Ga naar inhoud
  • 0

mistlampen


vlkswgnpsst

Vraag

Nu was het pas lekker mistig , dus ik wil mijn mistlampen aanzetten .. ik krijg mijn voorste mislampen niet aan . Enkel achter .

 

Op internet lees ik dat de knop naar rechts draaien en dan 1x uittrekken voorste mistlampen zijn en 2x uittrekken voor en achter .

Ik kan die knop enkel 1x uittrekken en dan brandt het achterste mistlicht . De voorste krijg ik niet aan .

 

Hoe doe ik de voorste en achterste aan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Langs de garage gereden eind november . Inderdaad de verkeerde knop ..

Na iets meer dan 2 maanden nu ook bericht gekregen dat ik kan langskomen om de knop te vervangen .

 

Volgens mij gaan ze wanneer ze de knop vervangen weer tegen hetzelfde probleem aanlopen , namelijk dat het groene lampje niet gaat branden als mijn lichten aan zijn . Vooraleer zij dat opgelost kunnen hebben ga ik een jaar elke week langs de garage kunnen gaan , en zijn er op het einde van de rit 9 andere zaken kapot . Ik ben ondertussen al 4 keer (binnenkort 5 keer) voor dit probleem langsgeweest , met als enig resultaat de vervanging van een juiste knop door een foute knop .

Mijn vraag is nu , is er in vcds een instelling voor het type knop wat er in zit ? Misschien staat bij mij bijvoorbeeld die instelling op een knop zonder mistlichten vooraan waardoor er bij een verkeerde knop wel het lichtje brandt , en bij de juiste knop niet .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals verwacht : de juiste knop (met mistlichten voor en achter) zit er in . Maar nu brandt dus het lampje van mijn lichten constant , dus ook als ik de knop op "0" zet , of op "auto" terwijl mijn lichten uit zijn .

 

Als ik de garage moet geloven is dit nu al de 3e knop . De foutieve knop waar enkel achter mislichten op zat , die gaf wel perfect het juiste lampje aan (dus op stand "0" en stand auto met lichten uit brandt het lampje van verlichting niet) .

 

Aan wat kan dit liggen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is normaal dat de schakelaar zo brand als op de foto.

 

Als je in het donker in de auto komt kan je de lichtschakelaar makkelijk vinden.

 

Bij ArieV is het zoals het zou moeten . . Voor alle duidelijkheid : bij mij is het dus niet OK .

 

Ik heb geen idee of dit issue zich al van het begin voordoet , of na volgend accidentje : http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=126&t=41402 .

Als iemand met zo'n knop als ik (dus met auto stand en dubbele mistlampen) zijn longcode van 46-Central conv zou kunnen uitlezen en hem hier kan posten , dan kan ik enkele van die waardes proberen te veranderen en zien of het dan terug normaal werkt . Er zitten namelijk wat undocumented bytes in die long code waardoor je niet op voorhand weet wat de waarde juist verandert .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Address 46: Central Conv. Labels: 3C0-959-433-46.clb

Part No SW: 3C0 959 433 AR HW: 3C0 959 433 AR

Component: KSG PQ46 ELV 043 0612

Revision: 00043000 Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0291028051030E763004941570084F0B607C01

Shop #: WSC 05311 000 00000

VCID: 7AF1EC3135C4789

 

Component: Sounder n.mounted

 

Component: NGS n.mounted

 

Component: IRUE n.mounted

 

No fault code found.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag alles geprobeerd met die codes . Ook andere menus uitgespit op zoek naar een manier om die lampjes op de lichtknop te testen (zoals de dashbordknopjes en metertjes bijvoorbeeld) . Niets gevonden .. .

 

Bij de knop zonder voorste mistlampen brandt het derde lichtje (stadsverlichting) dus niet constant .

Bij de knop met voorste mistlampen brandt dat constant vanaf ik het contact inschakel .

 

 

Ik heb ook voor alle duidelijkheid een foto getrokken om te laten zien om welk lampje het precies gaat .

 

lichtschakelaar.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn versie van vagcom is 11.2 beta .

 

Mijn verlichting werkt denk ik normaal ja , enkel dat lichtje wat raar doet .

 

Van links naar rechts dus stand 0 geen licht . Stand 1 auto aan als het donker is , uit als het licht is . Stand 2 stadslicht zo flauw licht . Stand 3 lichten aan . Stand 4 en 5 uittrekken voor mistverlichting voor en achter .

Het lampje van stadslicht mag enkel branden als mijn lampen aan zijn zo begrijp ik het .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand een idee waaraan dit kan liggen ? Dus lampje van stadslichten brandt altijd ook al zijn de lichten uit (zowel op 0 stand als op auto) .

 

Of een menu in VCDS waar ik de afzonderlijke lampjes op goed functioneren mee kan testen van de lichtknop ? In datzelfde menu zit dan ook misschien de optie om dit te fixen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee is met VCDS niet te testen. Je kunt wel even de schakelaar eruit halen om hem door te meten.

Misschien is er iets met je massa niet goed? Ik las ook in een ander draadje dat de tankklep en de kofferbak knop verkeerd om werken?

 

Je kunt aan de bekabeling van de schakelaar misschien zien of iemand daar wat afgetakt heeft voor het een en ander.

 

Is het lichtje wel uit als de auto op slot is? Het lijkt wel of er een geschakelde plus op zit of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden