Ga naar inhoud
  • 0

Koplamp unit Passat '96 - '00 (3B)


S_TDI

Vraag

Hallo,

 

Ik ga de koplamp units van mijn passat vervangen.

 

Ik heb deze gevonden:

 

http://www.artaparts.nl/?gclid=COHn5o60 ... lAodbSZtJQ

 

Nu is mijn vraag of ik de H7 + H1 of de H7 + H4 versie nodig heb. Naar mijn weten zitten nu de originele koplamp units er nog in.

 

Weet iemand hoe ik hierachter kan komen?

 

Alvast bedankt voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Voordat Chippie de opmerking weer voor mijn neus weg kaapt....

 

Beste S_TDI, misschien is het makkelijk als je jezef eerst ff voorsteld in " Ik ben ... en ik rij ... " das zo'n beetje de enige eis die we hier stellen :)

 

Om even op je vraag antwoord te geven....

Als ik op de link klick kom ik op de algemene site uit n zie ik dus niet precies welke lampen je bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

das is wat je zelf wil,

 

de H7+H7(xenon-look) heeft geen mistlamp, want H7 voor dimlicht + H7 voor grootlicht.

 

de H4+H7 heeft de dim+grootlicht H4 en een mistlamp H7.

 

Ik zou persoonlijk voor die xenon-look gaan aangezien die helderglas en een lens heeft, de lichtopbrengst is duidelijk beter dan de standaard(die H4+H7), al helemaal incl Xenon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, idd, geen mistlicht meer maar ehm.. hoe vaak heb je nu je mistlichten (legaal) aan? Zeker als je zometeen een Xenon setje koopt heb je geen mistlicht meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Xenon lens optiek kun je gaan voor bijv. deze merken:

 

Zonder ringen (angel-eyes)

In-pro

 

Met ringen (agel-eyes)

FK-automotive

En dan heb je nog Sonar... maar FK-automotive verkoop nu ook de sonar versies

 

In-pro maakt gebruik van Depo (Alleen aan de buitenkant staat In-pro, binnenzijde op de reflector staat Depo, deze heb ik zelf ook.) Tegenwoordig heeft In-pro trouwens ook angel eyes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi! Ik ben Eddy en heb vorige week afscheid genomen van mijn Corrado VR6. In de plaats heb ik een Passat TDI 110pk Highline uit 1997 gekocht.

 

De koplamp-units zijn echter aan vervanging toe (alle stelschroeven zijn afgebroken) en nu vraag ik mij af welke ik zal kopen. Ik heb nu geen vérstralers; de binnenste lampen zijn mijn grootlicht.

 

Nu zag ik vorige week een Passat rijden die zijn binnenste lampen aanhad (schakelaar draaien en uittrekken) en vond dit er mooi uitzien. Ik heb echter alleen een mist-achterlicht op de schakelaar die ik nu heb.

 

Kan ik nu ook die nieuwere units volledig werkend inbouwen of is het méér werk dan alleen maar een andere lichtschakelaar inbouwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Edski,

 

Ik ben hier op dit moment ook mee bezig, ik ben bij de garage geweest met het verzoek om even naar de voor verlichting te kijken.

De rechter mistlamp deed het wel na een grote beurt, maar enkele weken daarna stopte ie er mee.

Het verzoek aan de garage om dit te verhelpen, wat hebben ze nou gedaan, om er gemakkelijk vanaf te zijn hebben ze van het linker mistlicht de draden afgesloten, onder het mom van "mistlampen horen toch onderin de bumper te zitten.

Nou ben ik er ook achter dat ik twee verschillende typen koplampen heb, links een H7 / H4 en rechts een H7 / H1 en die met de H1 gaf steeds problemen.(massa probleem denk ik)

Maar ik zit er nu over te denken om rechts voor toch maar een H7/H4 te plaatsen. Nou is mijn vraag eigenlijk, de lampen zijn electrisch verstelbaar, kan ik nu een koplamp bestellen die niet electrisch verstelbaar is want het motortje hangt er al.(zijn deze wel voorbereid ?)

Kweet ook nie of als je die electrische verstelbare besteld er het motortje bij zit. Kan ook altijd even bellen met artaparts om te kijken hoe dat zit.

 

We wachten maar ff af.

 

Groet: gelijk

 

Passat variant 19 tdi[/b] 2000 :book:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb die H7 + H7 bij Artaparts gekocht en volgens mij stond er niets bij of ze voorbereid waren op electrische hoogteverstelling. Ik heb hem ook gemaild, maar geen antwoord op gekregen. Ik kon niet meer wachten en heb ze maar gewoon besteld.

Uiteindelijk blijken ze wel voorbereid te zijn. Je zet het motortje over (even een precies werkje) en daarna werkt het perfect.

En WAT Een licht, zeg! Whoaa. Echt fantastisch! Ben er superblij mee :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat hebben ze nou gedaan, om er gemakkelijk vanaf te zijn hebben ze van het linker mistlicht de draden afgesloten, onder het mom van "mistlampen horen toch onderin de bumper te zitten.

 

Zou ik dus nooit mee akkoord gaan, bij de eerste de beste APK kun je er een probleem mee hebben. Verlichting die op de auto zit, moet heel zijn en functioneren volgens de APK-normen. Draadje losgehaald of lampje eruit is dus afkeur.

Ik kan 't zo niet terugvinden, maar daar is een topic over ergens op dit forum.

 

@ edski: Hoe dan ook, gefeliciteerd met de nieuwe koplampen! Heb je er een fotootje van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik denk zelf ook om over te stappen op H7/H7 Xenon look, ook omdat Edski zo'n goeie ervaring er mee heeft.

Mijn vraag aan Edski is dus als volgt: Heb je nu dimlicht en groot licht, en geen mist licht meer??

Ben eigenklijk wel benieuwd hoe het er uit ziet, graag een foto'tje????

 

Ik hoor het wel: Gelijk

Passat 2000 1,9 TDI 81 Kw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey, ja, sorry jongens. Drukdrukdruk!

Ik probeer vandaag even die foto's op te zoeken en dan plaats ik ze hier.

Eigenlijk wil ik hem aankomende week een keer 's avonds naast die van m'n broer zetten, die heeft eenzelfde Passat. En dan foto's maken van de verschillende lichtbeelden. Dat lijkt me heel interessant.

 

En om je vraag te beantwoorden; in de H7+H7 zit geen mistlicht. Maar dat maakt voor mij niets uit, want dat had ik daarvóór ook al niet. De buitenkant van de units is het stads- en dimlicht. Aan de binnenkant zit alleen het grootlicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hé Edski,

 

Heb je al foto's? We zijn namelijk zeer benieuwd.

 

Ben wel geen Edski. Maar heb zondag dezelfde DEPO lampen + knippers ingebouwd.

 

Hier zijn mijn pics.

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=19935

 

Ze zijn SUPPPPEEEERRRR. Echt veel meer licht dan de standaardlampen.

Er zitten nu 4700K Clearvision lampen van Philips in. Dit zijn de Philips Bluevision lampen voor de Aziatische markt, maar dan witter/blauwer. Niet verkrijgbaar bij de gangbare autohandel.

 

Dat belooft wat als er xenon ingaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden