 740 E stopje (1x) 3c0 972 841 Beschermkapje : 1E0 971 921 Of je koopt de kabel voor de assensor en abs sensor kompleet : 3C0 927 904 AE (+/- 30 euro), deze vervangt de bestaande ABS kabel en komt dan binnen onder de zijwang van de zetel. Vanaf daar dan verlengen naar de stuurdoos. grtz, dre Kabeltjes 000 979 019 E .... moeten deze niet de 000 979 131 zijn..?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 21 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2014 Hoi Dreke, Kun jij naar de elektrische schema kijken van de Bi-Xenon, er staat namelijk dat je een kabellas moet maken van de can high en de can low die naar de can-gateway gaat, die andere kabels gaan naar de stuurkolom elektronika, maar op de schema staat dat de can-high op de can low moet en de can-low op de can high, ik snap dit niet , is het een fout in de tekening. gr ids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 21 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2014 Kabeltjes 000 979 019 E .... moeten deze niet de 000 979 131 zijn..?? Dat is dezelfde, alleen is 019E 0.5 mm² en 131 1mm² Kun jij naar de elektrische schema kijken van de Bi-Xenon, er staat namelijk dat je een kabellas moet maken van de can high en de can low die naar de can-gateway gaat, die andere kabels gaan naar de stuurkolom elektronika, maar op de schema staat dat de can-high op de can low moet en de can-low op de can high, ik snap dit niet , is het een fout in de tekening. Op je stuurdoos is T26/2 can high, oranje/zwart, die kan je best (en makkelijkst) verbinden met can high aan de stuurkolom T20/7 Op je stuurdoos is T26/3 can low, oranje/bruin, die kan je best (en makkelijkst) verbinden met can low aan de stuurkolom T20/6 je kan drivecan aansluiten aan gelijk welk drivecan paar : oranje/bruin (low) en oranje zwart (high) Deze vindt je aan volgende stuurdozen : bochtverlichting, stuurkolom, gateway (moeilijk bereikbaar), OPS, ABS, airbag, 4motion, DCC, ACC (via scheidingsrelais) en aan de motorECU, DSG, stuurinrichting.... Op de tekening die ik heb staat het zo en juist op... grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 21 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2014 Oke , dan hoef ik dus geen afsplitsing in de can draden te maken en er gaan dus dan ook geen can draden naar de gateway, alleen can draden van de AFS naar de stuurkolom module. gr ids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 21 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2014 Het is wel een afsplitsing op de draden die al aan de stuurkolommodule zitten... grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 21 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2014 Het is wel een afsplitsing op de draden die al aan de stuurkolommodule zitten... grtz, dre Ja oke..dat is duidelijk, tnx dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
ids30postma
Bi-Xenon,
Beste mensen, ik wil vast voorbereiding gaan treffen voor mijn Xenon lampen, ik heb zo adapter stekker voor aftermarket, maar er zitten nu twee lossen draden aan vast, dunne draden, waar moeten deze ingestoken worden iemand een idee.
gr ids
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
63
40
36
33
Popular Days
24 ma
20
4 aug
19
18 feb
18
18 ma
17
Top Posters For This Question
wulfke 63 posts
martijn v o 40 posts
ids30postma 36 posts
VW.Adept 33 posts
Popular Days
24 ma 2016
20 posts
4 aug 2016
19 posts
18 feb 2014
18 posts
18 ma 2014
17 posts
Popular Posts
martijn v o
Vandaag minimeet gehad bij Peter @@wulfke. Peter heeft een bi-xenon inbouwpakket klaar liggen en wilde graag weten of de lampen in orde waren. Ik had het al in de auto ingebouwd maar het werkte nog n
wulfke
Moest daarnet even weg met de auto en moest dus uit de garage, en weet je wat ... De lampen deden hun dansje en ineens ook eens gekeken bij het bedienen van het knipperlicht of de lampen aan gingen e
martijn v o
We hebben even zitten twijfelen of we het zouden melden maar @@wulfke heeft gelijk. De lampen waren nog aangesloten met de xenon adapter kabels. Hier zat op pin 4 geen 12 volt voeding en op pin 5 g
Posted Images
249 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten