Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3C B6 2.0 TDI houdt in en geeft dan weer gas.


Jbrunet

Vraag

Iedereen nog de beste wensen voor 2014.!

 

Als ik in mijn Passat 2.0 TDI (ooit gechipped door Ziptuning), met een constant toerental rijd in z'n 5 of 6 bv. op de

Cruise ontrol of door zelf gas te geven, dan houdt de motor vaak duidelijk voelbaar in en geeft dan weer gas etc. etc.

Ik heb hem nu een jaar en in het begin was dit wat lichtelijk merkbaar tijdens het rijden met de Cruise Control ingeschakeld.

Sinds wij van de zomer met onze caravan op pad zijn geweest werd het opeens duidelijker merkbaar en kon je het

ook horen, waarbij de motor een wat blazend geluid maakte. Het vreemde is dat het niet altijd gebeurt. Soms heb

er tijden geen last van (althans dan is het niet zo te merken) en dan opeens doet ie het heel erg, waarbij een soort

vreemd hoog zoemend geluid te horen is dat omhoog gaat als ie gas geeft, en zodra de motor weer inhoudt dan verdwijnt

het even.

De vorige eigenaar heeft de LMC al vervangen.

Zou het de ERG klep of zo kunnen zijn.? Ik heb hem div. malen laten uitlezen, maar er is nooit een error geweest.

 

Wie heeft een idee wat dit zou kunnen zijn.?

 

Dank en Gr, Jeff.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey bedankt Robin dat je de grafieken voor me geplaatst hebt en Matthijs voor je reactie daarop.

Bedoel je dat ik dan sowieso die N75 klep moet vervangen.? Maar hoe kan ik FF een andere erin zetten, heeft iemand hier er een te leen dan.?

Als ik er eentje bij Maas haal, dan kan ik die daarna niet meer terug brengen...

Afgelopen zaterdag ochtend hebben Robin en ik even een stukje test gereden met Robin's Vagcom aangesloten en het logje gemaakt die hierboven

staat. Het inhouden deed ie toen niet.

Ik ging daarna weer op pad, en 's middags op de terugweg op de snelweg naar huis begon Aad Passat opeens weer goed voelbaar in te houden en

vervolgens weer gas geven. Met de radio uit kon je dan een hoog zoemertje (krekeltje) ergens aan de rechterkant van de motor horen dat met het

toerental van de motor omhoog liep en weer verdween zodra hij inhield.

 

Thanks voor alle tips en reacties.

 

Groet, Jeff.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou dan toch nog een paar keer met de computer eraan rijden, zelf even opletten wanneer het nu optreed, des te eerder je die cyclus vind des te makkelijker krijg je tijdens een log de oorzaak boven water,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry voor de late reactie, maar ik zit nu in Spanje (zonder m'n Passat helaas).

 

Ok Roetfilter en regenereren, heeft met elkaar te maken als ik het goed heb begrepen. Robin kon tijdens de rit zien dat mijn Roetfilter tegen de 39% vol zat, en vertelde dat de software dan zelf vanaf 40%(?) het regenereren aan zet om de filter weer schoon te krijgen. Kennelijk gaat dat dan bij mijn Passat niet goed.

 

Kan ik de filter handmaken reinigen of zo.?

 

Thx. Jeff.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kan met vagcom hem forceren tot regenereren, lijkt me altijd 'n poging waard. Zelf was ik dat regenereren ook al heel snel beu, uiteindelijk heb k m'n roetfilter leeggehaald en laten wegschrijven. Probleem opgelost :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedoel je dat ik dan sowieso die N75 klep moet vervangen.? Maar hoe kan ik FF een andere erin zetten, heeft iemand hier er een te leen dan.?

Als ik er eentje bij Maas haal, dan kan ik die daarna niet meer terug brengen...

.

Echt duur zal zo 'n ding niet zijn. Wat het bij de dealer kost, geen idee... de mijne kwam van bij NNP, en daar vroegen ze er de volle 10 (tien!) euro voor.

 

Uiteindelijk zelfs gratis meegehad omdat dreke daar toen 'n hoop andere spullen had gekocht (dus bij deze nog 'n keer thx Dré! :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden