Ga naar inhoud
  • 0

Trekhaak b7 3aa


bjeli

Vraag

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is van VW een wegklapbare koppeling met elektrische vergrendeling te verkrijgen.

Filmpje is van de 3C, maar is ook verkrijgbaar voor de 3AA. Achterin de bagageruimte wordt dan een schakelaar gemonteerd. Ook zit het systeem op de CAN-BUS zodat de ESP en de parkeersensoren weten wanneer er een aanhanger achter de auto zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de B7 zal het iets goedkoper zijn dan voor de 3C. Bij de B7 hoeft er geen deel van de bumper vervangen te worden door een deel met een klep er in. Het model van de B7 bumper is anders, waardoor er eenvoudig (onzichtbaar) een stuk uit de bumper wordt verwijderd en de trekhaak altijd toegankelijk is zonder zichtbaar te zijn, bij een wegklapbare trekhaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee hoor prima. Ik geloof het wel.

Het is dat ik er op kwam omdat ik het als optie affabriek zag staan :wink:

 

Ik ben benieuwd wat zo een geintje kost om in te laten bouwen? Als het niet al te veel is wil ik daar best wel een bedragje maandelijks voor opzij leggen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij de B7 zal het iets goedkoper zijn dan voor de 3C. Bij de B7 hoeft er geen deel van de bumper vervangen te worden door een deel met een klep er in. Het model van de B7 bumper is anders, waardoor er eenvoudig (onzichtbaar) een stuk uit de bumper wordt verwijderd en de trekhaak altijd toegankelijk is zonder zichtbaar te zijn, bij een wegklapbare trekhaak.

 

 

je hoeft dat bumperstuk niet per sé te vervangen hoor, heb ik ook niet gedaan bij de mijne. Goed meten, aftekenen, en de dremel uit de kast trekken doet wonderen.

 

Ok het stuk kopen is niet de hoofdprijs natuurlijk, ik had dat voornamelijk gedaan omdat bij mij dat bumperdeel in kleur gespoten is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb onder mijn passat variant b7 een afneembare trekhaak van westfalia laten monteren, maar de kogel zit wel erg dicht op de bumper, zo dicht dat ik nu minder scherpe bochten met mijn caravan kan maken. Koppeling caravan met antislip koppelingen zijn relatief breed en raakt nu bij scherpe bocht eerder de bumper. Wat is hierin standaard, wet of eis, 6.5 cm? Dit is bij mij krap aan. Daarnaast met het aankoppelingen mis ik nu ook de speling dat hij niet direct boven de kogel zit, dus bij iets te ver naar voren zit de trekhaak direct tegen de bumper aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb onder mijn passat variant b7 een afneembare trekhaak van westfalia laten monteren, maar de kogel zit wel erg dicht op de bumper, zo dicht dat ik nu minder scherpe bochten met mijn caravan kan maken. Koppeling caravan met antislip koppelingen zijn relatief breed en raakt nu bij scherpe bocht eerder de bumper. Wat is hierin standaard, wet of eis, 6.5 cm? Dit is bij mij krap aan. Daarnaast met het aankoppelingen mis ik nu ook de speling dat hij niet direct boven de kogel zit, dus bij iets te ver naar voren zit de trekhaak direct tegen de bumper aan.

 

Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Veel leesplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee hoor prima. Ik geloof het wel.

Het is dat ik er op kwam omdat ik het als optie affabriek zag staan :wink:

 

Ik ben benieuwd wat zo een geintje kost om in te laten bouwen? Als het niet al te veel is wil ik daar best wel een bedragje maandelijks voor opzij leggen :D

 

 

Bel deze jongens eens dan weet je direct wat zo een set kost. Dan moet je hem wel nog door iemand kunnen laten inbouwen en programmeren. Jaap hier op het forum heeft onlangs deze bij hem geplaatst.

 

http://www.nnp.be/nl/vw/PASSAT_3A_B7_2011/Mechanisch/trekhaak_Dakdragers/d/electrisch-uitklapbare-trekhaak-regelapp-passat-3a-2011-3aa803880e-7n0907383

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoiets heb ik ook geplaatst... de rest van de kabelboom was zowat identiek aan die van een 3C...

 

En zoals -=mYst=- zegt : met een dremel raak je een heel eind weg, en past het mooi in de 3C bumper (zelfs een R-line bumper). De afdekkap moet je nog wel wegnemen vooraleer uit te klappen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En eigenlijk vind ik deze trekhaak eerder semi elektrisch, je moet nog steeds een manuele handeling doen om alles op zijn plaats te krijgen. Bij de Porsche Cayenne heb ik een vol elektrische gezien,

Of zoals deze bij een BMW,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En da's dan nog op een 3 serie.

Lijkt me meer en meer dat VW achter de feiten (techniek) van de concurrenten aanloopt.

Echt vooruitstrevend zijn ze niet meer vind ik t.o.v.de andere Duitse middenklasse wagens.

Maar VW blijft wel een fijne wagen om er aan te knutselen voor me :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En eigenlijk vind ik deze trekhaak eerder semi elektrisch, je moet nog steeds een manuele handeling doen om alles op zijn plaats te krijgen. Bij de Porsche Cayenne heb ik een vol elektrische gezien,

Of zoals deze bij een BMW,

Dat duurt toch veel te lang...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Frank15 schreef:

Ik heb onder mijn passat variant b7 een afneembare trekhaak van westfalia laten monteren, maar de kogel zit wel erg dicht op de bumper, zo dicht dat ik nu minder scherpe bochten met mijn caravan kan maken. Koppeling caravan met antislip koppelingen zijn relatief breed en raakt nu bij scherpe bocht eerder de bumper. Wat is hierin standaard, wet of eis, 6.5 cm? Dit is bij mij krap aan. Daarnaast met het aankoppelingen mis ik nu ook de speling dat hij niet direct boven de kogel zit, dus bij iets te ver naar voren zit de trekhaak direct tegen de bumper aan.

 

Auto ivm trekhaak teruggebracht, men had naar blijkt toch de verkeerde besteld. Komt nu een nieuwe vaste haak onder en een nieuwe onder bumper.

Ben benieuwd of mijn elektrische klepbediening op met de voetbeweging dan weer werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden