Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwste 2013/2014 clima plug and play in de 3c?


niels@passat3c

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mocht je nog het oude paneel hebben uit de reeks van 2005 tot 2008/9 dan moet je eerst de kabelboom aanpassen. Maar is niet veel werk.

 

 

In de bruine 16 polige stekker :

Pin 7 verwijderen en aan de kabel van Pin 10 verbinden

Pin 8 verwijderen en aan de kabel van Pin 9 verbinden

 

In de zwarte 20 polige stekker :

De kabel van pin 20 (zwart/rood) verwijderen en isoleren (wordt niet meer gebruikt)

De kabel van pin 16 (rood/geel) op de plaats van pin 20 zetten.

 

Nadat je dat hebt gedaan ga je met een dremel een stuk weg slijpen. Daar waar het nieuwe airbag lampje komt te zitten, ongeveer een stuk van 8 cm breed en 2 cm diep. Als je het afdek paneel plaatst zie je precies waar hij niet past onderin, ook moet je 2 vinnetjes wegvijlen van je asbak ivm aanlopen. Die zie je zitten bij het stuk wat je weg moet slijpen. Nadat je dit hebt gedaan is het een kwestie van plastic resten opruimen en mooi glad vijlen, dan alles inbouwen paneeltje inleren ac knop en de knop voor de lucht naar je toe tegelijkertijd indrukken en ingedrukt houden dan gaan er wat lampjes knipperen. Dan laat je los en paneel doet de rest, stel de desgewenst intellingen in en voilà genieten maar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toevoeging. Als je een pasat hebt vanaf modeljaar 2008. Dan hoef je alleen de pin 16 op 20 te doen en klaar. Dan staat er A/C op clima knop rechtsonder. Oudere modellen hebben ECON op die knop staan en dan moet ook die 16polige stekker doen, zoals marco hieronder zegt. Heeft met luchtkwalietsensor te maken, die hebben de oudere modellen nog niet.

 

 

 

In de bruine 16 polige stekker :

Pin 7 verwijderen en aan de kabel van Pin 10 verbinden

Pin 8 verwijderen en aan de kabel van Pin 9 verbinden

 

In de zwarte 20 polige stekker :

De kabel van pin 20 (zwart/rood) verwijderen en isoleren (wordt niet meer gebruikt)

De kabel van pin 16 (rood/geel) op de plaats van pin 20 zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal het even kort uitleggen..

 

Als je van een 1e generatie clima komt moet je 3 draden aanpassen..

2e generatie omwisselen met 3e is plug and play..

 

Bij het decor moet je een stukje aan de achterkant wegsnijden om het passend te maken..

Het stukje waar de airbag lamp komt moet naar binnen gesneden (dremmel) worden..

RNS lijst kan(!) veranderd worden en er komt daar de knop van de knippers.

 

In alle gevallen zal je of dubbele knop voor knippers of voor airbag hebben..

Als je dat niet wilt moet je ook het bovenste decor gedeelte ombouwen naar een B7 + analoge klokje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat begrijp ik..... ik heb inmiddels al een nieuwer type CC Clima erin zitten... alleen wil eigenlijk deze nieuwste clima erin hebben.

Dus ben ik op zoek naar het productnummer van het afdekpaneeltje van de cliam-unit.

 

3C8 863 082 NV1 titanium silver printed 9AK, 3I6 21,06 €

3C8 863 082 PV2 İridium 9AK, 3D2 21,06 €

3C8 863 082 3H5 Mat chroom 9AK, 3I5 21,06 €

3C8 863 082 A SOC Geborsteld alu 9AK, 3D5 34,75 €

 

Hierbij heb je ook het lampje nodig :

 

3AA 919 234 1QB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed, het is dus gelukt. Het kan zijn dat het dan ook geen plug and play is voor de nieuwere passats.

Dit ivm de nieuwe type airco pompen.

Ik kon in mijn vagcom niet alles zien, dus ff bezoekje bij Jaap gedaan. Hieruit bleek na wat coderen, dat de pomp met de derde generatie climapaneel NIET werd aangestuurd. De buurman zijn neefje( profituning) is een wonder met het uitzoeken van dit soort problemen. Binnen 20 min wist hij mij te vertellen dat er daadwerkelijk 1 draad verzet moest worden. Dus nogmaals, dit is alleen bij de nieuwe types airco pompen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn volgende Mod is ook het clima paneeltje vervangen, nu heb ik van Peter ( navi16 ) al deze info gehad. maar meer info is altijd handig. Welke paneeltjes kan ik plaatsen. Dit is de info van Peter

 

Volgens mij kan je 5K0907044 AJ of 5K0907044 DT gebruiken. Ik zie alleen dat jou clima geen lucht kwaliteit sensor heeft en alle moderne type's dat wel hebben.

Als je nu een nieuwe clima gaat plaatsen krijg je een fout melding dat de lucht kwaliteit sensor ontbreekt, dus die zou je er dan ook bij moeten nemen.

 

en dit is het clima paneel wat er op dit moment in zit.

post-18022-0-08225000-1426260069_thumb.jpg

Het nieuwe paneel moet wel op de RNS zichtbaar zijn.

 

Dit zijn de types die peter opgaf.

post-18022-0-33225000-1426260146_thumb.jpg

5K0907044AJ

post-18022-0-84787500-1426260155_thumb.jpg

5K0907044DT

 

of kunnen er ook nog nieuwere types

 

 

grt Jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden