Ga naar inhoud

Aankoop Passat diesel 2003-2005 .


johnskie

Aanbevolen berichten

hallo

 

Mijn naam is Jan en woonachtig in de provincie Drenthe.

Ik ben nieuw hier op dit forum en rij momenteel een Volvo V70 TDI uit 1998 met de bekende 5 cilinder van Audi / VW .

Omdat een mens ook wel eens wat anders wil [ alhoewel de volvo met 406000 km , nog steeds erg goed rijdt ] ben ik een zoektocht begonnen naar een mooie / goede Passat .

En zoals jullie waarschijnlijk wel weten als een man gaat zoeken gaat ie uiteindelijk ook kopen !!

Mijn voorkeur gaat uit naar de bouwjaren 2003 - 2005 diesel , 130 pk en een Variant .

Liefst voor mij een automaat , Volvo is ook een automaat en vindt het gewoon heerlijk rijden .

Maar terzake ......... is iemand bekent met de Passat van de onderstaande link , opvallende verschijning dus dacht bij me zelf ga het gewoon op het forum vragen .

 

http://link.marktplaats.nl/764286210

 

ben benieuwd naar eventuele info en daarvoor alvast bedankt , zal jullie op de hoogte houden van mijn aankoop ervaringen .

 

Groeten Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit nationale autopas op, goed controleren.

Is geen import, maar de laatste tenaamstelling is van 08-2013. De vraag is waarom iemand hem zo kort zou nemen.

 

Verder is het een betrouwbaar model motor is zeer goed, versnellingsbak heb ik geen verstand van.

Enige puntjes zijn de draagarmen, daar goed naar (laten) kijken en de tandempomp. Deze wil uitwendig wel een diesel lekken en dat komt dan op de koelslang die gaat opzwellen. Verder de accupluggen even nakijken anders wordt het nat.

 

Proefrit maken en goed luisteren en voelen. Als je iemand hebt met VCDS deze even laten uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou nu een tijdje de Passat markt in de gaten en wat me opvalt is dat de auto"s met kilometerstand zo tussen de 200000 en 270000 met 130 pk in combinatie met automaat erg snel verkocht zijn . De 6 versnelling handgeschakeld blijven veel langer te koop staan . En de auto"s met de hoge kilometerstanden zullen denk ik allemaal voor de export gaan , want daar staan sommige al maanden van te koop .

 

In principe ga in volgende week dinsdag kijken bij de auto uit de advertentie , dus zal op de genoemde punten goed opletten !

Maar vraag mij af waarom deze auto niet verkocht wordt , want hij valt in de categorie die redelijk snel verkocht worden . Of zou dat door de 18 inch wielen komen dat dat de gemiddelde passat koper afschrikt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet per definitie. Maar goed kijken. Je ziet dat die velgen wat beschadigingen hebben en volgens mij ook op een van de strips bij de voorbumper. Kijk goed of er roest bij de bevestigingspunten van de dakrails op het dak zit. ook goed kijken naar roest aan de kofferklep. Vooral bij de kentekenplaatverlichting en de handgreep. Ook de chrome daikrails vertonen snel roest. Vernieuwen daarvan kost best wel een bedrag. De automaat moet echt feilloos zijn en anders heb je er meteen werk aan. Spoelen en verversen van de bakolie zou ik sowieso doen. Let op of alles onder de matten droog is. Ook alle sloten moeten goed sluiten. Controleer ook de achterruitwisser en sproeier. Is ook wel een zwak puntje. Homokineethoezen goed bekijken en zo meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling van Nard, kijk ook of het stuurhuis goed droog is onder de auto. Dat is ook een bekende klacht bij dit bouwjaar en een dure reparatie om te vervangen. Let ook op de kleur van de xenon verlichting, als de lampen stuk gaan worden ze steeds paarser. Een set xenon lampen is namelijk ook best een uitgave. Veel succes bij het kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De betreffende bakken zijn van meende eind 2002 - halverwege 2003

De bak code staat op de sticker in de reserve wiel compartiment en of in het boekje

 

Edit

De frk is icm een hand geschakeld 6 versnelling. Die zitten over het algemeen in de 130pk icm AVF blok

Het prbleem treed op vanaf zo'n 120k.

Je hoort bij 80 in z'n 6 een gierend jankend geluidje bij de pook vandaan en trilt de pook wat.

Dat was bij mij het geval en Eric (diesel986) heeft de hoofdaslager vakkundig vervangen. Tevens zijn alle andere lagers vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kilometerstand was 270.000 km , prijs 3000 euro .

Maar daar ga ik niet voor , wil gewoon een auto waar ik niet eerst mee naar de garage moet .

Gewoon kopen , beurt , apk en een jaar lekker rijden .

Maar goed mijn zoektocht gaat gewoon verder en mijn Volvo met VW motor tokkelt de kilometers nog steeds lekker weg .

Wordt vervolgt ......................

Link naar reactie
Delen op andere sites

pas mijn passat tdi 96kw 5 versnellingsbak ingeruild bij Muntstad in de Meern

Ik ging een andere auto rijden ivm dat mijn vrouw een auto van de zaak kreeg

Passat is ingeruild , en ik vond em in superstaat en mankeerde gewoon niets aan.

kleur blauw bouwjaar juni 2005 model 3BG station met schuifkanteldak kenteken 93rbvd uitvoering athene sportline ( maar wel met 2 kleurig comfortline interieur)

misschien is dat iets wat je zoekt, km stand 293.000 km

(zag op rdw.nl dat ie nog steeds niet van eigenaar gewisseld is dus staat ie daar nog te wachten op een opkoper.)

succes met je zoektocht.

zie aan mijn afbeelding hier naast hoe de passat er uit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pas mijn passat tdi 96kw 5 versnellingsbak ingeruild bij Muntstad in de Meern

Ik ging een andere auto rijden ivm dat mijn vrouw een auto van de zaak kreeg

Passat is ingeruild , en ik vond em in superstaat en mankeerde gewoon niets aan.

kleur blauw bouwjaar juni 2005 model 3BG station met schuifkanteldak kenteken 93rbvd uitvoering athene sportline ( maar wel met 2 kleurig comfortline interieur)

misschien is dat iets wat je zoekt, km stand 293.000 km

(zag op rdw.nl dat ie nog steeds niet van eigenaar gewisseld is dus staat ie daar nog te wachten op een opkoper.)

succes met je zoektocht.

zie aan mijn afbeelding hier naast hoe de passat er uit ziet.

 

 

Hij zoekt een automaat.... :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zijn eigelijk de 6 versnellingsbakken uit de de bouwjaren 2002 - 2005 ?

 

mijn auto (130 pk TD AVF blok) heeft een 6 bak die er al 460.000 km probleemloos onder zit. Mijn auto is bijna een kwart miljoen km geleden getuned en het enige wat er ooit aan de bak gedaan is, is een nieuwe koppelingsplaat en vliegwiel bij 425.000 km. Nou vooruit, het druklager bleek toen ook ver heen te zijn :wink:

 

Wat mij betreft dus niets dan prima ervaringen met deze combi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond weer een auto bekeken uit 2003 met 226.000 km . 130 pk , 6 bak .

Mooie kleur grijs , mooi interieur . beetje roest bij de dakrail en de dakrails zelf ook aangetast .

Verder erg mooie auto die ook erg goed reed .

Nieuwe distributie en nieuwe APK

FKR versnellingsbak schrik schrik ..............maar maakte geen rare geluiden of bij geluiden en schakelde gewoon goed .

Denk dat ik deze ga kopen , er zijn ook FKR bakken die niet kapot gaan !!

Wat zeggen jullie ervan .............???

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden