Ga naar inhoud
  • 0

Waar vandaan een constante stroomdraad trekken


Mischa

Vraag

Vanwege veel corossie in de stekkers van de aanhanger en trekhaak heb een tijd geleden de stekkers vervangen. Ik heb daarbij niet opgelet hoe de aansluiting van de trekhaak stekker gedaan was (die is volgens mij in 2000 gedaan) bleek later dat de verlichting op de aanhanger verkeerd werkte. Een of andere amateur had draden verkeerd vanuit de achterlichten getrokken. Als je kijkt naar de universele aansluiting dan zijn bij mijn passat 3b5 variant uit 2000 (ahu) een aantal stekkers door elkaar gehaald. Ik heb nu alles wel goed zitten, maar ik mis nog de constante stroomdraad voor het mistachterlicht, deze ontbreekt gewoonweg (ik dacht eerst dat dit bij mij bruin was die ze bij het rechterachterlicht vandaan hebben gehaald, maar dit blijkt de massa te zijn). Nu is mijn vraag welke stekker van het achterlicht ik het beste kan gebruiken voor de constante stroomdraad zodat ik mijn mistachterlicht aan de praat krijg, of volstaat het om de stekker van het mistachterlicht van de auto te gebruiken zodat dan ook van de aanhanger en de caravan daarmee bedient wordt en weten jullie welke kleur die heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En deze voor je passat

 

 

Gr Fai

 

Bij mij hebben ze op de draden een aftakking gemaakt voor naar de stekkerdoos, als ik het goed begrijp uit dit plaatje was dat onnodig en hadden ze via stekkertjes het op het achterlicht zelf aan kunnen sluiten. Nu neem ik aan dat de grote stekker (de 6 pin) voor het achterlicht zelf is en dat de rest gebruikt kan/mag worden voor de stekkerdoos voor de aanhanger. Volstaat het dan om een stekkertje te steken in stecker 2 en daarvan pin 2 te gebruiken voor de mistlamp op de aanhanger (dus een draad van die pin naar de stekkerdoos op pen 2)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op marktplaats worden originele bekabeling aangeboden vanaf €12,50. Dit is plug and play. Weliswaar 13 polig maar met de stekkers afgetakt vanuit achterlicht units. Permanent 12v heb ik vanaf mijn sigaretten plug in de kofferbak gepakt. Volgens de schema kan je die rechtstreeks op de accu doen. Zit zekering tussen met relais en de kabel is meegeleverd.

Weet je zeker dat het goed is. En als je eventueel een nieuwe bekabeling hebt en hulp nodig wilt ben je welkom in Dronten.

 

Heb paar maandjes geleden bij mezelf ook aangesloten.

 

Edit

Op MP kan ik zo niks vinden. Tip. Kijk eens bij Winparts onze forum sponsor. Merk specifiek dus met stekkers €26,45 7 polig

http://www.winparts.nl/auto-accessoires ... 12602.html Heb je variant of sedan? Ff kenteken bij winparts invoeren.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik het goed begrijp blijft mijn mistachterlicht van een aanhanger/caravan branden als ik een constante stroomdraad trek, is het dan beter om een aftakking te maken op het mistachterlicht van de auto (ipv de sigaretten aansteker) zodat de mistachterlicht alleen gaat branden als ik de mistlamp van de auto aanzet, op die manier vermijd ik dat ik een schakelaar in de auto moet bouwen om de mistlamp te bedienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een originele set besteld niet! Met de stekker verbinding zit er een relais tussen dat als je je mistlicht aanzet gaat NIET je auto maar de aanhanger\caravan.

Als je zelf gaat trekken wel.

Heb je al gekeken op winparts? Voor nog geen 3 tientjes heb je alles perfect aangesloten. En aansluiten wil ik je wel mee helpen eventueel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gekeken op winparts, maar heb toch maar besloten om een draadje van de mistlamp in de auto te splitsen waardoor er ook een naar de mistlamp van de 7 polige stekker gaat. De caravan heeft een jaeger aansluiting, dus ik kijk in de loop van het jaar wel of ik de hele aansluiting ombouw naar een jaeger (moet volgens mij wel zelf te doen zijn). Bedankt voor de hulp in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden