Ga naar inhoud

  • 0

Bandenadvies


Skarloc

Vraag

Op mijn Passat Variant 3c uit 2009 heb ik momenteel mijn 16" winterbanden liggen (niet echt nodig met zo'n winter :roll: )

Als zomerband heb ik Continentals 235/45/17" gereden. Deze zijn in het voorjaar echter aan vervanging toe. Bij het wisselen viel me op dat de Continentals redelijk schuin af waren gesleten (auto is echter wel goed uitgelijnd) en ik hoorde van de persoon van wie ik de auto heb gekocht dat dit bij hem ook steeds zo was. Hij heeft er meerdere sets op gehad met allen hetzelfde probleem.

Ik ben nu dus aan het kijken wat ik er in het voorjaar als vervanging op zou kunnen laten leggen. Hebben jullie hierover nog goed advies? Duurzaamheid en comfort is voor mij belangrijker dan sportieve eigenschappen. Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Welke banden zijn er afgesleten, de voorbanden of de achterbanden.

Het kan namelijk wel eens zo zijn, dat er misschien rubbers versleten zijn en op het moment dat jij gaat rijden de wielen naar buiten of binnen worden gedwongen.

En dan kunnen ze met het uitlijnen goed staan maar met het rijden dus een ander beeld vertonen.

 

Gr.Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goede tip Ids :lol:

Maar ben eigenlijk benieuwd naar wat jullie allemaal voor merk en type band rijden. Ik vind persoonlijk dat de Continentals redelijk hard slijten, dus zal relatief zacht rubber zijn. Zijn volgens mij wel de standaard banden die er fabrieks-af opgelegd worden. Heeft iemand een goed advies voor wat betreft een wat duurzamere band?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dunlop sport max RT.

Stil en zuining.

Zie de testen.

Aan de testen heb je veel meer dan aan een mening van een enkeling die niet de testmogelijkheden heeft.

 

67db is voor deze maat heel stil.

 

 

http://www.anwb.nl/bestanden/content/as ... -r-17y.pdf

 

http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/r ... p=D-119940

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werk zelf in een garage waar we ook veel banden doen alle merken komen bij ons voorbij. De band die het langst mee gaat en goede rijeigenschappen heeft is de michelin, goede tegenhangers zijn de continental 5 en de bridgestone T001. Rij zelf nu de bridgestone in 225/45-17 en bevalt mij er goed is zeer stil en heel goede wegligging en brandstof verbruik is gewoon normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hier vorig jaar nog ergens gepost dat ik vorig jaar in het zomerseizoen mijn nieuwe Continentals (225 breed) aan de voorzijde half afgereden heb.

Ben met mijn 20 a 25 dkm/jr nou niet echt een kilometervreter.

 

Denk dat ik de volgende keer voor Michelins ga. Zijn mij in het verleden prima bevallen. Mijn Nokians (winterbanden) bevallen trouwens ook prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hankook Ventus V12 Evo, veel grip op droog en nat wegdek. Slijtage valt mee en is stil. Komt op autobandentest.com goed uit de test.

Verder zijn het geen dure banden.

 

Schijnt ook een goede band te zijn.

Maar ga niet teveel van autobandentest.com uit.

Dit is geen testsite,alleen ervaringen.

Deze eigenaren hebben de banden niet kunnen vergelijken met 10 andere merken en types onder gelijke omstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik rijd met conti 5 seal en wat Marko aangeeft, klopt wel. Met juiste bandenspanning valt het nog mee, maar het zijn geen kilometervreters terwijl de prijs hoog is. Ze rijden wel voortreffelijk. Ik heb vroeger altijd michelin pilot (af)gereden, deze conti's rijden net zo goed.

Een echte uitschieter qua bandenmerk heb ik nog niet gehoord, maar misschien willen we wel teveel. Vorig jaar hoorde ik goodyear en Pirelli, maar daar hoor ik nu weer klachten over. is de duurzaamheid goed, hebben ze geen grip in de regen etc

Van schuin afslijten heb ik geen last, dus die klacht zal echt met het onderstel te maken hebben denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er afgelopen week Pirelli P7 Cinturato SI 235/45/17 94W onder laten zetten. Bij mij waren mijn achterbanden aan de binnenkant tot het draad toe afgesleten, waren dus niet goed uitgelijnd vanaf fabriek, ik ben benieuwd hoe het nu gaat na de uitlijning. De Conti's die er standaard onder zitten hebben wel een dikkere anti-leklaag dan de Pirelli's (ik zag dit vorige week bij De Sprint (bandenzaak), dit is echt een dikke laag zacht plakkend rubber van een centimeter dik aan de binnenkant van de band). De Pirelli's bevallen wel goed, ik heb ze vorig jaar aan de voorkant er op laten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ga binnenkort de Semperit SpeedLife eens proberen. Hebben ook velgrandbescherming, is betaalbaarder dan de Conti's en komen als goed uit de test van ADAC / ANWB (weliswaar op 225 breedte, maar dat zal niet heel veel uitmaken).

 

Nou Erwin, die heb ik als zomerset in 235/40/18 en ik vind ze helemaal ruk. Maken herrie, zijn niet comfortabel (is bij mij belangrijk) en volgens mij presteren ze bij een sportieve rijstijl ook niet erg goed (al kan ik daar als gecertificeerde rustigrijder heel moeilijk wat van zeggen)

De vlag gaat uit als ik aan vervanging toe ben.

Je mag gerust eens een proefrondje komen maken als je in de buurt bent. Moet je wel even wachten tot de winterset eraf is.

Zelf heb ik goede ervaringen met Pirelli's Cinturato (225/45/17) op de Passat, superstil en heerlijk comfortabel, precies zoals een band voor mij moet zijn.

Ik kan me overigens wel herkennen in de tekortkomingen die gemeld worden over de Pirelli 's op nat wegdek. Maar bij een normale rijstijl rijd je die banden niet over de grens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bridgestone zijn één van de betere, rijden als op rails. Helaas wat moeilijkheden gehad achteraan met schubvorming, ook gehad met Dunlop. Een hoop extra rijgeluid als gevolg maar in de bandencentrale gaven ze mij advies wat extra gewicht in de kofferruimte te leggen aangezien ik geen reservewiel heb maar een compressorkit met spuitbus.

De aard van het profiel doet er ook veel aan. H vormig is gegarandeerd problemen. Met een V vormig profiel zoals de Uniroyal banden waar ik nu mee rijd treed dit probleem amper op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou Erwin, die heb ik als zomerset in 235/40/18 en ik vind ze helemaal ruk. Maken herrie, zijn niet comfortabel (is bij mij belangrijk) en volgens mij presteren ze bij een sportieve rijstijl ook niet erg goed (al kan ik daar als gecertificeerde rustigrijder heel moeilijk wat van zeggen)

De vlag gaat uit als ik aan vervanging toe ben.

 

 

Ik had ze al besteld.

e6am.jpg

 

Vreemd dat ze zo herrie bij jou maken. Volgens het Europese bandenlabel maken deze maar 71 dB(A), wat redelijk stil is. De Pirelli's van jou zitten op 72 dB(A).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een vraagje t.a.v. de nieuwere banden.

 

Hoewel nieuwe banden voor een betere waterafwikkeling op de weg van het hele voertuig geeft, adviseert de ADAC de betere / nieuwe banden op de achteras te monteren omdat dit een goede stabiliteit geeft bij spoorwissels (en de nieuwe banden vóór bij spoorwissels zelfs gevaarlijke instabiliteit kan opleveren).

 

De bandenboer (actief in de racerij geweest) adviseerde juist de nieuwe banden op de vooras te plaatsen.

 

Hoe is hier de gedachte daarover? :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

"Herrie" is natuurlijk maar relatief. Vorig jaar reed ik het eerste deel van het zomerseizoen op de 17 inch velgen met de Pirelli Cinturato's omdat BPJ de 18 inch Daytona's met de Semperit Speedlines wilde proberen. Toen ik na twee maandjes Pirelli overstapte op de Semperit, vond ik dat ik meer bandengeluid hoorde. wat ook verschil kan maken is dat ik natuurlijk van 225/17 naar 235/18 ging, wellicht dat dit ook wat verschil maakt in geluid (breder is misschien automatisch meer geluid??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden