Ga naar inhoud

Aandachtspunten bij aanschaf 1.4 TSI B7?


martintk

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met de aanschaf van een passat B7 1.4 TSI.

Ik heb altijd diesel gereden, maar werk tegenwoordig dichter bij huis en kan volgens mij wel over op benzine.

 

Nu heb ik een mooie passat uit 2011 gezien. Het betreft een 1.4 122pk dsg passat variant, maar heb wel in m'n achterhoofd dat er met de 1.4 motoren nog wel eens iets was met de distributieketting.

 

Zijn er hier tips om te geven, voor ik een definitief besluit neem?

 

Ik hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ketting is idd een minder sterk punt, maar d'r rijden er meer zonder dan met problemen. Volgens mij is er ook sprake geweest van een productiewissel of modelwissel van ketting, maar dat kan een goeroe hier je zo vertellen. Goed laten formuleren op je factuur; je krijgt er vast nog minimaal een jaar garantie op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een B6 uit 02/2010 met zelfde blok (CAXA) en v-bak (DSG7). Ik heb ook bij mijn dealer gevraagd naar de distributiekettingproblematiek. Hun antwoord was direct dat mijn auto daar te nieuw voor was. Met een 2011 B7 zou ik me daar dan geen zorgen om maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil de auto in Duitsland kopen, dus geen garantie. Wellicht nog wel fabrieksgarantie.

 

Oké, ik maak me ook geen zorgen hoor :-)

Ben benieuwd hoe deze relatief kleine motor in de passat functioneert. 122pk is niet veel, maar het schijnt met een 7-traps dsg best prettig te rijden. Even afwachten.

Las overigens net dat er een terugroepactie is met de olie van 7- traps dsg bakken. Kan ik hiervoor gewoon langs de dealer?

 

Daarnaast heeft de auto geen xenon verlichting. Is de originele xenon naderhand in te bouwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week sprak ik iemand, die rijd in een jetta 1.4 tsi 160pk met dsg 7, auto is van 2012.(lease)

Bij 63000km plof! groot gat in het blok, auto naar de garage en ze hadden dit nog nooit gezien of gehoord. (jaja)

 

 

Vertelt het verhaaltje ook wat er is gebeurd en of het een exemplarisch probleem is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 160pk versie heeft ook een compressor op het blok zitten.

Ik heb een ook een 1.4tsi met een 6versn handbak en vind het een heerlijke motor. Ruim voldoende vermogen voor het Nederlandse verkeer en vakanties.

Mijn auto komt uit 2009 en heb wel het ketting probleem gehad maar voor dat er schade was heb ik het laten vervangen, toen is mij ook verteld dat vanaf de 6mnd 2009 de motoren al gemodificeerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betr. Is een kennis van ons en die begon zijn verhaal op een verjaardag tegen mij, dat ik na zoveel problemen weer een passat had genomen. Toen vertelde hij zijn verhaal, dat hij met het gezin richting walibi reed en toen uit het niet pang!. Is een nieuwe motor ingegaan waar hij nu 8000km mee heeft gereden. hij gaat hierna niet meer voor vw of audi. Zijn compagnon heeft een audi a4 1.8tsi (2011) en ook erg veel problemen.

Ik vind zelf ook, dat de kwaliteit van vw niet meer wat het is geweest. Maar ja, als hij het doet rijd hij heerlijk.

 

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal die kennis nog wel vaker teleurgesteld worden in zn leven denk ik.. alles is downsizing momenteel.. je moet eens kijken hoeveel problemen andere merken hebben met die kleine motoren..

Zoek bij BMW maar eens op Steuerketten.. een bedrijf wat bijna nooit riemen gebruikt heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over BMW (motorfietsen) kan ik ook nog wel een boekje opendoen. Maar daar heb ik ondanks mijn ervaringen toch ook weer een nieuwe besteld.

 

een goede vriend heeft zijn 1000rr bmw na een half jaar weer geruild voor een nieuwe fireblade honda ivm een defekt aan de cylinders

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Er blijkt een bekend probleem te zijn met de 1.4TSI (CAXA) in Bluemotion.

De turbo kan doordoor voortijdig de geest geven, in verband met smering van de wastegate (volgens de dealer).

Reparatiepakket inclusief werkzaamheden ligt rond de duizend euro.

 

De B7 1.4TSI 7DSG die ik rijd, kocht ik met 63k op de teller. Bij 67k op de teller speelde dit probleem bij mij op.

De dealer had op dezelfde dag reeds drie auto's met zelfde probleem in de boeken en dus werd mijn reparatiekit de vierde bestelling.

Gelukkig was het een reparatie binnen de 12 maanden aankoopgarantie ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ketting is een zwak punt(de kettingspanner). Vriend van mij zijn nieuw model polo (bj 2010) was vorige maand 2weken uit garantie en plof; de ketting een tandje verschoven.. Prijskaartje +-1100euro bij de dealer, geen tussenkomst, contact met hoofdzetel leverde ook niets op.. Nu zit er een modificatie op de kettingspanner waardoor deze niet meer zou mogen "verschuiven"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een modificatie geven ze toch 100% aan dat het voorgaande model niet deugde... Maar ja, gelijk hebben of gelijk krijgen is helaas een groot verschil.

 

Vraag die vriend van jou eens om VW Duitsland een brief te schrijven. Ik vind dat ze hier heel anders omgaan met dit soort zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een modificatie geven ze toch 100% aan dat het voorgaande model niet deugde... Maar ja, gelijk hebben of gelijk krijgen is helaas een groot verschil.

 

Vraag die vriend van jou eens om VW Duitsland een brief te schrijven. Ik vind dat ze hier heel anders omgaan met dit soort zaken.

 

Ik had dat ook voorgesteld maar ondanks de teleurstellende telefoons en e-mails hier in België heeft hij de moed opgegeven.. Heb hem voorbeelden van mensen op fora met kettingproblemen in Nederland en Duitsland gegeven via mail maar daar luisteren ze hier niet naar.. "wagen is spijtig genoeg uit garantie meneer", "hier in België is er geen terugroep actie voor dit model"

 

Had hem daarnet nog aan de lijn, de dealer gokte op +-1500euro kosten, wat uiteindelijk terug geschroefd werd naar 1100eur incl btw, werkuren etc..

 

hier nog een recent filmpje in auto week Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er blijkt een bekend probleem te zijn met de 1.4TSI (CAXA) in Bluemotion.

De turbo kan doordoor voortijdig de geest geven, in verband met smering van de wastegate (volgens de dealer).

Reparatiepakket inclusief werkzaamheden ligt rond de duizend euro.

 

 

Klinkt bekend. Reparatiekit € 670, werkplaatstarief € 475 (prijsniveau aug '13).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden