oele Geplaatst 7 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 7 februari, 2014 Bijgevoegd linkje van hoe mijn 3C BMP (met roetfilter dus) momenteel klinkt. Gaat om het geluid, beeld is niet van belang. Mijn vraag is of iemand met veel sleutel ervaring dit ooit eerder tegen is gekomen en dus herkent. EGR verbinding pijp pakkingen hadden beiden gelekt, maar die waren het dus niet. Enige wat er nu nog geconstateerd is, is dat klem van turbo naar roetfilter pakking een deels zwarte bout heeft van roet. En dat het lijkt of deze klem eerder een paar mm anders gezeten heeft. Maw het lijkt of deze los zit. Geluid bron komt ook uit turbo buurt vandaan, dus het zou kunnen dat deze flens/pakking het probleem is. Echter ik zie niks lekken en geluid duidt in mijn opinie op flink blazen. En is ook nogal lastig te bereiken bij een BMP, dus niet 1,2,3 te vervangen..... Dus, iemand ooit ervaring met lekkage op deze flens? Is het normaal dat hier roet sporen te zien zijn, of is dat normaal gesproken echt een dichte verbinding? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 8 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2014 Klinkt als een multiriem met een rot rolletje. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 8 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2014 Nee, is geen snaar of riem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 8 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2014 even met de rookmachine eraan en je ziet waar het eruit komt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 8 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2014 Rookmachine?!?! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 8 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2014 Ja Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jorrin76 Geplaatst 9 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2014 En daarmee blaas je rook in via je luchtfilterhuis ??? of zet je de motorruimte vol met rook en kijk je of t ergens weggeblazen wordt ??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieselaar Geplaatst 9 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2014 Via de lucht inlaat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 9 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2014 Rookmachine helaas niet beschikbaar...... Heb wel dit bij elkaar kunnen rapen om inlaat gedeelte op kleine overdruk te kunnen zetten. Dan kan je met lek-zoek spray lekkages vinden. Maar weet voor 90% zeker dat het niet in inlaat deel zit. Morgen pakking op uitlaat turbo vervangen en hopen dat dat het is. Deze lekt een klein beetje, naar mijn gevoel niet genoeg om zoveel herrie te maken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 22 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2014 Was vrij zeker dat geluid niet uit inlaat gedeelte kwam na deze op druk gehad te hebben. Dus zelfde gedaan met uitlaat/turbine deel. Al bij 0,1 bar was er een lekkage te horen. Met spuit/zeep gevonden dat uitlaatspruitstuikpakking blaast als de neten op cil 1 en een beetje op 2. Het bewegen van een uitstekend deel van de pakking gaf ook duidelijk een verandering in blaas geluid. Dus heb goede hoop dat dat de oorzaak is... Helaas is het bij mijn wagen veel arbeid om deze te vervangen. Maar weet nu tenminste de bron. Ik ga eens rustig in beraad wie dit gaat repareren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 23 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2014 als de turbo er vanaf moet zou ik deze maar direkt heel goed laten controleren of vervangen... mijn 3c plofte deze bij 180k wil je niet hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 23 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2014 Joh, wat ging er bij de jouwe stuk dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 20 mei, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2014 Inmiddels poos geleden al gerepareerd. Uitlaatspruitstukpakking was ndk..., lekte op 3 cilinders! Ik probeer via telefoon foto erbij te posten van de pakking, maar wil nog ff niet lukken.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 20 mei, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2014 Inmiddels poos geleden al gerepareerd.Uitlaatspruitstukpakking was ndk..., lekte op 3 cilinders! Ik probeer via telefoon foto erbij te posten van de pakking, maar wil nog ff niet lukken.... Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 20 mei, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2014 Gelukt, was best lek..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 20 mei, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2014 Gelukt, was best lek..... Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
oele
Bijgevoegd linkje van hoe mijn 3C BMP (met roetfilter dus) momenteel klinkt.
Gaat om het geluid, beeld is niet van belang.
Mijn vraag is of iemand met veel sleutel ervaring dit ooit eerder tegen is gekomen en dus herkent.
EGR verbinding pijp pakkingen hadden beiden gelekt, maar die waren het dus niet.
Enige wat er nu nog geconstateerd is, is dat klem van turbo naar roetfilter pakking een deels zwarte bout heeft van roet.
En dat het lijkt of deze klem eerder een paar mm anders gezeten heeft.
Maw het lijkt of deze los zit.
Geluid bron komt ook uit turbo buurt vandaan, dus het zou kunnen dat deze flens/pakking het probleem is.
Echter ik zie niks lekken en geluid duidt in mijn opinie op flink blazen.
En is ook nogal lastig te bereiken bij een BMP, dus niet 1,2,3 te vervangen.....
Dus, iemand ooit ervaring met lekkage op deze flens?
Is het normaal dat hier roet sporen te zien zijn, of is dat normaal gesproken echt een dichte verbinding?
Link naar reactie
Delen op andere sites
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten