ArieV Geplaatst 24 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2013 Ik heb mijn zomer banden gewisselt voor de winterbanden en zag dat de voorbanden schuin afgesleten zijn. Ik heb de auto verlaagd met 30mm eibach veren voor op originele dempers en achter op bilstein B8 dempers, en daarna door drukte niet uitgelijnd. Ik lees her en der op internet dat dat het camber niet te verstellen is bij een passat 3c alleen het spoor en toespoor. Kan iemand mij vertellen of dit klopt. Ik zit namelijk niet te wachten om na elke 10k nieuwe voor banden te kopen. Ik hoop dat iemand me kan gerust stellen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Herb17 Geplaatst 24 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2013 Heb de mijne ook tijdje terug laten doen.. Kun je hier wat mee: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ArieV Geplaatst 24 november, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2013 Heel veel verstand heb ik er niet van en die getallen zeggen mij ook niet veel. Heb jij je auto ook iets verlaagd. Maar bedankt voor je info. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hjk Geplaatst 24 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2013 Je zou het kunnen uitprinten en meenemen naar je "uitlijner". Die zou dit rapport moeten snappen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ArieV Geplaatst 24 november, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2013 Ik gaat morgen even naar de garage om het te vragen en eventueel gelijk uit te lijnen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mark1.8T Geplaatst 24 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2013 aan de uitdraai van de uitlijning kan je niet zien of de camber ook te stellen is je ziet hier alleen de standen van de wielen op. Ik durf uit mijn hoofd niet te zeggen of je bij een 3c ook de camber kan stellen maar door een verkeerde sporing gaan je banden ook scheef afslijten. Ik kan morgen wel kijken op mijn werk of er bij de 3c ook de camber afstelbaar is. Kan hem ook uitlijnen voor je. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ArieV Geplaatst 24 november, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2013 aan de uitdraai van de uitlijning kan je niet zien of de camber ook te stellen is je ziet hier alleen de standen van de wielen op. Ik durf uit mijn hoofd niet te zeggen of je bij een 3c ook de camber kan stellen maar door een verkeerde sporing gaan je banden ook scheef afslijten. Ik kan morgen wel kijken op mijn werk of er bij de 3c ook de camber afstelbaar is. Kan hem ook uitlijnen voor je. Alle info is welkom en waar zou ik naar toe kunnen rijden om bij jou uit te lijnen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mark1.8T Geplaatst 24 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2013 Numansdorp, als je interesse heb stuur maar een pb met je tel.nummer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ArieV Geplaatst 24 november, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2013 Pb gestuurd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 24 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2013 Camber of wielvlucht is bij een 3 C aan de voorzijde niet te verstellen, zitten geen excentrische bouten gemonteerd vzv ik weet. Afwijking kan door schade aan de veerpoot o.i.d. voorkomen en ik ben zelf geen voorstander van verlaging maar dat is persoonlijk. Ik zou het toch eerst zoeken in de goede bandenspanning en de sporing, die is bij de 3c heel eenvoudig, gewoon 0 graden met 0,5 graad tolerantie naar boven. Kun je nog met een stokje meten bij wijze van spreken. Indicatie is of bijv na de verlaging het stuur iets scheef stond bij rechtdoor rijden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ArieV Geplaatst 24 november, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2013 Banden spanning staat bij mij voor op 2.4 en achter 2.8bar. Ik heb geen schade aan de ophanging en het stuur heeft ook nooit scheef gestaan. Verlaging was voor mij ook niet echt nodig maar het weke rij gedrag wilde ik wel vanaf. En met die 3cm omlaag met veren en dempers is voor mij de ideale kombi. En het staat ook wel erg netjes achteraf. Mark1.8T gaat me van de week helpen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R32 Geplaatst 25 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2013 Wielvluchtcorrectie aan vooras Benodigde speciale gereedschappen, apparaten en hulpmiddelen t Momentsleutel -V.A.G 1332- Aanwijzing t Een wielvluchtcorrectie is alleen na reparaties aan de carrosserie noodzakelijk. De wielvlucht is niet afstelbaar, maar kan door verschuiven van de consoles en/of het aslichaam worden uitgevoerd! t Aslichaam alleen naar links of rechts verschuiven, in geen geval naar voren of naar achteren! – Geluiddemping uitbouwen. W00-0428 – Bouten -1- voor aslichaam -2- aan de carrosserie aan beide zijden losdraaien. De afstelmogelijkheid voor de wielvlucht wordt door de toleranties in de boringen van de consoles en het aslichaam beperkt. Indien door verschuiven van de onderdelen de voorgeschreven waarde niet wordt bereikt, moeten deze onderdelen en de carrosserie worden gecontroleerd → Subhoofdstuk. – Door verschuiven van het aslichaam -pijlen 3- kan nu de voorgeschreven waarde voor de wielvlucht worden ingesteld. – Aslichaam met nieuwe bouten aan de carrosserie vastschroeven en met het voorgeschreven aantal graden vastdraaien. Na het verschuiven van het aslichaam, en dus ook van het stuurhuis, moet de ruimte tussen de kruiskoppeling van de stuuras en de uitsparing in het schutbord worden gecontroleerd. N44-10034 – Bevestigingsmoeren -pijlen- losschroeven en bodembekleding -1- uitbouwen. N48-10148 Er moet rondom een vrije ruimte van ten minste 5 mm tussen kruiskoppeling -2- en de uitsparing in het schutbord aanwezig zijn. N48-10149 Aantrekmomenten aslichaam aan carrosserie Bout Aantrekmoment M12x1,5x90t Nieuwe bouten gebruiken 70 Nm + 180° verder draaien M12x1,5x100t Nieuwe bouten gebruiken 70 Nm + 180° verder draaien M12x1,5x110t Nieuwe bouten gebruiken 70 Nm + 90° verder draaien Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R32 Geplaatst 25 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2013 Hallo allemaal. Bericht te snel verstuurd. Ik zal proberen de bijbehorende afbeeldingen ook nog te plaatsen. Gr. Dave Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ArieV Geplaatst 26 november, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2013 Vandaag de auto laten uitlijnen bij mark1.8T en het verschil is goed te merken. Ligt als rails op de weg nu. Mooi om te zien hoe een vakman te werk gaat. Mark super bedankt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 27 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2013 Vandaag de auto laten uitlijnen bij mark1.8T en het verschil is goed te merken. Ligt als rails op de weg nu. Mooi om te zien hoe een vakman te werk gaat. Mark super bedankt. Maar wat was nu de oorzaak; wielvlucht of sporing? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ArieV Geplaatst 27 november, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2013 Sorry voor het niet vermelden. Het was gelukkig de sporing. Wiel vlucht is wel in testellen heb ik me laten vertellen maar dat is wel minimaal. Bij mij was wiel vlucht verstellen niet nodig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wakes Geplaatst 28 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2013 Dat was dan weer een dure les, dat je na verlagen altijd opnieuw de wagen moet uitlijnen. Camber aan de achterzijde is trouwens minimaal te corrigeren volgens degene die mijn 3c opnieuw heeft uitgelijnd. Hij is heeft het maximale eruit gehaald, maar als ik vanachter langs de velgen kijk, heeft ie nog steeds wat negatief camber. Op zich niet erg, dan kun je lager zonder dat de boel gaat aanlopen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ArieV Geplaatst 28 november, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2013 Dat was dan weer een dure les, dat je na verlagen altijd opnieuw de wagen moet uitlijnen. Camber aan de achterzijde is trouwens minimaal te corrigeren volgens degene die mijn 3c opnieuw heeft uitgelijnd. Hij is heeft het maximale eruit gehaald, maar als ik vanachter langs de velgen kijk, heeft ie nog steeds wat negatief camber. Op zich niet erg, dan kun je lager zonder dat de boel gaat aanlopen Mooie reden om gelijk 18inch te monteren. En lager vind ik wel mooi maar lijkt me niet praktisch en nu heb ik nog geen last van drempels. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wakes Geplaatst 28 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2013 Ik heb op dit moment (met de wintersetup) meer last van drempels, dan dat ik met de zomersetup (19") heb. Die ballonbanden maken de wagen alleen maar lager. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ArieV Geplaatst 28 november, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2013 Mijn zomer set is ook 16inch. Ik heb nog geen idee hoe een grotere velg rijd onder de auto. Maar ik denk dat het een stuk prettiger is. Mijn golf v reed ook beter op de 18inch. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
ArieV
Ik heb mijn zomer banden gewisselt voor de winterbanden en zag dat de voorbanden schuin afgesleten zijn.
Ik heb de auto verlaagd met 30mm eibach veren voor op originele dempers en achter op bilstein B8 dempers, en daarna door drukte niet uitgelijnd.
Ik lees her en der op internet dat dat het camber niet te verstellen is bij een passat 3c alleen het spoor en toespoor.
Kan iemand mij vertellen of dit klopt.
Ik zit namelijk niet te wachten om na elke 10k nieuwe voor banden te kopen.
Ik hoop dat iemand me kan gerust stellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten