Ga naar inhoud
  • 0

Vreemd startprobleem CC 2.0 tdi 140 pk


HansCo

Vraag

Hallo allemaal,

Gisteravond afgesleept door ANWB en bij m'n buurtgarage afgeleverd. De tot dat moment probleemloze auto (bj. 2009, km. stand 186.000) sloeg af bij wegrijden uit parkeerpositie en startte daarna niet meer. Startmotor draait heel kort, motor wekt heel even indruk dat ie start en daarna zwijgt alles. Dieseltoevoer en accu zijn OK. Geen foutmeldingen. We dachten dat distributie van tijd was, maar alles is gelukkig nog heel en staat goed (zit er bovendien pas 25.000 km op). Nadat de boel was dichtgebouwd deed ie het na een aantal pogingen ineens weer en loopt, rijdt en start alsof er niets is gebeurd! Heeft iemand een idee? Ik hoorde over een vastgelopen vrijloop-poelie van de dynamo, kan die de hele boel (tijdelijk) blokkeren? Las op het forum ook over een dynamo die ineens 'ramvast' zit en toen weer draaide. Of zou het toch de startmotor kunnen zijn?

Nb. ik probeer m'n profiel bij te werken ivm de aanschaf van de CC, maar krijg t niet voor elkaar. Sorry.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor jullie snelle reacties. Ga dat filter checken. Klinkt ook logisch, maar hoe kan het dan dat ik niet kon 'doorstarten' en dat ie het nu weer gewoon doet? Het is net of er ergens onwijs veel weerstand zat, waardoor de startmotor het niet meer trok. Zou dat kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn vorige passat 3c met pd motor kon als hij warm was ook wel eens slecht starten.Dan was het ook net of hij heel zwaar draaide, is toen verholpen iets met warm start. Maar of dit ook nog een probleem is bij common rail motoren dat denk ik niet.

Ik ben wel benieuwd wat er uit komt, laat het ons even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iedereen zeer bedankt voor de reacties! De auto staat weer voor de deur. Start (tig keer geprobeerd) en loopt goed. Oorzaak is niet gevonden. Nadat de boel handmatig was rondgedraaid om de timing te checken is er kennelijk iets anders losgegaan oid (vrijloop dynamo, iets in /met startmotor?). Auto heeft gelijk APK met beurt gehad. Geen bijzonderheden verder (ook geen slijpsel in brandstoffilter, zag er keurig uit).

Wat wel opvalt is dat soms de koelventilatoren een tijdje staan te blazen, ook nu weer toen de vrouw zojuist thuis kwam van het werk, terwijl er normaal mee is gereden, het vloeistofniveau OK is en de meter op het dashboard in het midden staat. Da's toch niet normaal met dit koude weer? Denk dat dit niets met het startprobleem heeft te maken. Onder de motorkap ruikt het dan naar iets dat flink heet is. Heb het hele forum afgespeurd, maar niets gevonden. Hebben jullie dit vaker meegemaakt, moet ik me zorgen maken????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Super, bedankt! We maakten ons al ongerust! Een mens wordt na zo'n afsleep ervaring al snel allergisch voor afwijkende verschijnselen, haha. Ben ook niet zo gewend aan een rijdende computer. Sleutel als hobby aan een Triumph Stag en dat is nog lekker ouderwets.

 

Trouwens, nog wat anders: ik ben er achter gekomen dat er vermoedelijk een verkeerde kabel zit tussen de CD-wisselaar en m'n RNS 510. De vorige eigenaar heeft er denk ik een andere RNS in moeten zetten vanwege diefstal (er zit daarom dus ook een Navilock op denk ik), waardoor er een 'type probleem' is ontstaan. Het geluid uit de wisselaar klinkt namelijk veel minder goed dat uit de RNS. IK heb er echter geen code bij gekregen (is ex lease auto) en ben bang dat ik de boel niet meer aan de gang krijg als ik de RNS demonteer en de kabel vervang. Zal wel langer duren dan de 45 minuten die er voor staan... De VRAAG is dus: kun je zo'n code uitlezen, of staat ie achterop de RNS...? En welke kabel moet ik dan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De RNS kan je zonder probleem loskoppelen.

De code staat ergens in de boord elektronica opgeslagen. Ik weet zo niet meer in welke maar als je geen stuurdozen of teller gaat wisselen is het geen probleem.

En anders kan de dealer hem uitlezen.

Super, bedankt! We maakten ons al ongerust! Een mens wordt na zo'n afsleep ervaring al snel allergisch voor afwijkende verschijnselen, haha. Ben ook niet zo gewend aan een rijdende computer. Sleutel als hobby aan een Triumph Stag en dat is nog lekker ouderwets.

 

Trouwens, nog wat anders: ik ben er achter gekomen dat er vermoedelijk een verkeerde kabel zit tussen de CD-wisselaar en m'n RNS 510. De vorige eigenaar heeft er denk ik een andere RNS in moeten zetten vanwege diefstal (er zit daarom dus ook een Navilock op denk ik), waardoor er een 'type probleem' is ontstaan. Het geluid uit de wisselaar klinkt namelijk veel minder goed dat uit de RNS. IK heb er echter geen code bij gekregen (is ex lease auto) en ben bang dat ik de boel niet meer aan de gang krijg als ik de RNS demonteer en de kabel vervang. Zal wel langer duren dan de 45 minuten die er voor staan... De VRAAG is dus: kun je zo'n code uitlezen, of staat ie achterop de RNS...? En welke kabel moet ik dan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wederom dank voor de reactie(s). Het is eigenlijk een ander topic, maar wellicht dat jullie het (ook) weten: ik kan vanaf het MF stuur niet van zender of CD / SD-track wisselen. Dat zou toch moeten kunnen? Is hinderlijk, vooral bij kortere ritjes, want daarom moet de Navilock er dus vaker af dan strikt nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan is je radio niet goed geconfigureerd met vag-com.

Met je CD wisselaar is mogelijk de L of R aansluiting die iets anders aangesloten moet worden (ompinnen) ik weet alleen niet om welke pinnen het gaat, maar mogelijk dat iemand anders die even ' inkopt'.

Ik vermoed dat er eerst een ader type navi in heft gezeten vanwege de iets andere aansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wederom dank voor de reactie(s). Het is eigenlijk een ander topic, maar wellicht dat jullie het (ook) weten: ik kan vanaf het MF stuur niet van zender of CD / SD-track wisselen. Dat zou toch moeten kunnen? Is hinderlijk, vooral bij kortere ritjes, want daarom moet de Navilock er dus vaker af dan strikt nodig.

 

houten is niet zover van zeist, ik ken jongens daar voor het uitlezen van je rns code

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto heeft het een paar dagen goed gedaan, maar weigerde gisteren weer dienst. Gelukkig nu voor de deur. De verschijnselen deden sterk denken aan een (bijna) lege accu; klapperende relais en knipperende controlelampjes. De meest rare foutmeldingen kwamen voorbij over defect stuurslot, handrem, sleutel niet gevonden etc. Nadat de auto 1,5 uur aan de acculader had gestaan starte hij weer normaal. Vandaag komt er dus een nieuwe accu in. Overigens is die bijna 5 jr oud en vorige week doorgemeten en OK bevonden. Vermoeden is dat er één of meerdere cellen soms wel/niet werken (sluiting?). Komt dit jullie bekend voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden