Ga naar inhoud
  • 0

Koplamp unit Passat '96 - '00 (3B)


S_TDI

Vraag

Hallo,

 

Ik ga de koplamp units van mijn passat vervangen.

 

Ik heb deze gevonden:

 

http://www.artaparts.nl/?gclid=COHn5o60 ... lAodbSZtJQ

 

Nu is mijn vraag of ik de H7 + H1 of de H7 + H4 versie nodig heb. Naar mijn weten zitten nu de originele koplamp units er nog in.

 

Weet iemand hoe ik hierachter kan komen?

 

Alvast bedankt voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Hé Edski,

 

Heb je al foto's? We zijn namelijk zeer benieuwd.

 

Ben wel geen Edski. Maar heb zondag dezelfde DEPO lampen + knippers ingebouwd.

 

Hier zijn mijn pics.

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=19935

 

Mooie auto hoor, ziet er super uit. Was zelf aan het rondkijken naar dit soort lampunits en weet nu wat ik wil :wink:

Heb je toevallig een adresje waar je ze hebt gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de mijne van ebay-online shop: kfzteile24.de

 

http://stores.ebay.de/kfzteile24-de

 

167 euro = koplampen + knippers + verzending via UPS (met online tracking)

 

(Let wel even erop dat je de halogeen versie neemt, want er is ook een identieke set bestemt voor originele xenon lampen)

 

Electr. overboeken en indien op voorraad duurt ongeveer een weekje voordat het in huis is.

 

Succes verder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb al een aantal merken koplampen in mijn passat gehad....

En bij alle versies moet je gewoon het oude motortje van de hoogte regeling hergebruiken.

Je krijgt dit los door het hele motortje een kwartslag te draaien....

 

Ik heb hier ooit al eens een howto van gemaakt... maar kan deze zo snel niet vinden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal ze dan eens ff zoeken....

 

Ik moet ze nog wel ergens hebben....

 

Ringen aansluiten van de sonar koplampen op het stadslicht.

En meteen dat gele lampje afkoppelen.

 

Foto hieronder is te zien dat ik het lampje al erafgeknipt heb (zat op de zwarte en witte draden) en er al stekkers op geknepen heb (voor eventueel later ooit eens ergens anders aan te sluiten)

2 x rood en 2 x zwart heb ik ook al bij elkaar vertint net als de witte en zwarte draad (van dat apparte lampje dat ik eraf geknipt heb nu)

 

30kefdh.jpg

 

Ook heb ik er al 2 stukjes krimpkous overheen geschoven.

(rechtsonder in beeld rode stukjes die nog net onder het zwarte kokertje uitsteken.

 

Daarna de 2 ringen aan de voedings draden vast solderen (voedings draden komen van de stekker af)

Rood aan de witte draad en zwart aan de zwarte draad. (doh)

 

1rrvvk.jpg

Dit kun je het beste doen door beide kanten op een stuk karton of een schijfblok vast te zetten met iets zwaars of plakband :)

 

Daarna (na afkoelen) krimpkous over het gesoldeerde gedeelte schuiven en daarna verwarmen.

Normale mensen doen dit met een föhn of heatgun....

Maar ik was daar te lui voor en heb het ff snel met een aansteker gedaan.

Dit gaat ook heel goed zolang je maar de aansteker heen en weer beweegt en niet op 1 plek houdt.

 

2rbzfjk.jpg

 

Daarna is het een kwestie van zwarte hulsje erover schuiven en alles bijelkaar binden met tywraps.

 

2vrzvw5.jpg

 

Daarna uitproberen...

157heuu.jpg

2w3qph0.jpg

 

Zo was het met de agel-eyes van FK

 

2zrzzp3.jpg

 

 

Hier het verschil met de dimlichten aan. (links FK en rechts Sonar)

 

16554x.jpg

 

Deze doet het iig wel:

Afgelopen zaterdag dus weer even aan het knutselen geweest.

 

Heb de FK-Automotive Angel-eyes verwisseld met de Sonar Angel-eyes.

En er moest ook meteen een nieuw motortje voor de hoogte regeling in...

 

2qxow47.jpg

Links het nieuwe motortje met losse metalen asje.

Rechts het oude motortje met het vaste kunstof asje.

 

Ff motortje aan de spanning van de auto hangen zodat hij naar de beginstand gaat en toen meteen het andere werkende motortje uitgebouwd.

Deze 2 motortjes tegenover elkaar gelegd zodat ik het nieuwe asje kon afstellen.

 

2i70a4j.jpg

 

Dit zat allemaal in de doos van sonar:

(2 beugels, 6 boutjes en 6 schroef klemmen)

 

2d780t3.jpg

 

Nadat ik dat afgesteld had was het tijd om de auto onderhanden te nemen....

 

Oude staat met FK-Angel-eyes:

 

4hvakk6.jpg

 

Eerst ff huidige (te lage) stand van de lampen aftekenen op 2 stukken papier.

Dan kan ik me iig oriënteren hoe ik de nieuwe lampen ongeveer moet afstellen.

Op de foto zijn de zwarte lijnen van de ouder FK-lampen.

En het licht van de nieuwe al de foto van het oude lichtbeeld was te slecht.

 

3y2hagj.jpg

 

Nadat ik het oude lichtbeeld had afgetekent was het tijd om de verbouwing echt te starten...dus....

Uitbouwen die ouwe hap :)

(ff snel in vogel vlucht omdat dit al vaken uitgelegd is)

Eerst de lucht pijp eruit...daarna de veertjes van de richting aanwijzers en de richting aanwijzers zelf eruit...

Dan de 2 schroeven aan de bovenkant van de lampen onder de plastic dopjes.

Daarna de schroef aan de zijkant (zit normaal de richting aanwijzer voor)

 

En flop we zijn zover :

 

3y29nch.jpg

 

Dan de beschrijving van die sonar lampen er eens bij gepakt.... en ook meteen weer weg gelegd... plaatjes waren toch niet te doen...

Dus maar weer zelf uit vogelen.

ff passen en meten....

 

47aoape.jpg

 

Hummm... dat gaat zo niet passen... :(

 

Bumper moet er af volgens het briefje van sonar...

Ik ben eigenwijs dus dat kan ook best zonder de bumper eraf te halen...

 

Dus hop de grill eruit trekken (klik systeem dus dat gaat best makkelijk)

 

3zalrly.jpg

 

Nog niet buigzaam genoeg....

Dus de bovenkant van de bumper los halen...

 

43hbms7.jpg

 

De 2 kruiskop schroeven uit de 2 rubberen stootblokjes voor de motorkap eruit draaien en de 3 torx/torks of hoe je dat ook schrijft er ook uit...

(zie cirkeltjes)

 

Mooi... zo kon ik dus de bumper mooi voorzichtig aan de kant trekken zodat de lamp erachter kan schuiven.

Dat past dus mooi...

 

Nu op naar de volgende stap....

Het bijgeleverde beugeltje plaatsen.

 

Volgens plaatje (voor zover dat te herkennen was) :

De 2 bouten vast zetten richting het midden van de auto.

 

2yyr3uq.jpg

 

Ziet er goed uit dacht ik zo....

Maar paste mooi net niet. :(

Het bevestigings gat kwam niet precies over het gat in de beugel.

Puzzel tijd dus.... na wat pogingen past dit het beste :

 

2cfuohk.jpg

 

Beugel aan de buitenkant en de klemmen op de bevestiging van de auto.

Schroeven kan met een kruiskop of met een 10-er sleutel.

Ik ging dus voor de 10-er en een klein rateltje.

(Past beter dan een kruiskop schroeven draaier en dan scheef schroeven)

 

Nu ik dat ongeveer passend had was het tijd om de lamp unit te gaan bewerken.

Het gat in het schroef klemmetje paste op geen enkele manier 100%.

(zie foto)

 

2gwulh4.jpg

 

Dus ff de boor erbij halen en dan is het zo gepiept...

Zie alweer een foto)

 

2lda9o3.jpg

 

Zo, nu dat ook geregeld was kon ik de lampen eindelijk helemaal monteren.

Denk er aan om vlak voor het plaatsen de richting lamp fitting er in te draaien.

Deze kan gewoon van de oude richting aangevers gebruikt worden.

Lampen erin en nog ff mijn knokkels open halen aan alle scherpe delen om de lamp op het beugeltje vast te draaien.

Ik had het zo passend gemaakt dat het plastic beugeltje aan de lamp ONDER het metalen beugetje aan de auto vast kwam te zitten.

 

4ccxhy1.jpg

 

Eerst alleen de ringen:

 

40nkruq.jpg

 

Daarna met de richting aangevers erbij

(dit moets ik ff timen om zichtbaar te maken en niet over te belichten met mijn GSM-etje)

 

3ztkot3.jpg

 

Dimlicht en groot licht nog ff testen... en alles werkte.

Ff ongeveer afstellen (ik heb zo mijn twijfels over de vorm van het linker lichtbeeld maar dat hoor ik later dan wel):

 

3y2hagj.jpg

 

En dan naar buiten ermee:

 

2wqdi55.jpg

 

29kup3q.jpg

 

Die zwarte rand is ff wennen... maar ik denk wel dat dit beter is dan chroom helemaal tot het einde van de lamp-unit.

 

44lmjhf.jpg

 

Zo... en dan maar ff wachten op de nacht.

Duurde te lang >:)

 

Dus terug de schuur in deurendicht en licht uit :)

Alleen bleef er een heel klein beetje licht binnen komen...

Dus mijn GSM maakte er niet veel van.

 

2j2dx6q.jpg

 

 

Ik ben begonnen met de rechter koplamp omdat ik die er iig in wilde hebben en die het lastigste is doordat daar de minste ruimte is.

Maar voor de rechterkant heb ik 2 uur inbouw tijd nodig gehad...

De linkerkant was daarna binnen 10 mins gepiept.

1 uurtje voorbereiding (lichtbeeld uittekenen en gereedschap bij elkaar zoeken) en 1 uurtje afwerken (grill, bumper en opruimen)

Dus ongeveer iets van 4 uurtjes werk.

 

Ik was om 12:00 uur begonnen dus de meeting haalde ik niet meer :(

En ik kon niet eerder beginnen omdat ik nog met de hond naar training moest en de schuur was niet eerder vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Ik wou even laten weten dat ik inmiddels een nieuwe koplamp heb geplaatst.

Volgens de beschrijving, moest ik de bumper helemaal demonteren, maar dat was niet nodig, eerst het knipperlicht verwijderd, daarna zeeen van ruimte om de lamp er uit te halen.

Heb toch maar een H4/H7 besteld en deze geplaatst.

Heb van de andere lamp,(die ze bij de garage hadden doorgeknipt) de originele draad weer aangesloten en zie daar, ik heb weer mistlampen die werken.

 

Even ter info.

 

P.s. die xenon lampen zien er mooi uit, mischien het volgende project?

 

M.v.g: gelijk

 

VW Passat 1,9 TDI, met werkende mistlampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden