Ga naar inhoud

  • 0

DSG7 schokt bij wegrijden


®win

Vraag

De laatste tijd merk ik dat als ik een tijdje in stadsverkeer (stop & go verkeer) heb gereden de versnellingsbak schokt bij wegrijden uit stilstand. Zodra het rolt is het voorbij en als ik heel rustig wegrijd merk ik ook (nagenoeg) niets. Als de motor koud is en als ik lange stukken zonder te stoppen heb gereden is er geen probleem.

 

Heeft iemand een idee wat de oorzaak is en of dit eenvoudig te verhelpen is? Of zit ik met een duur probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb dit probleem ook. De koppeling is vervangen (maanden geleden) ook onder coulance (heb ik verder geen last van want is een leasebak) daarna was het even beter en toen begon het verhaal weer van voren af aan. Dinsdag gaat de auto weer voor een onderhoudsbeurt, dus ik ben benieuwd. Als er nieuws is laat ik het weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Inmiddels de auto weer terug. Er is een hele nieuwe DSG bak ingegaan. De andere was ganz kaputt. Ik kan hem weer gaan inleren.

Inleren? merk je daar veel van? Lijkt me niet dat ik dat ooit heb moeten doen, of misschien na het chippen van de DSG (maar daar ben ik me niet van bewust iig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Inmiddels de auto weer terug. Er is een hele nieuwe DSG bak ingegaan. De andere was ganz kaputt. Ik kan hem weer gaan inleren.

Inleren? merk je daar veel van? Lijkt me niet dat ik dat ooit heb moeten doen, of misschien na het chippen van de DSG (maar daar ben ik me niet van bewust iig)

 

Nou ja, ik merk er eigenlijk ook niet veel van. De dealer zei het toen ik de auto meenam. Dat hij anders kan aanvoelen omdat deze bak nog moet inleren. Ik heb het ook wel eens gelezen toen ik de auto net nieuw had. Het schijnt dat de software zich in het begin aanpast aan je rijstijl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geef je auto maar eens mee aan iemand die een hele zware voet heeft..

Als je zelf heel zuinig rijd voel je een tijdje de overgangen meer.

 

Ik kan het voelen in mijn woon-werk verkeer en een week met heel veel snelweg kilometers.

Het toerental waar hij op schakelt ligt dan iets anders.

 

edit, heb een tijd zonder radio gereden, met door de vorige problemen wordt je wat kritisch :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geef je auto maar eens mee aan iemand die een hele zware voet heeft..

Als je zelf heel zuinig rijd voel je een tijdje de overgangen meer.

 

Ik kan het voelen in mijn woon-werk verkeer en een week met heel veel snelweg kilometers.

Het toerental waar hij op schakelt ligt dan iets anders.

 

edit, heb een tijd zonder radio gereden, met door de vorige problemen wordt je wat kritisch :?

 

Nou je het zegt, dan zal ik voorlopig mijn vrouw niet laten rijden, die heeft een rijstijl van; 'een auto is om mee te rijden en niet om te remmen'. Dan wordt de DSG weer heel anders ingeleerd. :lol::roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even dit onderwerp 'revisited'. 

 

 

Heb de afgelopen tijd nog eens gekeken wat nu de waarden zijn en dat gaf mij wat vraagtekens:

 

12 november, bij een kilometerstand van 135.589. Een kleine 29d km na de vervanging (106.840).

post-19381-0-48741300-1452122952_thumb.jpg

Koppeling nr. 1 al een aardig eindje op weg  :blink2:

 

2 januari j.l., bij een kilometerstand van 140358. Bijna 5d km verder sinds de vorige keer.

post-19381-0-11425600-1452123260_thumb.jpg

Wat schetst mijn verbazing: koppeling 1 is weer vergelijkbaar met koppeling 2.  :blink:

 

 

Hoe is dit nou mogelijk???? 678puzzled_1.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden