Ga naar inhoud
  • 0

Gateway Q met rns 510 P geen fout met vagcom toch lege accu OPGELOST!


rob24

Vraag

hallo allemaal

ik heb een passat uit begin 2006 variant
heb een nieuwe gateway geplaatst versie Q dus plug and play wel de lijst overgezet
rns 510 van ids gekocht versie P die erin gezet maar heb nog steeds het accu probleem
kan het aan een instelling liggen of ligt het aan de gateway is wel 1 die made in china is heb die van dre
overgenomen kan iemand mij helpen word er gek van gr rob

aangepast door rob24
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb zitten twijfelen om een nieuw topic te openen of met deze verder te gaan.

Heb besloten om met deze verder te gaan omdat mijn problemen het zelfde zijn.

 

Mijn naam is Sandor en ik woon in Zuid-Holland en sinds een jaar in het bezit van een passat 3c 2.0 tdi BKP.

Heb een aantal problemen gehad maar alles mede dankzij dit forum kunnen oplossen.

Nieuwe koppeling/drukgroep, gereviseerde turbo, smoorklep zelf vervangen, distributieriem/waterpomp vervangen, dagrijverlichting en nog wat klein onderhoud.

 

Hier op het forum gelezen over OPS en dat wilde ik ook.

In mijn auto zat standaard een MFD2 dus een RNS 510 C aangeschaft samen met een 3C0 907 530 Q gateway, ook maar vast de andere benodigdheden aangeschaft PDC control unit plus de canbus kabels.

 

RNS geplaatst en de gateway gewisseld, met vagcom even alles weer aan en uitgevinkt wat wel en niet in de auto zit foutcodes gewist en toen vanaf de volgende dag begon de ellende.

LEGE accu, shit en nu.

 

Met vagcom gekeken maar geen gekke dingen.

Beetje in mijn kennissenkring via via rondgevraagd met als antwoord dat de gateway misschien te nieuw was.

Net als Rob was de mijne ook made in China dus het 1 of het ander of allebij in iedergeval niet goed.

Een andere gateway besteld, nu de 3C0 907 530 N eenmaal binnen geplaatst met vagcom gecontroleerd en foutloos voor de deur gezet.

De volgende ochtend starten en lopen en ik kreeg ook het opstart scherm van de RNS dus alles leek gelukt te zijn, maar te vroeg gejuicht want de dag erna alsnog een lege accu.

Weer de wegenwacht gebeld en ondertussen de radio er maar uitgehaald, beetje rond gereden om de accu opte laden zodat ik de volgende ochten wel met de auto naar mijn werk zou kunnen rijden.

Helaas de volgende ochtend weer een lege accu, wegenwacht weer voor de deur meteen maar even lekstroom gemeten en toen bleek dat zelfs zonder RNS nog steeds 1.4 A gemeten werd.

Iets houd de Gateway dus wakker maar niet de RNS ik denk zelf dat het andersom is en dat de gateway ook de RNS wakker houd want samen hebben ze 2.8A lekstroom.

Elke avond alle forums in het Nederlands, Duits en Engels afgestruind in de hoop dat iemand anders ook zoiets had en ook een oplossing had gevonden.

Nergens iets kunnen vinden alleen Rob24 met volgens mij het zelfde probleem en ook geen oplossing.

Ik had inmiddels wel de oude gateway terug geplaatst en de RNS er maar even uitgelaten om toch elke dag naar het werk te kunnen.

 

Na lang dubben ben ik naar een dealer gereden (van der Velde in Zoetermeer) in de hoop dat zij een idee hadden om het op te lossen. (RNS 510 in combinatie met de N gateway)

Ik kreeg de canbus specialist zelf te spreken die als eerste begon met het feit dat deze onderdelen niet voor mijn bouwjaar geschikt waren.

Verhaal uitgelegd, gezegd dat er genoeg mensen waren die het wel gelukt was en dat het dus wel mogelijk is om het werkend te krijgen met deze opstelling.

Oke auto achtergelaten en de volgende dag terug gekomen, werd me verteld dat ze nog druk aan het bellen waren met de importeur en met PON dus nog een dagje geduld.

Volgende dag daar werd me verteld dat het wel mogelijk is maar wat en hoe wilden ze niet zeggen, ik zat nu op € 230,- onderzoekskosten en voor € 270,- erbij was het probleem opgelost.

hmmm wel een hoop geld voor een werkende radio dus wilde er nog een nachtje over slapen.

Een paar dagen later de auto toch maar gebracht, nogmaals gevraagd wat ze nou gingen doen en weer een geheimzinnig antwoord met iets van een interface of andere gateway.

Dit alles leek me vreemd maar was al bij dat het eindelijk in orde zou komen.

 

Vandaag de auto opgehaald en hoefde minder af te rekenen dan afgesproken :?

Thuis aangekomen meteen op onderzoek wat er nou eigenlijk veranderd was, zie ik mijn oude C gateway in de auto zitten.

:angry: Meteen weer terug naar de stealer om verhaal te halen waar me doodleuk werd verteld dat wat ze wilde doen toch niet gelukt was en dat ze de oude gateway geupdate hebben en dat het probleem nu verholpen was en dat ik daarom minder hoefde te betalen.

Hele discusie gehad omdat ik van te voren duidelijk had aangegeven dat ik de nieuwe gateway nodig had om ook OPS aan te sluiten.

Toen kwam het welles nietes spelletje met dat heb ik niet gezegd, dan heb ik hun verkeerd begrepen , het lekstroom probleem is nu toch opgelost en nog meer uitvluchten.

Tja in deze opstelling had ik het zelf ook wel werkend gekregen.

MAAR ik ben nu dus incl. de betaalde leenauto bijna € 600,- lichter en nog geen stap dichter bij OPS gekomen.

 

Kan iemand mij misschien vertellen wat er mis is, of het uberhaubt mogelijk is en wie mij dan zou kunnen helpen want dit bezorgt me alleen maar koppijn en een zeurende vrouw. :?

 

Ik zal mijn laatste scan als bijlage bijvoegen en ik hoop dat mensen de moeite nemen om dit HELE verhaal te lezen.

 

BVD Sandor

Log-WVWZZZ3CZ6P172041-243580km-151353mi.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren Rob op visite gehad, 

aantal aanpassingen gedaan aan z'n auto,  en ik ga er vanuit, dat het probleem nu over is.. aangezien hij dezelfde problemen als mij had :) die nu ook opgelost zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Control Head unit uitgecodeerd 5D in vcds, tevens afgekoppeld fysiek..  deze unit kan geen nieuwere canbus aan , en schakeld niet meer af   (Afstandsbediening van de originele Premium FSE carkit in dashboard)

 

daarna Gateway gecodeerd, radio gecodeerd..

 

begreep van rob dat de auto nu al een dag heeft staan, en accu nog niet leeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daarom is een autoscan zoooo belangrijk. Die control head is voor een MFD2/RNS300 serie, en werkt niet samen met een RNS510, en geeft ook geen toegevoegde waarde aan het hele systeem... Staat op verschillende (duitse) sites beschreven...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Woensdag bij Mario op bezoek geweest

Hij heeft me geholpen met het inbouwen en coderen en uit leggen waar ik niet uit kwam

Passat heeft een dag gestaan en starte van morgen

Ben benieuwd wat i morgen doet

Mario nog maals bedankt voor de hulp

Ik hou jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Woensdag bij Mario op bezoek geweest

Hij heeft me geholpen met het inbouwen en coderen en uit leggen waar ik niet uit kwam

Passat heeft een dag gestaan en starte van morgen

Ben benieuwd wat i morgen doet

Mario nog maals bedankt voor de hulp

Ik hou jullie op de hoogte

Na al die maanden/jaren.... toch de oplossing gevonden... :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja vanmorgen auto gestart en starte meteen alleen jammer dat ze vannacht alles eruit hebben gestolen

Raam ingeslagen en rns eruit gehaald ik heb er toch 2 dagen plezier van gehad echt balen!!!!!

Stelletje klootzakken moeten van andermans spullen afblijven nu maar kijken of ik echt goed verzekerd ben

Word vervolgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passat vandaag opgehaald bij de garage vandaan expert is geweest en hij schatte de schade op 3430 euro

Alleen vermelde hij wel of hij niet zeker was of ik voor de navigatie verzekerd ben hij ging het uit zoeken

Dat is balen als dat niet zo is. Weet iemand of ik nu mijn oude Mfd 2 weer in de Passat kan zetten met de nieuwe gateway

Of gaat dat niet en wat gebeurt er dan ik heb nog geen nieuwe rns. Gr rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden