Ga naar inhoud
  • 0

Welk spiegelglas voor buitenspiegels?


henkdo

Vraag

De verwarming van mijn buitenspiegels doet het niet meer.

Volgens de garage moeten de spiegels vervangen worden en dat kost daar ca. 100 Euro.

Bij een sponsor vd site (Winparts) zie ik spiegels voor ca. 10 Euro per stuk.

Hierbij is er een keuze tussen 'verwarmd' en 'asferisch verwarmd'.

Wat is verschil en welke zou ik moeten hebben.

Is het voor iemand (zonder 2 rechterhanden) een haalbaar klusje om het spiegelglas te vervangen?

Het gaat om een VW Passat 3BG Variant 2005.

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

10 Euro per stuk nou ik kan je vertellen over 1 a 2 weken weer stuk is dat is zonder koop één bij de vw dealer en het kost per stuk

46euro ex links met verwarmbaar met draagplaat 36euro ex rechts met verwarmbaar met draagplaat,

 

en kijken ff bij vw autohaus voor korting ???

 

Gr Fai

 

 

 

En ga mee naar zie linkje :arrow:(PON NL) A-Point Passatdag 13 December 2013

 

 

,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Links is asferisch, rechts niet. Asferisch komt erop neer dat het buitenste stuk een andere kijkhoek biedt, duidelijk te zien aan een verticale lijn.

Buitenste stuk kijkt dan verder van de auto af. Kijk je goed op de site van Winparts, zul je zien dat links asferisch is en rechts niet.

 

Vervangen is goed te doen, spiegelglas zit geklikt, spiegel maximaal kantelen zodat je er met een plat voorwerp achter kan lepelen, en met beleid spiegelglas loswippen. Let op met beschadigen spiegelkap bij bijv een schroevendraaier, en breken van het glas is mogelijk.

 

Verwarming zijn 2 draadjes op de achterzijde van het glas, kun je zo lostrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 Euro per stuk nou ik kan je vertellen over 1 a 2 weken weer stuk is dat is zonder koop één bij de vw dealer en het kost per stuk

46euro ex links met verwarmbaar met draagplaat 36euro ex rechts met verwarmbaar met draagplaat,

 

en kijken ff bij vw autohaus voor korting ???

 

Gr Fai

 

 

 

En ga mee naar zie linkje :arrow:(PON NL) A-Point Passatdag 13 December 2013

 

 

,

Sorry Fai, niet mee eens.

Ik heb 3 jaar terug de verwarmde spiegels gekocht bij winparts (ik meen toen 20 euro per stuk) en doen het nog altijd perfect.

Oude eruit getrokken, nieuwe erin gedrukt (+ kabels over klikken) en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 Euro per stuk nou ik kan je vertellen over 1 a 2 weken weer stuk is dat is zonder koop één bij de vw dealer en het kost per stuk

46euro ex links met verwarmbaar met draagplaat 36euro ex rechts met verwarmbaar met draagplaat,

 

en kijken ff bij vw autohaus voor korting ???

 

Gr Fai

 

 

 

En ga mee naar zie linkje :arrow:(PON NL) A-Point Passatdag 13 December 2013

 

 

,

Sorry Fai, niet mee eens.

Ik heb 3 jaar terug de verwarmde spiegels gekocht bij winparts (ik meen toen 20 euro per stuk) en doen het nog altijd perfect.

Oude eruit getrokken, nieuwe erin gedrukt (+ kabels over klikken) en klaar.

 

 

zet je wel aan ??

 

ik heb er 6 stuks daar gekocht voor ander auto's en wat denk je binnen jaar is de verwarming stuk maar de glas niet

 

en bij brazan ook stuk en de prijs was 15euro +-

 

Dat heb je veel geluk dat van jou nog doet,

 

Gr Fai

 

En Henk koop maar voor 10 euro per stuk zonder verzending het is toch geen geld he 10 euro voor het proberen :mrgreen:

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 Euro per stuk nou ik kan je vertellen over 1 a 2 weken weer stuk is dat is zonder koop één bij de vw dealer en het kost per stuk

46euro ex links met verwarmbaar met draagplaat 36euro ex rechts met verwarmbaar met draagplaat,

 

en kijken ff bij vw autohaus voor korting ???

 

Gr Fai

 

 

 

En ga mee naar zie linkje :arrow:(PON NL) A-Point Passatdag 13 December 2013

 

 

,

Sorry Fai, niet mee eens.

Ik heb 3 jaar terug de verwarmde spiegels gekocht bij winparts (ik meen toen 20 euro per stuk) en doen het nog altijd perfect.

Oude eruit getrokken, nieuwe erin gedrukt (+ kabels over klikken) en klaar.

 

Ik heb ook spiegels van Winparts, doen het prima. Ik zet ze uiteraard wel uit als ze niet aan hoeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Elke dag als er vorst, regen of dauw op zit.

En zodra ze weer helder zijn zet ik de vervanging direct uit. Dat zou best wel eens een groot verschil kunnen maken. Dingen staan nooit langer aan dan strikt noodzakelijk.

 

Yep maar mijn vrouw vergeet dat laatste elke keer: uitzetten. :angry:

Eigenlijk zou de spiegelverwarming gewoon net als de achterruitverwarming na een x aantal minuten weer uit moeten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Elke dag als er vorst, regen of dauw op zit.

En zodra ze weer helder zijn zet ik de vervanging direct uit. Dat zou best wel eens een groot verschil kunnen maken. Dingen staan nooit langer aan dan strikt noodzakelijk.

 

Yep maar mijn vrouw vergeet dat laatste elke keer: uitzetten. :angry:

Eigenlijk zou de spiegelverwarming gewoon net als de achterruitverwarming na een x aantal minuten weer uit moeten gaan.

1e keer stuk = 1 week fietsen, 2e keer stuk = 1 maand fietsen, 3e keer stuk = .....

?

 

:mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden