Ga naar inhoud
  • 0

roetfilter venvangen


nis34

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

niet per sé waar. Ik denk dat Fopperr daarmee wil duiden op t feit dat de meesten die dat ding eruit laten schrijven, de auto ook mee laten chippen. Wanneer je de auto laat chippen wordt ie in principe inderdaad zuiniger ALS je dezelfde rijstijl aanhoudt. In mijn geval is die dus idd iets of wat zuiniger geworden.

 

Het "gevaar" zit 'm er echter in dat je nogal de neiging zou kunnen hebben om je extra vermogen ook meer te gaan benutten, waardoor je verbruik dus omhoog gaat.

 

Tenminste, ik vermoed dat hij dat bedoelde daarmee :)

 

Persoonlijk vond ik dat hele regenereren van die filter ronduit genant... zit dat ding te roken alsof je met één of ander vooroorlogs vehikel op straat rijdt. Niet leuk, zeker niet als je (in mijn geval) toch wel 'n aardig bedrag hebt geïnvesteerd in 'n nieuw motorblok (die ondertussen nog maar 40 000 km heeft gedraaid sinds ik 'm heb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welk type passat en motor betreft het?

 

Als je in toekomst nog tuning wilt laten doen, zou je kunnen overwegen alles in 1 keer te doen

 

Als ik de site zo van wilson bekijk wordt ik daar niet echt warm van, echter ken ik dit bedrijf ook totaal niet en mag daar ook geen oordeel over geven.

 

Er zijn meerdere tuners hier op het forum bekend die goed bekend staan en deze aanpassing icm tuning al veel toegepast hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de vestigingen kwamen me al bekend voor...

 

Kijk en huiver..

 

http://www.wilsoncartec.nl/contact.html

 

http://www.ziptuning.nl/Contact.html

Wil dat zeggen dat ze geen goed werk verrichten? Ben zelf ook niet zo van de alle merken chip tuners. Maar een roetfilter verwijderen en uitschrijven is ook geen hoge wiskunde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd Krystof, ik rij gemiddeld 1:13 met mijn 2.0tdi. Combinatie van grote wielen, rijgedrag, Duitse snelweg etc. Ik rij op duitse snelweg vaak 170/180 op de cc. Soms ff vol tot 210/215.

 

Ik heb wel het idee dat iets niet 100% klopt omdat ik op 80km/h op de cc ca 1:18 rijd terwijl dit vroeger soms richting de 1:28 ging.

 

We kunnen dit overigens nergens terug vinden en de motor loopt errug goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal, ik ben Carl (nieuw hier) en ben toe aan een nieuw roetfilter volgens de dealer.

 

Nou is dat nogal een dure grap en daar heeft meneer de freak weinig zin in om eerlijk te zijn. Gaat niet zo zeer om het investeren in de wagen, want wat ik hier lees mbt tot het verwijderen (en uit laten schrijven) staat me wel aan. Want als we over weet ik veel hoelang weer zon roetfilter erin moeten hangen is de pret snel voorbij natuurlijk.

 

Ik heb vroeger (2 jaar terug) een caddy 1.9tdi gehad en die laten tunen (ecotuning) bij chipperformance waar ik erg blij mee was (redelijk tot veel lager verbruik hoe vaak dat ook wordt tegen gesproken bij chiptuning maargoed). Weet alleen niet of ik voor het roetfilter ook bij hun terecht kan.

 

Is er een bedrijf waar ik met mijn passat (05/2007 77 kW (105 pk)) terecht kan en waar er hier iemand ervaring mee heeft? Goede en slechte bedrijven zijn welkom :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben naar VAGtechniek in nuenen bij eindhoven geweest daarvoor. JD Engineering staat ook heel goed aangeschreven, en er zullen er ongetwijfeld nog wel zijn die dat prima kunnen. Maar die twee namen zal je hier op 't forum wel 't vaakste tegenkomen als het om softwaretuning gaat.

 

chipperformance heb k zelf nog nooit van gehoord, maar dat wil natuurlijk niks zeggen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo allemaal, ik ben Carl (nieuw hier) en ben toe aan een nieuw roetfilter volgens de dealer.

 

Nou is dat nogal een dure grap en daar heeft meneer de freak weinig zin in om eerlijk te zijn. Gaat niet zo zeer om het investeren in de wagen, want wat ik hier lees mbt tot het verwijderen (en uit laten schrijven) staat me wel aan. Want als we over weet ik veel hoelang weer zon roetfilter erin moeten hangen is de pret snel voorbij natuurlijk.

 

Ik heb vroeger (2 jaar terug) een caddy 1.9tdi gehad en die laten tunen (ecotuning) waar ik erg blij mee was (redelijk tot veel lager verbruik hoe vaak dat ook wordt tegen gesproken bij chiptuning maargoed). Weet alleen niet of ik voor het roetfilter ook bij hun terecht kan.

 

Is er een bedrijf waar ik met mijn passat (05/2007 77 kW (105 pk)) terecht kan en waar er hier iemand ervaring mee heeft? Goede en slechte bedrijven zijn welkom :)

 

Volgens mij zie ik hier lichte reclame naar voren komen, zeker gezien de rare vraagstelling en je mailadres en omdat het je 1e bericht is..

Het is nl een kleine moeite als je tevreden bent met je eigen bedrijf even te bellen mailen of zij(jij) ook roetfilters verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden