Ga naar inhoud
  • 0

Hoogteverstelling bestuurdersstoel 3BG


Familyman

Vraag

Waarom wil de bestuurdersstoel in mijn Passat maar 4 klikken hoger/lager verstellen terwijl de bijrijderstoel wel 12 klikken versteld kan worden. Naar mijn gevoel wil de bestuurdersstoel maar 4klikken naar beneden vanaf de hoogste stand. Er ligt niks onder de stoel en heb de draaiende delen al gecontroleerd op knikkers en ander kinderspeelgoed die de verstelling kunnen belemmeren. Ook gaat de laatste klik naar beneden erg stroef. Daar heb ik wd40 opgespoten zonder merkbaar verschil.

 

Het gaat om de voorstoel in een highline met leer en stoelverwarming, sportstoel?

post-20281-1423829179,9729_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je kunt t helaas alleen zien als ze los liggen.

Ik vermoed de veer die de borging bediend. Er is ooit een topic geweest dat er div.mensen veren in de auto vonden. dat was de veer voor het laten zakken v/d stoel.

Denk dat die veer bij jou ook eruit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag bij de dealer een nieuw verstelmechanisme opgehaald (74euro ex).

ook bij mij het probleem dat stoel slechts een paar klikken naar beneden of omhoog gaat.

van het weekend eens even klussen om die nieuwe verstelling erin te krijgen.

 

Iemand een werkbeschrijving voor het volledig demonteren van de (bestuurders)stoel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb vandaag bij de dealer een nieuw verstelmechanisme opgehaald (74euro ex).

ook bij mij het probleem dat stoel slechts een paar klikken naar beneden of omhoog gaat.

van het weekend eens even klussen om die nieuwe verstelling erin te krijgen.

 

Iemand een werkbeschrijving voor het volledig demonteren van de (bestuurders)stoel?

 

Vandaag repareerde ik de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel succesvol.

Met onderdeel 1j0881053d (google voor afbeeldingen) voor 78 euro ex.

Besteld via de dealer.

 

Het werk was ook overzichtelijk.

De stoel moest eruit (let op airbag verbindingen en haal accu los!)

Vervolgens alleen de hoogteverstel-hendel eraf met twee schroefjes.

En daarna drie boutjes los van genoemd onderdeel.

Je kunt er net voldoende bij zodat er geen bekleding of plastic kappen vanaf hoeven.

Nieuw onderdeel erop, hendel terug, stoel terug, klaar!

Hoogteverstelling werkt als vanouds.

 

Succes als je dit wilt aanpakken, het is prima te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iets meer dan een jaar later...

 

Maar vandaag heb ik een goede 2dehands verstelmechanisme geplaatst. Ik kan het gebrek in de originele verstelling niet ontdekken anders dat hij maar 1 kant op wil draaien, en af en toe 2 slagen naar beneden. Verder zag hij er precies het zelfde uit.

 

Stoelverstelling opgelost. Alleen indekte ik nu natte plekken onder de bijrijdersstoel, zo blijf je bezig

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden