Ga naar inhoud
  • 0

MFA display na Update RNS 510


leikew

Vraag

Wie kan mij helpen hiermee!!!!

Ik heb gisteren een nieuwe firmware op mijn RNS 510 gezet, ben van 3970 naar de 4120 gegaan. Firmware heeft het perfect gedaan en ook alle functies werken zoals ze bedoeld zijn. Daarna de nieuwe navigatie erop gezet V10 West Europa en deze ging er ook in 1 keer feilloos op.

Het Probleem.

Voorheen zag ik op mijn MFA de route die ik had ingesteld en ook kon ik onder het rijden switchen van radiozender enz... Dit werkt nu niet meer?? Ik heb alles al een keer terug gezet (oude firmware en V9.0), maar dit was ook de oplossing niet.

Telefoon en alles werkt wel perfect.

De RNS is van 2012 versie H.

Wie o wie kan en wil mij hierbij helpen, ik woon in de regio Den Bosch....

 

Alvast bedankt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

hallo jongens 

 

ik heb van middag mijn nieuwe rns 510 opgehaald versie R na dat de versie P gestolen was 5 weken terug nu heb ik het zelfde probleem 

in mijn rode mfa krijg ik geen radio of navi meer te zien wat moet ik precies doen ik heb vag com en moet de rns daar na nog gereset worden 

ik hoor graag van jullie alvast bedankt gr rob 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blijkbaar kan je bij de RNS510 het gewenste protocol wel instellen:

 

- Ga naar Long Coding Helper

- Kies 7e byte

- Enable bit 7 : Communication Instrument Cluster via Operation and Display Protocol (BAP)

(Dus bit 7 moet je UIT zetten om het oude DDP protocol te gebruiken voor je rode teller!)

 

 

Gr Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geldt dit ook voor een b7 passat uit 2011 met een rns 510 en kleuren mdf? Ik mis namelijk hier de navigatie en radiofunctie, de telefoonfunctie is wel beschikbaar

Werkt die goed lekker laten zo, wat moet je met DAB als je geen DAB hebt op de RNS ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Morgen maar even bellen met het autobedrijf waar ik de auto gekocht heb, hopelijk zijn ze bedreven met vagcom en passen ze het onder garantie aan. Voor de rest werkt de 510 naar behoren dus ga ik maar niet met firmware aan het klussen

aangepast door TurboTinus
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je mag ook bij mij langskomen om de boel aan te zetten

Tige dank voor het aanbod maar de garage waar ik de auto pas gekocht heb, past het onder garantie aan. De garage is ook dichterbij voor mij dan Groningen. Mocht ik nog wat andere aanpassingen willen, stuur ik je een pb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds januari heb ik een Passat uit 2011. Omdat er nog oude software op de RNS 510 zat, heb ik meteen de navigatiekaart en firmwarevan de RNS geupdate. Nu loop ik tegen het zelfde probleem aan als de post starter Lieke. Geen navigatie en radio meer zichtbaar in de MFA. 

 

Al van alles geprobeerd maar zoals hier ook al aangegeven wordt zit de oplossing vermoedelijk in het aanpassen van het protocol.

 

@@dieseltje, zou jij mij wellicht kunnen helpen. Je woont vast niet heel ver bij mij uit de buurt. Je zou me er heel erg mee helpen.

 

Alvast bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden