Ga naar inhoud
  • 0

Roetfilter en weinig km's rijden


v4-lover

Vraag

Korte schets van de situatie.

Mijn passat van 1999 (zonder airco nog :roll: ) vraagt stilletjesaan vervangen te worden. Van deze wagen ben ik zeer zeer tevreden geweest. Heeft trouwens enkel onderhoud gekregen, nooit iets stuk aan geweest, nu 155000 km's)

De nieuwe die ik zoek +/- 2010 2.0L gaat weinig km's doen omdat mijn vrouw naar haar werk ermee gaat rijden 20 km/ dag op en af.

Niet veel, besef het al te goed.

Langs de andere kant heb ik liefst een 2.0L diesel omdat deze een sleurhut moet trekken op verlof. Hiervoor is een diesel beter (koppel - motorrem).

Nu zou ik eens graag jullie idee horen wegens twijfel.

Toch maar voor een benzine gaan en er het zeer hoge verbruik bijnemen als de caravan er aan hangt of is de dieselversie toch te riskeren als je bvb regelmatig de roetfilter ter plaatse regenereert met VAGCOM op de oprit thuis?

 

Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik zou zeggen - diesel en direct de roetfilter er uit en weglaten schrijven ......

even serieus: maak een excel tabelletje: gereden km, met en zonder caravan, wegenbelasting (benzine / diesel), onderhoudskosten per jaar (afhankelijk van de gereden kilometers) etc....

en dan rekenen - dan zie je snel wat beter uitkomt .. als je mij de gegevens opstuurt maak ik het plaatje voor jou ... dan is de keuze misschien snel gemaakt ......

 

gr. Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb vorige week vernomen dat men bezig is met een toestel voor te gebruiken in de autokeuring om de wagens waar de Roetfilter van verwijderd is te onderscheppen :!: Anders is dit idd een goede oplossing.

Denk dat we zo een 12000 km's rijden waarvan 2000 met de caravan. (grof geschat).

Wegenbelasting is voor de 1.4 benzine = aan de 2.0 diesel.

http://koba.minfin.fgov.be/commande/pdf ... B-2012.pdf

Onderhoud deed ik aan de passat alles zelf incl. distributieriem.

De 1.4 TSI zal wel een veel hoger verbruik hebben met caravan eraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1 op 8 reed mijn oom met een 122pk tsi in een B7 Limo met caravan(naar Frankrijk).. volgens hem maakt het niet heel veel uit met zijn tdi..(Bora 115pk TDI)

Als wegenbelasting niet uitmaakt zou ik voor een TDI gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 op 8 reed mijn oom met een 122pk tsi in een B7 Limo met caravan(naar Frankrijk).. volgens hem maakt het niet heel veel uit met zijn tdi..(Bora 115pk TDI)

Als wegenbelasting niet uitmaakt zou ik voor een TDI gaan.

 

1 op 8 kwam ik ook op uit. Was wel te doen met de 122 pk TSI, maar het beestje moest af en toe erg hard weken ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 op 8 reed mijn oom met een 122pk tsi in een B7 Limo met caravan(naar Frankrijk).. volgens hem maakt het niet heel veel uit met zijn tdi..(Bora 115pk TDI)

Als wegenbelasting niet uitmaakt zou ik voor een TDI gaan.

al was 't maar voor de restwaarde van de auto na 'n paar jaar... In .be is 'n benzine auto zowat geen cent waard in tweedehandsmarkt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden