Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3C B6 2.0 TDI houdt in en geeft dan weer gas.


Jbrunet

Vraag

Iedereen nog de beste wensen voor 2014.!

 

Als ik in mijn Passat 2.0 TDI (ooit gechipped door Ziptuning), met een constant toerental rijd in z'n 5 of 6 bv. op de

Cruise ontrol of door zelf gas te geven, dan houdt de motor vaak duidelijk voelbaar in en geeft dan weer gas etc. etc.

Ik heb hem nu een jaar en in het begin was dit wat lichtelijk merkbaar tijdens het rijden met de Cruise Control ingeschakeld.

Sinds wij van de zomer met onze caravan op pad zijn geweest werd het opeens duidelijker merkbaar en kon je het

ook horen, waarbij de motor een wat blazend geluid maakte. Het vreemde is dat het niet altijd gebeurt. Soms heb

er tijden geen last van (althans dan is het niet zo te merken) en dan opeens doet ie het heel erg, waarbij een soort

vreemd hoog zoemend geluid te horen is dat omhoog gaat als ie gas geeft, en zodra de motor weer inhoudt dan verdwijnt

het even.

De vorige eigenaar heeft de LMC al vervangen.

Zou het de ERG klep of zo kunnen zijn.? Ik heb hem div. malen laten uitlezen, maar er is nooit een error geweest.

 

Wie heeft een idee wat dit zou kunnen zijn.?

 

Dank en Gr, Jeff.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vdub: Slechte tuning ivm. roetfilter.. Kan of moet die roetfilter gereinigd worden? En. zo ja hoe doe ik dat dan.?

 

Fopperr: Regenereren. Verwijderen en opnieuw omprogrammeren.. Je bedoelt dat dit door de tuning komt.? Dus opnieuw laten tunen.

LMM was al vervangen. EGR klep nog niet.

 

Tunen door Ziptuning....Eigenlijk heb ik daar tot nu toe alleen maar slechte dingen over gehoord.

Heb pas een complete (+/- 154000 Km) Sachs Koppeling set moeten laten vervangen omdat het vliegwiel totaal kapot was, en velen beweren

dat het door het slechte tunen komt, omdat alles op eindvermogen is ingesteld.

En ik moet zeggen dat mijn Passat totaal niet lekker rijdt. Hij is jaren geleden door Ziptuning getuned, maar rijdt zo explosief en onprettig.

Als je overschakelt dan gebeurt er onderin helemaal niets, om vervolgens als een gek weg te speren, vaak met slippende banden (vooral als het

wegdek nat is). Je kunt het gas geven bijna niet controleren...

Mijn vorige Passat 3B 1.9 TDI was ook getuned, (door een andere Tuner) en die had een veel prettiger "lineaire" afgifte van het vermogen. Dus

ook helemaal onderin al wat vermogen en vervolgens goed gedoseerd door trekken tot vol vermogen.

 

Hebben anderen ook deze ervaringen.?

 

Gr, Jeff.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedoelde idd roetfilter verwijderen, dan opnieuw laten tunen en egr dichtzetten.

 

Heb mijn auto eerst bij Tunex laten chippen. Nu bij JD en het verschil is precies zoals jij omschrijft.

 

Mijn vliegwiel heeft ook door tuning van Tunex een tik gehad. Auto lijkt heel pittig, maar piekt bij het oppakken en kakt daarna in. Erg lastig mee te rijden met de caravan.

 

Weet niet wat een JD chip momenteel kost, maar dat maakt al een heel groot verschil.

 

Volgens mij krijg je nog een leuke korting aks vwpassat.nl member. Stuur daarvoor Vdub even een pb. Hij kan je ook helpen met het roetfilter.

 

Hopelijk heb je snel een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je Foppe, fijn als iemand het herkent. Ik was vandaag dagrij-verlichting aan m'n Passat aan het aanbrengen en had toen ik toch daar bezig was maar even de turbo luchtfilter kast open gemaakt. Het filter zag er aardig vuil uit dus heb ik die gelijk maar vervangen (je weet het maar nooit, dat het daar aan lag). Toen ik die filter bij Maas haalde stond er iemand achter mij te wachten tot hij aan de beurt was en die ving mijn vragen over de EGR klep en dat inhouden op, en die gaf als tip dat hij dat ook heeft gehad en bij hem bleek het dat er scheurtjes in de turbo slangen zaten... Dus die moet ik ook nakijken. Hij gaf ook als tip dat ik die EGR klep en alles erom heen goed schoon moest maken omdat dar kennelijk roet ophoopt. Dus nog een hoop te proberen. En als dat niet help dan moet ik idd maar eens aan een her-tuning denken.

 

Klinkt jouw motor ook zo rauw als je flink optrekt.?

 

Thx. en een fijn weekend.

 

Jeff.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn 3c 2,0TDI bluemotion bij Pedro Hartog in Alkmaar laten verwennen. Zeer naar tevredenheid.

Bij mijn vorige auto, een volvo v50 1,6D had ik ook gehannes met de EGR klep.

Pedro heeft dat software matig aangepast en probleem was opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een bmp. Dat is een 8v en is wat rumoeriger dan de 16v. Mijn auto gromt ook wel een beetje bij vol accelereren, maar dat mag best iets. Past goed bij mijn 19" :D.

 

Je mag jouw auto best eens naast de mijne zetten. Dan kun je hem vergelijken. Spreken we bij Matthijs af, meteen een kenner in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@JBrunet.

Weet het niet meer precies. Is al weer een paar jaar geleden. Meen iets van 400.00 euro. Kreeg wel wat korting nadat ik forum had genoemd.

Je krijgt bij Pedro maatwerk. Hij knalt er niet zomaar een nieuwe chip in, maar kijkt wat er specifiek voor de auto en persoonlijke wens het beste is.

 

Ik heb eerder mijn V50 en nu mijn 3C onderhanden laten nemen. Top werk :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry voor de late reactie (ietwat te druk geweest).

 

Maar Foppe, Martijn en Matthijs, ik vind het een goed plan om de auto's even naast elkaar te zetten en wat vergelijkingen te maken.

Misschien kan Robin ook komen, die heeft een Vagcom.

 

Wanneer kunnen jullie (op een avond volgende week of op een zaterdag of zondag) en waar zullen we afspreken.?

Ik woon in Uithoorn en jullie.?

 

Gr, Jeff.

06-10392287

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast micah1969

Beste,

Ik herken wel iets in deze reacties.

Ik rijd zelf in een 3c 2.0 tdi DSG bmp uit 2006. Deze auto gromde ook erg en hield in bij gas geven. Inderdaad, na de egr dichtgezet te hebben en deze is uitgelezen door Hartog uit Alkmaar reed de auto weer een stuk beter. Alleen gromde hij linksvoor bij gas geven. Met dit ben ik vorige week bij Matthijs geweest en die constateerde een 2Mvliegwiel en een aircopomp defect. Aircopomp wordt zaterdag gemaakt en 2M vliegwiel volgt daarna (hopelijk door Matthijs) :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ok, waar zullen we dan afspreken.? Ergens bij de Duitse grens dan. Bv. bij Emmerich.?

 

Volgende week dinsdag of woensdag avond.?

 

Gr, Jeff.

 

Dan rij je Vorden voorbij... een heel stuk zelfs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is die van een 2.0 TDI niet zo duur, al lijkt ie wel te regelen, in deze log lijkt ie qua druk bijna niet in te houden, als het hikje overeen komt met het toerental van 3500rpm in de auto zou ik het overwegen om ff een andere te monteren, het kan ook evengoed aan de schoepverstelling van je turbo liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden