Ga naar inhoud
  • 0

tuning advies, ervaringen?


hoffie

Vraag

hallo ik ben van plan om mijn passat 1.8 tfsi te laten tunen.

kwam na veel googlen terecht op scholtmeijer tuningte westerbork. cijfers lijken goed en de prijs van 250 is ook niet verkeerd. heeft iemand ervaring met dit bedrijf? of heeft iemand betere adressen?

ik woon in friesland dus aub geen adressen uit brabant oid.:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Hartog uit Alkmaar schijnt ook een goede te zijn. Een dealer van hartog-tuning zit in Sexbierum, redelijk dicht bij jou.

http://www.hartogtuning.nl/

 

Yep, dat schijnt niet, dat is zo.

 

info@autobedrijfterpstra.com om precies te zijn.

http://www.autobedrijfterpstra.com/

 

Klopt. Een kennis van me laat zijn privé auto's altijd bij Hartog tunen. En hij is een pietje precies.

Op het passat-forum wordt JD altijd genoemd en op het Audi-forum wordt Hartog altijd geroemd. Het is maar net waar je je oor te luister legt.

Verschil is alleen dat de Hartog geen software aanpassing doet op zelf geïnstalleerde hardware zoals uitlaat, turbo, inlaat, enz. Alleen op hun zelf geïnstalleerde hardware bij hun in de werkplaats. Vandaar dat deze tuner afvalt bij velen met aangepaste auto door hun zelf of ander bedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Verschil is alleen dat de Hartog geen software aanpassing doet op zelf geïnstalleerde hardware zoals uitlaat, turbo, inlaat, enz. Alleen op hun zelf geïnstalleerde hardware bij hun in de werkplaats. Vandaar dat deze tuner afvalt bij velen met aangepaste auto door hun zelf of ander bedrijf.

 

 

Kan ik mij wel iets bij voorstellen...........

Als er al modificaties gepleegd zijn waar hij zelf nog part of deel aan heeft en dan zijn tuning software erop los laat en er gaat na verloop van tijd wat fout, dan is het eerste vingertje dat gewezen wordt als oorzaak "de tuning"

En dat de "standaard" tuning niet meer strookt met de hardware waardoor er maatwerk vereist is.

Als je een dergelijk voertuig hebt zullen er best mogelijkheden zijn bij Hartog, maar dan wel onder andere voorwaarden en prijskaartje.

En dat zal bij JD niet anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij jd kan je gewoon een maat chip nemen met zelf geïnstalleerde hardware. Dat doen ze dagelijks auto's met andere uitlaat en inlaat turbo enz. Ik ga binnenkort weer langs met andere intake en uitlaat lijn.

 

Kan me er ook wel iets bij voorstellen overigens. Als na tuning iets stuk gaat zal er vaak ook wel vingertje gewezen word naar de tuner. Maar denk dat ze daar wel een soort overeenkomst voor hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ben door jullie helemaal overtuigd. het wordt dus jos! heb hem een mailtje gestuurd, waarin ik heb verteld dat ongeveer 90% hem aanbeveelt,en dat ik dus graag een offerte zou willen.

keurig binnen een dag antwoord, met dank naar jullie voor de complimenten en een zeer redelijk voorstel.

dat wordt dus ff een paar zaterdagjes beunen en op naar dieverbrug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vervelende is alleen dat ook al heb je zo een formulier laten ondertekenen is nog geen garantie dat je goede naam niet besmeurd wordt.

Dan zal Hartog geen zin hebben in het geouwehoer wat je dan krijgt over dingen waar hij zelf geen hand in gehad heeft.

Kan ik mij goed voorstellen overigens, zou het zelf ook niet doen.

 

Maar goed, 90%+ is het tunen van ongemodificeerde auto's en de rest die aanpassingen willen die kijken niet op een tientje en laten dat gewoon doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er gaat ook zelden wat mis hoor, voornamelijk Chinese turbo's waarbij ze 500pk beloven en waar 400pk al lastig is..

Wat wel vaak mis gaat is dat spullen niet vastgezet worden.. slangen, carterpluggen etc etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou, heb hem zaterdag bij jos gebracht.er ging alleen iets mis met het regelapparaat. die communiceerde niet meer met de auto toen hij hem terug wilde plaatsen.

staat dus nu nog bij hem en hoop dat hij morgen weer klaar is. wat mij wel verbaasde is dat hij niets gevraagd heeft mbt mijn wensen, iets wat ik eigenlijk wel verwacht had bij een maatchip.

maar goed, ik heb vertrouwen in zijn werk vanwege de goede naam. wat ik hem wel erg kwalijk neem is dat hij mij naar huis laat rijden met 2 kids in een leenauto waar verdorie geeneens ruitenwissers op zitten! een oude polo uit 96 die je echt met geen auto meer noemen mag. gelukkig bleef het droog op de terugweg, wij kwamen er namelijk pas op de snelweg achter.

dit verwacht je toch niet van een garage nb. , en had heel anders kunnen aflopen. hoop dus dat de kwaliteit van zijn werk aanzienlijk beter is dan de kwaliteit van zijn leenauto.

wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb vertrouwen in zijn werk vanwege de goede naam. wat ik hem wel erg kwalijk neem is dat hij mij naar huis laat rijden met 2 kids in een leenauto waar verdorie geeneens ruitenwissers op zitten! een oude polo uit 96 die je echt met geen auto meer noemen mag. gelukkig bleef het droog op de terugweg, wij kwamen er namelijk pas op de snelweg achter.

dit verwacht je toch niet van een garage nb. , en had heel anders kunnen aflopen. hoop dus dat de kwaliteit van zijn werk aanzienlijk beter is dan de kwaliteit van zijn leenauto.

wordt vervolgd...

 

het is een gratis leen auto. Rij zelf momenteel in een Lupo 3L van hem en vorige week in een Fiat punto.

zolang ik maar mobiel blijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry voor de erg late reactie, het heeft een weekje geduurd omdat het betreffende regelapparaat nergens te krijgen was. Zelfs wolfsburg had hem niet op voorraad. Jos heeft er alles aan gedaan om Zsm de auto aan de praat te krijgen, en het resultaat mag er absoluut zijn. Heb hem nog niet op een testbaan gehad, maar hij schatte hem zelf rond 210 a 215 pk. En wat betreft de leenauto: die was 's ochtends terug gekomen en had hij zelf nog niet gecontroleerd. Hij schrok behoorlijk toen ik hem vertelde over de staat van de auto. (Ruitenwissers). Al met al prima opgelost Door jos, en ben later nog bij hem geweest voor onderhoud, en zal waarschijnlijk vaker bij hem komen. Al met al ben ik zeer tevreden over zijn werk. En de koffie smaakt prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ikzelf heb net een afspraak gemaakt met Pedro Hartog in Alkmaar. 7 oktober mag hij mijn auto onder handen nemen, joeppieeeee!!!!

 

Dan komt het helemaal goed :D

 

Ik heb er in ieder geval een goed gevoel bij, als ik op diverse fora (oa Audi, Volvo, Seat, en sommigen hier) goede berichten lees, dan moet het goed komen.

Daar komt nog bij dat het email-verkeer ook prettig verloopt, de prijs ook niet verkeerd is + dat het voor mij 30 minuten van huis is. Vandaar mijn keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
..zit er een max. km-stand aan mbt tuning ? Verstandig en/of technisch verantwoord?

km stand is niet zo interessant. Meer hoe is de staat van onderhoud.

Als er op onderhoud nooit is bezuinigd kun je zonder meer met iedere km stand tunen.

Mijn wagen heeft nu ruim 3ton op de teller en heb begin dit jaar de wagen door JB autoservice laten tunen.

De software die ze gebruiken is van JD engineering.

De staat van onderhoud was bij mijn wagen slecht.

Er is de afgelopen maanden flink wat ingelopen op onderhoud wat niet gedaan was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden