Ga naar inhoud

Ervaringen met auto handelaren


dieseltje

Aanbevolen berichten

Vanmiddag even wezen kijken bij een handelaar naar een Passat 3BG Variant.

Zo op de foto's en in de tekst moest het een mooie goed onderhouden, in nieuwstaat verkerende Passat variant zijn van 2004 met ca 200.000 km op de teller.

Prijs was navenant.

Aangekomen bij het bedrijf zag ik na wat zoeken de wagen staan.

 

Helaas bij eerste inspectie kreeg ik al wat vraagtekens. nog een rondje ronde wagen en een inspectie in het interieur. één grote desillusie.

Voor een wagen met 2ton op de teller veel te veel steenslag en hier en daar zelfs stukken lak weg ter grote van een 10 cent stuk.

Voorbumper had een gat en over de hele lengte ca 4~5 deuken van portieren.

Op het dak ontbraken de in kleur gespoten afdekstrips aan beide goten.

Het interieur was behoorlijk gebruikt. Handgrepen, stuur kan ik begrijpen, omdat niet ieder gelijke handen heeft en bij sommige mensen heel snel een stuur slijt.

Maar ook rem en gaspedaal waren zichtbaar versleten, met een zelfde patroon als bij mijn wagen na 6 ton....

 

Als je mij zou zeggen dat de wagen 3,5ton gereden zou hebben, en de prijs 1000 tot 1500 lager lag, had ik de wagen waarschijnlijk gekocht. maar met de kreet in "nieuwstaat" en een prijs van bijna 5000 euro, ben ik heel snel weggelopen.

 

 

Ook had mijn vraagtekens bij de leeftijd. zover ik weet moet een 2004 wagen knippers in de spiegels hebben. Dit was duidelijk een 2003 model die laat op kenteken is gezet.

 

Wat zijn jullie ervaringen met handelaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen we lang en kort over zijn Alle.

 

Van te voren goed zoeken/voorbereiden en kijken of onderhoudshistorie te achterhalen is en geloofwaardig is.

 

Misschien was deze auto wel een stuk teruggedraaid?

Fotos van advertentie vooraf heel goed bekijken, je weet immers waar je op moet letten

 

Is het voor jou niet interessant om een duitse wagen te importeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wel Jeroen. Alleen is het voorbereiden richting een Duitse handelaar wat lastiger.

Hier in Nederland zijn we wat opener met klagen op het internet.... en zul je sneller wat reacties over een slecht bedrijf vinden.

Als je dan zekerheid wilt moet je een tussenpersoon gebruiken die de wagen doorlicht. Ben je al met al 2000 euro verder en is het niet meer interessant om een wagen in DE te halen.

 

Op de foto van de passat die ik ben wezen kijken was geen beschadiging zichtbaar.

En vermoed idd dat de teller is terug gedraaid. Kon ook niet een kenteken check doen omdat het kenteken niet op de foto's zichtbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik me 3c ging kopen 3jaar terug bij een autohandelaar stond er in de advertentie ook NIEUWSTAAT, echter had de motorkap aardig wat steenslag, builtje in de onderlip & was het profiel van de voorbanden ook op het randje (is dan allemaal van de prijs afgetrokken omdat ik de motorkap heb laten herspuiten + 2 nieuwe banden etc).. Rest van de wagen was wel perfect zoals geadverteerd (had 68.000km gelopen).

 

Verder werd er ook een groot onderhoud en airco service beloofd & dat stond mooi zwart op wit in het onderhoudsboekje.

Gelukkig hebben we dit na de aankoop gecheckt en ja wat bleek; filters allemaal VUIL, olie zag er ook niet nieuw uit, dus meteen alles vervangen & een airco beurt laten uitvoeren..

 

De doorslag om bij een autohandelaar te kopen was bij mij de garantie (op niet slijtage onderdelen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kun je inderdaad ellenlange discussies over voeren.

 

Toen mijn 3BG was ingeruild kwam hij te koop als "luxe comfortline". Was gewoon een basisuitvoering met enkele modjes..................

 

Bij een jonge 3 a 4 oude wagen zocht ik het bij auto's van de 1e eigenaar.

Maar ook dat geeft geen garanties.

Ik koop nooit een wagen met (lak)schade.

Bij twijfel/argwaan haak ik meteen af.

 

Het voordeel van kopen bij een garage is wel dat je als consument sterker staat tenzij je afstand van je rechten hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn 3bg vorige maand bij Versteegh automotive gekocht in Nieuwer Ter Aa. Het bedrijf adverteerd met nap maar daar klopte niet. Nader inzien klopte de kilometerstand met wat overeen kwam met het uitgedraaide nap formulier.

Na onderzoek door de papieren kwam ik op de naam en adres van de eerste eigenaar. Deze in de telboek opgezocht en hun helemaal uitgehoord qua onderhoud en schades. Alles klopte met het service boekje. Toen der tijd nieuw zakelijk gekocht na een poos prive gaan rijden.

Voor de rest prima contact en gesprek gehad met Maarten en alles netjes afgehandeld!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was laatst ook wezen kijken naar een A6 Avant 3.0TDI met luchtvering, op de foto leek het heel wat, daar aan gekomen, stoelwang was opengescheurd, luchtvering lek, lak was niet mooi, barst in de ruit.. jammer van de tijd die je eraan besteed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstel lak schade til ik niet zo zwaar aan als het goed is uitgevoerd.

Zware ongeval schade in het verleden dan laat ik hem ook staan.

Onlangs zag ik een wagen staan €500 foto net gelijk nieuw zonder schade en geen vermelding en 6j oud.

Natuurlijk wist ik dat het te mooi was maar toch er achter gegaan uit nieuwsgierigheid .

En ja hoor wagen was klaar voor schroothoop totalloss.

 

Verstuurd vanaf mijn CAT B15 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstel lak schade til ik niet zo zwaar aan als het goed is uitgevoerd.

Zware ongeval schade in het verleden dan laat ik hem ook staan.

Onlangs zag ik een wagen staan €500 foto net gelijk nieuw zonder schade en geen vermelding en 6j oud.

Natuurlijk wist ik dat het te mooi was maar toch er achter gegaan uit nieuwsgierigheid .

En ja hoor wagen was klaar voor schroothoop totalloss.

 

Verstuurd vanaf mijn CAT B15 met Tapatalk

Kan wel zijn, maar niet iedereen heeft nog even 3K voor spuitwerk liggen als ie net een auto gekocht heeft/wil kopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelfde gehad toen ik opzoek was naar mijn vorige auto.

 

Twijfelde toen tussen een Passat Variant en een Octavia Combi.

Een autobedrijf met 9 autobedrijven had een Octacia Combi 2.0 DSG L&K staan.

Op de foto's zag de auto er netjes uit, toch maar voor de zekerheid bellen of de auto er überhaupt nog stond en wat de staat was.

 

De auto was een plaatje volgens de verkoper een plaatje, een hele nette auto, zuinig op geweest. Velgen waren ook netjes, een snelwegauto geweest volgens hem.

 

Ik kom daar aan en hoefde geen eens bij de auto te gaan kijken.

Velgen rondom beschadigd, 1 velg was heel en die was duidelijk op de foto gezet. Motorkap en dak onder de ingebrande vogelpoep.

Rondom krassen en een put in het achterscherm. Scheur in de lederen bekleding wat niet vermeld was...

 

Komt er een verkoper aan, vraag je hoe dit kan terwijl je het nog aan de telefoon gevraagd hebt, krijg je als antwoord ja nu ik de auto zo bekijk is hij inderdaad niet zo netjes....

Daar heb je dan 80 heen en 80 terug, 160km voor niks gereden... File enz...

 

Halve dag kwijt... Daar kom je dus niet meer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan natuurlijk wel anders als je er zelf geen tijd in wilt investeren. Ik heb Niek Jonker van Carmatcher al een paar keer heel succesvol ingeschakeld (even niet als reclame bedoeld, maar meer om ervaringen te delen). Op die manier al heel succesvol aankopen gedaan in autoland. Akkoord: het kost iets, maar daar krijg je wel een mooie auto voor terug....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik denk dat de meeste auto handelaren, niet al te best te vertrouwen zijn gladde praatjes,

ik ben per toeval terecht gekomen bij Auto Vreeken, Hoofddorp heb daar een keurige Passat variant gekocht schrifelijke garantie erop,

 

rij er nu ruim een jaar mee laat het onderhoud ook bij hem doen tot volle tevredenheid nette prijs ook en krijg een auto mee ook nog, te leen

 

een aanrader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de meeste auto handelaren, niet al te best te vertrouwen zijn gladde praatjes,

ik ben per toeval terecht gekomen bij Auto Vreeken, Hoofddorp heb daar een keurige Passat variant gekocht schrifelijke garantie erop,

 

rij er nu ruim een jaar mee laat het onderhoud ook bij hem doen tot volle tevredenheid nette prijs ook en krijg een auto mee ook nog, te leen

 

een aanrader

Die ken ik goed. Heb bij hem mijn eerste passat 3B automaat gekocht.

Michiel is een goede peer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden