Ga naar inhoud
  • 0

Ervaringen na chiptunen 3bg 1.9TDI (130pk org.)


kevinp

Jou voorkeur gaat uit naar:  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Jou voorkeur gaat uit naar:

    • JD Engineering
      4
    • JB Autoservice
      2
    • Van Vught Tuning
      0
    • Atm-chiptuning
      0
    • Venturatuning
      0
    • Scholtmeijertuning
      0
    • Vagtechniek
      1


Vraag

Beste forumleden,

 

Ik heb recent een mooie Passat 1.9 TDI aangeschaft.

Nu heb ik vernomen dat je chiptuning kan laten uitvoeren.

 

Twee mogelijkheden, meer power of eco tunen.

Heeft iemand ervaring hiermee, en dan doel ik meer op de verschillen voor en na het chiptunen.

Is de auto echt sneller geworden, en zuiniger tegelijk?

Werkt de boodcomputer nog na behoren, meer slijtage na tuning e.d.

 

Graag jullie ervaringen en hebben jullie aanrader waar te laten doen?

 

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Kevin,

 

Er zullen zich een handje vol mensen melden om het niet te laten doen, maar merendeel hebben hun Passat naar alle tevredenheid getuned inclusief ikzelf.

Ik persoonlijk kan het van harte aan bevelen. Ja de auto krijgt meer power en ja hij wordt sneller MAAR als je die snelheid gaat gebruiken zal hij natuurlijk onzuiniger worden.

Als jij met huidige rijstijl blijft rijden na tunen zal hij zeker zuiniger zijn. Helemaal als je de gelukkige eigenaar bent van een H6 versie ipv H5.

Zelf ben ik bij Jos geweest (zie banner elders op forum) maar er zijn natuurlijk meerdere goede tuners.

Ga niet laten tunen door een tjoenie tjoenie bedrijf krijg je spijt van.

Ik noem in willekeurige volgorde JD Engineering, JB Autoservice, Van Vught Tunig en nog een paar waar ik niet op kom, dit zijn de betere tuners.

Je zal afhankelijk van je motor en bakcode van 130 naar 165-175 pk gaan. Hierbij wordt bij bovengenoemde bedrijven rekening gehouden wat je bak aankan.

Je zal dus met je koppel omhoog gaan.

Dit zal resulteren op de terugweg een dikke grijns van oor tot oor. Maar pas op voor flitsers.

 

Ik zeg doen dus :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb een 3BG met 130pk gehad met H6 bak. Laten chippen door JB autoservice en was daar zeer tevreden over. Kun je door hem meteen je EGR dicht laten zetten zodat je inlaatspruitstuk schoon blijft in de toekomst. Veel succes en je krijgt echt een andere auto terug na het chippen. Blijf inderdaad weg van alle aanbiedingsbedrijven. Je denkt te kunnen besparen maar later blijkt dat duurkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden