Ga naar inhoud
  • 0

Omanyt Velgen R36


R36 Driver

Vraag

Toen ik de Passat kocht zat er op alle 4 de Omanyt (R36) velgen stoeprandschade.

 

(velgen met een gepolijste buitenrand).

 

Nu kan ik zo blijven rijden, ze te laten repareren, of imitaite's kopen (originele voor een normale prijs kan ik niet vinden).

 

Nu is mijn vraag of er nadelen zijn of problemen zijn te verwachten met imitiatie velgen (krom trekken, blazen enz.)

 

Wie heeft hier ervaring met imitiatie velgen opgedaan en wil die ervaring delen.

 

Hoor het graag.

 

Berry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

18" zijn nog vaak te vinden op Ebay de 19" moeilijker te vinden.

 

1keer replica's gehad en slechte ervaring mee gehad snel een deuk in gereden.

Heb net OEM R36 18" gekocht voor een goede prijs met goede banden en op de koop toe amper schade.

Schadeloos 2dehands in onbestaand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar was ik benieuwd naar hoe imitaties zich verhouden.

 

Ik zoek ook op MP en Ebay Duitsland naar originele velgen.

 

Maar wat op Ebay.de daar wordt aangeboden is 17 of 19 inch.

 

Soms staan er 18 inch te koop maar die zijn maar 7 of 7 1/2 inch breed en origineel is 8inch breed.

 

Bij de replica's is de ET 45mm en de originele zijn ET44mm.

 

En als er dan een origineel setje op staat hebben ze ook nog stoeprandschade (meer dan ik heb kan niet want die hebben veel stoeprandschade).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En die originele Omanyt 7,5J velgen wil je niet want die komen van een R32 Golf V en zijn ET50. Ik heb die gehad en het ziet er niet uit op een 3C. Het past wel maar daar is alles mee gezegt. Ik heb nu originele 18"met ET44 en dat staat super onder mijn auto maar helaas zijn de gepolijste velgranden door de tijd beschadigd. Ik ben nog op zoek naar een adresje om die te laten herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb 19 inchers van 3Errors overgenomen die velgen waren tip top in orde heb nu in een serieuze put gereden en de velg is binnen redelijk beschadigd maar ze is nog steeds rond ;) en niet krom

 

dus ga voor een DEFTIGE imitatie set als je 19'rs wilt

En ik zit er weer aan te denken om terug te gaan naar 19in :roll:

Dan is de R36 zeker één van de kandidaten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de blanke lak op immi versie beter is dan op de dure oem-versie

 

Ik kan dit vergelijk met OEM-velgen onderschrijven. Ik heb de drie verschillende merken OEM-velgen allemaal gemeten met mijn lakdiktemeter.

De witte nOmanyt-velgen van BPJ staan veruit het dikst in de lak (en dan ook écht helemaal terwijl bij OEM-velgen er nagenoeg geen lak op de binnenzijde zit)

 

1keer replica's gehad en slechte ervaring mee gehad snel een deuk in gereden.

En as je diezelfde aanvaring met een OEM velg had gehad dan was er niks aan het handje geweest? Dat komt me eigenaardig voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de blanke lak op immi versie beter is dan op de dure oem-versie

Mijn OEM 19" wielen zien idd ook niet meer uit na paar jaar, gepolijste rand dan.

Maar ik denk wel dat kwaliteit en sterkte van materiaal niet te vergelijken is met 90% van imitatie spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de blanke lak op immi versie beter is dan op de dure oem-versie

Mijn OEM 19" wielen zien idd ook niet meer uit na paar jaar, gepolijste rand dan.

Maar ik denk wel dat kwaliteit en sterkte van materiaal niet te vergelijken is met 90% van imitatie spul.

 

mijn imitaties houden toch deftig :D geen probs mee al dat ik volgend seizoen nieuwe koop

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb recent 2 van de originele laten herstellen. Door een put in het wegdek stonden ze lichtjes ovaal wat voor een onaangenaam rijgeluid zorgde. De boel laten richten, randen laten bijwerken en terug laten lakken. Enig nadeel: de origineel transparante buitenrand is niet meer. De hele velg is gelakt maar het ziet er best weer strak uit. Nu de 2 andere nog en alles is weer netjes. Beter zo dan imitatiespul te kopen. Die zijn per definitie ook helemaal gelakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb recent 2 van de originele laten herstellen. Door een put in het wegdek stonden ze lichtjes ovaal wat voor een onaangenaam rijgeluid zorgde. De boel laten richten, randen laten bijwerken en terug laten lakken. Enig nadeel: de origineel transparante buitenrand is niet meer. De hele velg is gelakt maar het ziet er best weer strak uit. Nu de 2 andere nog en alles is weer netjes. Beter zo dan imitatiespul te kopen. Die zijn per definitie ook helemaal gelakt.

 

Je kunt je rand laten afdraaien, dan heb je weer een gepolijste rand. Neem eens contact op met wheelcare in Zeeland. Die doen dat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Materiaal/metaal sterkte bewijst zich pas in extreme gevallen!

Ben met vorige auto met 90 over, van viaduct gegooide straatstenen gereden.

Deuk in velgbed, maar wagen achter me reed velg compleet aan stukken.

 

Goh, dat is allemaal zo relatief he... het ligt er maar net aan HOE jij die steen geraakt hebt, en hoe die achterligger 'm gepakt heeft.

 

Ik bedoel maar, je kan van 'n ladder afvallen van drie meter hoogte, en op wat vloekwerk na... niks aan de hand hebben. En anderzijds kan je struikelen over 'n autootje van de kleine en je twee polsen breken bij het neerkomen.

 

Geluk moet je altijd hebben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die zijn per definitie ook helemaal gelakt.

 

Bedoel je nu dat originele velgen helemaal gelakt zijn, ook aan de binnenkant?

Nou ik kan je uit je droom helpen. Ik heb drie sets OEM velgen liggen en de buitenkant van het velgbed wordt nog enigszins geraakt door de lak, maar aan de binnenkant zit bijna niks. Nu zie je daar weinig van maar om nou te zeggen dat ze volledig gelakt zijn; nee echt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik denk dat deltafly bedoelde dat de buitenste rand gepolijst is.

En nu heeft die de velgen bij laten werken en hebben ze de hele velg gelakt dus geen gepolijst randje.

En immi's heeft dat ook niet volgens deltafly.

 

Klopt als een bus want de binnenkant is gewoon grijs gelakt. Het speciale aan die OEM velgen is de gepolijste rand en die vind je inderdaad niet bij de nep velgen. In dit geval gaat het uitzicht boven de stoeprandschade dus ik kan er mee leven :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden